Сторінки

понеділок, 25 травня 2020 р.

Список літератури: Що читати влітку учням 5-9 класів За рекомендацією МОН

5 клас


Літературні казки:
Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис»,
Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка»,
Василь СИМОНЕНКО. «Цар Плаксій та Лоскотон»,
Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».
Загадки:
Леонід ГЛІБОВ. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?».
Літописні оповіді:
«Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав уладає мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам».
Олександр ОЛЕСЬ. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»).
Зірка МЕНЗАТЮК. «Таємниця козацької шаблі».
Світ природи:
Тарас ШЕВЧЕНКО. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…»,
Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В бур’янах»,
Павло ТИЧИНА. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…»,
Євген ГУЦАЛО. «Лось»,
Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,
Григір ТЮТЮННИК. «Дивак»,
Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець».

6 клас

Календарно-обрядові пісні:
«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».
Пісні літературного походження:
«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».
Я і світ:
Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/
Пригоди і романтика:
Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Гумористичні твори:
Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,
Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
Павло ГЛАЗОВИЙ.«Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».

7 клас

Суспільно-побутові пісні:
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».
Про минулі часи:
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало…», Тополя», «Як умру, то поховайте…»,
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…»,
Андрій Чайковський. «За сестрою»,
Григір ТЮТЮННИК. «Климко».
«Ти знаєш, що ти — людина»:
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,
Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»,
Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»,
Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»,
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».
«Ми — українці»:
Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»),
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість»,
Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили»,
Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю»

8 клас

Українські історичні пісні:
«Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко», «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить».
Усна народна творчість:
Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю».
Українські народні думи:
«Маруся Богуславка»,
Світ української поезії:
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…», «Мені однаково, чи буду…»,
Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»,
Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!», «Васильки», «Осінь»,
Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»,
Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова».
Національна драма:
Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,
Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,
Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»,
Юрій Винничук. «Місце для дракона».
Український гумор:
Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

9 клас

Родинно-побутові пісні:
«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько».
Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».
Давня література:
Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. «Слово о полку Ігоревім».
Українська література доби Ренесансу і доби Бароко:
Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту — звичай і права», «De libertate».
Нова українська література:
Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,
Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».
Література українського романтизму:
Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. «Пан та Собака»,
Євген ГРЕБІНКА. «Ведмежий суд». «Човен»,
Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон» «Кавказ» «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала…», «Марія», «У нашім раї на землі…» «На панщині пшеницю жала…». «Наймичка». «Доля», «Росли укупочці, зросли…»
Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,
Марко ВОВЧОК. «Інститутка»,
Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Не зaхвати солодкого зомління…»,
Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «Кайдашева сім’я».

неділя, 17 травня 2020 р.

БЛОК 9. ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ



5 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Тема "Контрольна робота № 5. "Рідна Україна. Світ природи"
Виконати контрольну роботу за посиланням.

6 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Виконати контрольну роботу № 8 з теми "Займенник" за посиланням

Написати контрольний диктант за посиланням


6 КЛАС

Українська література
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Тема "Контрольна робота №6 "Гумористичні твори"
Виконати контрольну роботу за посиланням 

7 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Тема. "Вигук як особлива частина мови"
1.Опрацюйте параграф 51
2. Подивіться відеоурок

3. Виконайте вправи 543, 545, 549,551

4. Напишіть контрольний диктант за посиланням

7 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Виконайте контрольну роботу № 6 "Ми - українці"

1.Хто вніс 50 тисяч застави, щоб звільнити Івана з тюрми

а. односелець

б. Міха Голий
в. Аделія Бухенбах
2. Хто сказав про головного героя: "Гірський ведмідь на прізвисько «Іван Сила» ?
а. доктор Брякус
б. волоцюга Міха Голий
в. мадам Бухенбах
г. агент Фікса
3. Який художній засіб вжито у речені "Серед глядачів пробіг іронічний смішок"?
а. метафору
б. уособлення
в. персоніфікацію

4. Агент Фікса з усіх циркачів вподобав тільки

а. імпресаріо Пандорського

б. акробата Фандіго
в. карлика Піню
5. Перший трюк, який виконав Іван Сила, був таким:
а. виніс усіх артистів на арену
б. зігнув з металевого прута серце
в. забив долонею цвяха
6. Композитор, який поклав на музику більшість поезій А. Малишка:
а) А. Штогаренко; б) П. Майборода; в) С. Козак.
7.   Який із творів А.  Малишка не  є народною піснею?
А  «Стежина»;
Б  «В  завійну ніч…»;  
В  «Пісня про рушник»;
Г  «Вогник».

8.Обґрунтуйте думку: «Рушник матері для своєї дитини — щастя, доля, любов» (за твором А. Малишка). 2 б. 
9. Напишіть твір-мініатюру 3 б.
Цілую руки матері (за творами А. Малишка, В. Симоненка).



8 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Виконайте контрольну роботу № 6 "З української прози. Український гумор"
Початковий і середній рівні
1. Люботинському князеві з повісті-казки Ю. Винничука потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя
Б прославитися в битві з ним
В настрахати ворогів
Г залучити туристів
2. Дракон Грицько з повісті-казки Ю. Винничука нагадував князівні при першій зустрічі
А квіточку
Б сонечко
В бджілку
Г метелика
3. Чого не робив Федько з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для закоханого Вітьки?
А складав серенаду
Б давав списувати домашні завдання
В написав вірша до газети
Г добував гроші для кіно
4. Високий, худий, запальний, рвучкий. Це портретна характеристика героя повісті В. Чемериса
А Вітьки
Б Федька
В Петра
Г Грицька Причепи
5. Сватання до Галі Козачок у сюжеті повісті В. Чемериса є
А експозицією
Б зав’язкою
В кульмінаційним моментом
Г розв’язкою
6. Найбільше кінь Шептало не любив
А їздити на базар, крутити колесо
Б ходити з усіма кіньми на водопій
В возити важкі вантажі — дрова, цеглу
Г битися, штовхатися біля кормушки

Достатній рівень
7. Продовжте речення.
Прикладом знеособлення людини є герой твору... Чому? Поясніть свою думку.
8. Порівняйте образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка та Галі Козачок із повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання», знайдіть спільне та відмінне.

Високий рівень
9. Виконайте одне із завдань.
А Напишіть твір-роздум «Значення культури спілкування, перших почуттів підлітків у подальшій долі, в утвердженні себе як особистості в соціумі».
Б Придумайте інше закінчення історії дракона Грицька за умови, що він завчасно полетів із Люботина в інші краї.



9 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 18. 05 - 22. 05. 2020)
Тема: Марко Вовчок. Повість “Інститутка”. Образи персонажів - людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.
Поділ персонажів на дві групи
Пани
Кріпаки
Панночка,
стара пані,
полковий лікар,
гості панів
Устина,
дівчата-служниці,
бабуся-служниця,
Прокіп,
Назар,
 Катря

1.Скласти порівняльну характеристику Устини та панночки за таблицею

Панночка
Устина
Освіта


Краса


Риси характеру


Потреби


Ставлення до інших


Вміння кохати


Працьовитість


Мова





2.Написати свій варіант продовження повісті, описати, як склалася доля Устини та Прокопа.
3. Виконати контрольну роботу № 6. Нова українська література.

1. У яких літературних родах і жанрах виступала Марко Вовчок?
а) оповідання, повісті;                      
б) епос;                                               
в) романи;
г) байки.

2.  Хто називав Марка Вовчка своєю донею?
а) П. Куліш;                                       
б) Т. Шевченко;                                 
в) М. Шашкевич;
г) І. Франко.

3.   Укажіть назву першої збірки  оповідань  Марка Вовчка:
а) “Правдиві оповідання”;             
б) “Народні оповідання”;               
в) “Народні казки”;
г) “Інститутка”.

4.  П. Куліш є автором:
а)  першого українського тлумачного словника;
б) першого українського “Правопису”;
в)  української абетки;
г) першої української стилістики.

5. Як називався журнал, який видавав П. Куліш?
а)  “Ластівка”;                                  
б)  “Хата”;                                        
в) “Дзвін”;
г) “Основа”.

6. Твір П. Куліша “Чорна рада” за жанром:
а) лицарський роман;                     
б) пригодницький роман;  
в) історичний роман-хроніка;
г) етнографічний роман-феєрія.


7. Темою твору П. Куліша “Чорна рада” є:
а) змалювання боротьби за гетьманську булаву;
б) заклик до єднання козацтва;
в) одруження Петра і Лесі;
г)  розбрат серед козацтва, яке поділилося на ко­зацьку старшину та низове козацтво.

8. Художню структуру “Чорної ради” П. Куліш будує за зразком:
а) історичних романів В. Скотта;             
б) історичних поем Т. Шевченка;             
в) повісті М. Гоголя “Тарас Бульба”;
г) твору І. Франка “Іван Вишенський”.

9. Укажіть літературний псевдонім дружини П. Куліша:
а) Ганна Барвінок;      
б) Олена Пчілка;
в) Леся Українка;        
г) Марко Вовчок

10. Про які історичні події ідеться в історичному романі П. Куліша “Чорна рада?”
а) про війну під проводом Б. Хмельницького 1948 –1654 pp.;
б) про раду Хмельницького з Барабашем і зраду Барабаша;
в) про складні часи після смерті Б. Хмельницького, обрання нового гетьмана на
Ніжинській раді “черні” у 1663 p.;
г) про трагічні для України наслідки поразки шведської армії під Полтавою.

11. Про кого йдеться в повісті Марка Вовчка “Інститутка”: “Стоока наче була, все бачила, всюди, Як та ящірка, по хутору звивалась, і Бог її знає, що в їй таке було: тільки погляне, то неначе за серце тебе рукою здавить?”

а) про стару пані;

б) про панночку;  
в) про Устину; 
г) про Катрю.

12. Укажіть, хто з персонажів роману П. Куліша “Чорна рада” був носієм і хранителем традицій, звичаїв Січі:
            а) Шрам;
б) Пугач;  
в) Тур; 
г) Петро Шраменко.