Сторінки

субота, 23 січня 2021 р.

 


Дистанційне навчання 25 - 26 .01. 2021 р.

5 клас

Українська мова

Тема "Основні випадки чергування у - в, і - й, з - із - зі"

1. Перегляньте відеоурок за посиланням

2. Опрацюйте параграф 35

3. Виконайте вправи 359,360, 364.

Українська література

Тема "О. Олесь. Поезії з книги "Княжа Україна"

1. Прочитати сторінки підручника 137 - 140.

2. Письмово дати відповіді на запитання:

  •  Як наші пращури взаємодіяли з природою?
  •  Які боги згадуються в цьому уривку? Чим вони займались?
  •  А що робили тим часом преставники «нечистої сили»?
  •  Яка роль була відведена у всьому цьому людині?
  •  Знайдіть фрагмент, який повторюється в уривку декілька разів.
3. Читати "Україна в старовину" О. Олеся за посиланням
4. Подивитися презентацію за посиланням
5. Запишіть у зошит тему та ідею твору

Тема: опис природи нашої країни у стародавні часи, зображення рослин (граби, вільхи, явори, сосни, дуби) та тварин (вепри, тури, олені, вовки, кабани, ведмеді, лосі, рисі, зубри, борсуки), які зустрічались на нашій території у ті далекі часи.

Ідея: нагадування нащадкам про минуле природне багатство нашої країни, натяк на обережне поводження з природою, заклик любити її.

6. Заповніть таблицю.

Дерева

Птахи

Звірі

Язичницькі

боги

Види місцевості

6 клас

Українська мова

Тема "Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні"

1. Подивіться відеоурок за посиланням

2. Опрацюйте параграф 45.

3. Виконайте вправи 369, 370.

7 клас

Українська мова

Тема "-Н- у дієприкметниках та - нн- у прикметниках дієприкметникового походження"

1. Подивіться відеоурок за посиланням 

2. Опрацюйте параграф 24.

3. Виконайте вправи 241, 248 (випишіть із вправи 2 дієприкметника, зробіть їх розбір за схемою на с.86).

Тема "Не з дієприкметниками"

1. Подивіться відеоурок за посиланням

2. Опрацюйте параграф 23.

3. Виконайте вправи 231,234, 236.

4. Повторіть параграфи 18 - 23 (підготуйтесь до контрольної роботи).

Українська література

Тема "О. Стороженко "Скарб"

1. Прочитайте аналіз твору за посиланням

2. Письмово охарактеризуйте головних героїв твору.

8 клас 

Українська мова

Виконати контрольну роботу за посиланням  (виконуємо 1 раз, інші ваші відповіді не перевірятиму!!!!!!)

9 клас

Українська мова

Розвиток мовлення. Усний твір - роздум у публіцистичному стилі на суспільну тему

  Живучи в суспільстві, ми не можемо не реагувати на події, що відбуваються в країні. Багато новин дізнаємося з газет, телебачення, Інтернету. Залежно від своєї позиції , висловлюємо власну думку, ставлення до почутого, побаченого. При цьому користуємося суспільною лексикою, відповідним стилем. Наші роздуми про події суспільного життя найчастіше мають ознаки публіцистичного стилю.

Таблиця                               «Особливості публіцистичного стилю»

Сфера

вживання

Мета

спілкування

Основні види висловлювань

Основні стильові

риси

Політика,

громадське життя, засоби масової інформації.

Інформація

з метою впливу

на суспільні події.

Виступ, лекція, промова,

стаття, нарис, брошура,

фейлетон.

Закличність, схвильованість, певний пафос, оцінність інформації, широке використання суспільно-політичних термінів.
Найсуттєвіші для стилю мовні засоби
ЛексичніГраматичні

Суспільно-політична лексика,                         «високі слова» та вирази.

Спонукальні та окличні речення, поширені прості речення, звертання,

риторичні питання.

       Сьогодні ми спробуємо себе в ролі журналістів і напишемо твір на тему, яка має суспільне значення.

•             До суспільно-політичних тем належать такі, що стосуються життя нашого суспільства та політики, держави.

•             Найоперативніше ми одержуємо інформацію про суспільно-політичні події у нашій країні і за кордоном з газет, журналів, радіо- і телепередач, з Інтернету. Це основні джерела для творів на суспільно-політичну тему.

-          Прочитайте учнівські твори. Якою темою вони об’єднані?

Текст № 1

Чим я можу бути корисним моїй Україні

Україна... Ніжною й ласкавою матір’ю вона є для своїх синів і дочок. Ми повинні любити й шанувати свою рідну неньку Україну, піклуватися про її сучасне та майбутнє. Чим же я можу бути корисним для тебе, Україно?

Я пишаюсь своєю Батьківщиною, її досягненнями та видатними особистостями.

Кожна людина має право на своє особисте життя, яке вона повинна прожити з гідністю, щоб майбутні покоління пам’ятали нас. Мені не зрозуміло, чому дехто прагне жити спокійно, піклуючись тільки про себе. На мою думку, кому, як не нам, молодому поколінню, необхідно турбуватися про майбутнє нашої держави, її розбудову; бо через деякий час ми станемо повноправними громадянами України.

Не будь байдужим до того, що відбувається навколо!

Я хочу бути чесною, гідною людиною, поважати батьків, шанувати людей похилого віку. На сьогодні мене хвилює питання розвитку сільського господарства, тому після закінчення школи, хочу отримати професію агронома. Саме сільське господарство сприяє економічному розвитку країни. А належний економічний розвиток країни й дасть змогу пишатися нашою державою серед інших країн світу.

Моє покоління повинне розуміти, що немає землі милішої від тої, де ти народився і живеш.

Ми, діти твої, Україно, запевняємо, що віддамо тобі свої знання, уміння, бо немає кращої землі, ніж наша!

Текст № 2

Молодіжний лідер

Відомо, що людський характер виявляється у різних сферах життя. Робота, навчання, захоплення, конфліктні ситуації дають змогу людині розкритись, виявити своє «я», адже характер — це не просто енергія або пасивність, темперамент або стриманість. Характер — це і ставлення до всього, що тебе оточує.

Саме у ставленні до оточення виявляється лідер. Навіть у дитячому колективі можна спостерігати за зростанням лідера. Саме за зростанням, бо діти мають як позитивні, так і негативні нахили. А дитячий лідер зможе підбити малюків на негативні вчинки. Та ж ситуація може спостерігатись і у підлітків.

Зовсім інша річ — молодь. Це вже дорослі свідомі люди, здатні відповідати за свої вчинки.

На прикладі свого класу я б визначила лідера як людину, яка у певній ситуації бере на себе велику відповідальність за дії групи. Справа в тому, що в нашому класі визначилося два лідери. Спочатку я думала, що так не буває, але потім переконалася, що наші лідери доповнюють один одного. Настя, наша староста, створює навколо себе таку теплу атмосферу, що з нею хочеться спілкуватися. Вона чуйна і доброзичлива. Вона організовує нас на відвідини хворих, на всі культурно-масові заходи. У неї гарна вдача, але одна риса найбільше приваблює: вона вміє слухати. Тому до неї йдуть за порадами і хлопці, і дівчата.

А коли щось стосується нашого навчання, то на перший план виступає Наталя. Вона бере на себе ініціативу у підготовці до іспитів, у додаткових заняттях учнями, які не встигають у навчанні. Але коли у Наталі неприємності — вона теж потребує Настиної підтримки.

Ось так і живуть у нашому класі два лідери — Настя і Наталя. Обидві добре навчаються, обидві цілеспрямовані і життєрадісні, чесні і принципові. Але Настя трохи м’якша за вдачею, а Наталя — трохи суворіша. Вони ніби доповнюють одна одну. А класові від цього тільки користь, на всіх напрямках шкільної роботи він попереду. У нашому класі хороший мікроклімат, доброзичливість і взаємодопомога. А найголовніше, на мою думку, це те, що клас становить єдине ціле, кожний рахується з думкою інших, поважає точку зору однокласників. У нас спільні радощі й турботи, а після закінчення школи нам буде що згадати, бо усі шкільні заходи були для нас цікавими, тому що ми брали участь у їх підготовці. Лижні змагання і туристські походи, пісня біля вогнища — все це наші спільні спогади.

Самостійне складання учнями усного твору-роздуму в публіцистичному стилі на суспільну тему  

       ( на вибір):

"Маю честь бути українцем"

"Молодь у політичному русі"

"Чи можливий сучасний світ без війни?"

•             Прочитайте пам’ятку .Складіть план до твору-роздуму на обрану тему. Підготуйте усний твір-роздум.

«Як складати твори на суспільну тему в публіцистичному стилі»

1. Продумати тему твору та його зміст.

2. Опрацювати необхідну літературу.

3. Визначити основну думку твору.

4. Продумати послідовність твору-роздуму, дотримуючись його композиційних особливостей (вступ, основна частина, висновок).

5. Самостійно скласти план висловлювання.

6. Вибрати стиль викладу.

7. Під час написання твору необхідно дбати про розкриття його теми.

8. Бути уважними до вживання мовних засобів у творі.

9. Викладення матеріалу обов’язково потрібно ілюструвати прикладами.

10. Відтворити твір спочатку подумки, а потім — у писемній формі.

      


четвер, 7 січня 2021 р.

 Дистанційне навчання  січень 2021 рік 


5 клас 

Українська мова (термін виконання 18. 01. - 22. 01.)

Тема "Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків. Чергування о - а, е - і, е - и"

1.Опрацюйте параграф 31.

2.Виконайте вправи 318, 321, 322.

Тема "Чергування о, е з і"

1. Перегляньте відео за посиланням

2.Опрацюйте параграф 32.

3. Виконайте вправи 333.

4.Пояснювальне письмо

        Прочитати. Дібрати до поданих слів словоформу або спільнокореневе слово зі звуками [о], [е], щоб відбулося чергування, записати пари слів. Пояснити чергування голосних або його відсутність.

        Зірка, рішучість, піч, вечір, джміль, ворона, матір, веселка, вісім, весілля, робітник, Поділ, вільний, лебідь, коліс.

5. Записати подані назви населених пунктів у родовому відмінку. Які звуки при цьому чергуються? Зразок: Львів — Львова.

        Харків, Миколаїв, Київ, Чернігів, Канів, Фастів, Бердичів, Тернопіль.

Тема "Чергування и - і після ж, ч, ш, шч та г, к, х у коренях слів"

1.Перегляньте відеоурок за посиланням

2. Опрацюйте параграф 33.

3. Виконайте вправи 336, 337.
4.Творче конструювання.

— До слів хідник, вечірній, щічка доберіть спільнокореневі слова. Розберіть їх за будовою.

5.Проблемне питання.

— З’ясуйте за тлумачним словником значення слів кит і кіт. Поясніть різницю в їх значенні та звуковому складі.

             Тема "Чергування г, к, х - ж, ч, ш - з`, ц`, с`"

1. Перегляньте відеоурок за посиланням

2. Опрацюйте параграф 34.

3.Виконайте вправи 346, 350

4.Творче списування. Подані слова поставити у формі звертання і         записати. Які звуки чергуються у словах?

     Олег, птах, співак, вовк, горох, парубок, земляк.

5. Перепишіть, подані в дужках іменники поставте в потрібній формі.

    Відпочиваю на (берег); перебуваю в (рука); не розчаруюся у (подруга); у 

     юному (вік); опинився на третьому (поверх); сховався у (люк);  пилинка в 

     моєму (око); дзвенить у (вухо).

                 Тема "Контрольна робота №4. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія"

Виконати контрольну роботу за посиланням


Українська література 5 клас

Читати сторінки у підручнику 128 - 136.

Знати і виписати в зошит, що таке літопис та хто такий Нестор Літописець. 


6 клас 

Українська мова (термін виконання 18. 01. - 22. 01.)

Тема "Особливості написання іменників у кличному відмінку

1. Перегляньте відеоурок за посиланням

2. Опрацюйте параграф 38.

3. Виконайте вправи 305, 309

4. Самостійна робота

ü Подані іменники поставте у форму кличного відмінка.

Галина Петрівна, Галя, Ганна Сергіївна, Ганя, Софія Федотівна, Соня, мама, матуся, сестра, молодиця, вулиця, робітниця, круча, листоноша, мрія, Микола, Миколка, Ілля, Лука, Євгенія Романівна, Женя, Тетяна Тимофіївна, Ярослава Мирославівна, Юлія Борисівна.

Тема "Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові"

1. Опрацювати параграф 43.

2. Виконати вправи 344, 349

3.Провідміняйте своє прізвище, ім’я, ім’я по батькові.

Тема "Не з іменниками"

1.Подивіться відео за посиланням

2.Опрацюйте параграф 41.

3. Виконайте вправи 328

4. Випробування «Знайомі слова».

Правда -… - …

Друг - …  - …

Щастя - … - …

Воля - … - …

Віра - … - …

 Доля - … - …

 

-      Поставте НЕ попереду слів. Що утворилося? (антоніми). Знаєте, що таке синоніми? Доберіть синоніми до слів з НЕ.

-   НЕ є в цих словах часткою чи префіксом? А якщо префіксом, то пишуться… (разом). 
 

 Тема "Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, - ичк, - інн(я), -енн(я), - н (я), -инн(я)

1. Опрацюйте параграф 42.

2. Виконайте вправи 336, 340

Тема "Правопис складних іменників"

1. Перегляньте відео за посиланням

2. Опрацюйте параграф 40.

3. Виконайте вправи 316, 324

Тема "Контрольна робота № 4. Іменник"

Виконати контрольну роботу за посиланням

Тема "Прикметник"

1. Перегляньте відео за посиланням

2. Опрацюйте параграф 44.

3. Виконайте вправи 356, 363, 366.

Українська література 6 клас

Тема "С. Чернілевський "Теплота родинного інтиму", "Забула внучка в баби черевички"

1. Опрацювати сторінки підручника 78 - 81.

2. Перегляньте 2 відео 1,  відео 2

3. Ознайомтесь з аналізом поезій за посиланнями , посилання.

4. Розв’язування тестових завдань «Теплота родинного інтиму»

1. Досвіток ще на шибках не:

а) не з’явився; б) не зарожевів; в) не скрес.

2. Чим мати прив’язала до небес хату?

а) Золотим ланцюжком; б) мотузочком диму; в) родинним теплом.

3. Полум’я в печі гуляє по гіллю:

а) із задоволенням; б) жваво; в) весело.

4. Продовжіть фразу з поезії: Ковдрою закутуючи плечі, Мати не пита, …

а) чи не болить що; б) чому не сплю; в) чи буду їсти.

5. У поезії С. Чернілевький згадує про:

а) те, як був маленькою дитиною; б) шкільні роки; в) перше кохання.

6. Вогонь у творі названий:

а) світанковим, маминим; б) світлим і чарівним; в) родинним і щасливим.

7. Душа маленького поета світліє:

а) перед днем; б) коли відчуває радість від будь-чого;
в) при отриманні цікавого подарунка.

                                  «Забула внучка в баби черевички…»

1. Від’їзд внучки був пов’язаний:

а) із тим, що дівчинці набридло перебувати в селі; б) закінченням літа;
в) терміновим лікуванням.

2. Який художній засіб використано поетом у рядку: «Перекотилось літо за село»? а) Порівняння; б) епітет; в) метафору.

3. Яким транспортом скористалася внучка, від’їжджаючи від бабусі?

а) Бензовозом; б) пароплавом; в) літаком.

4. Після від’їзду внучки бабуся, стоячи, хустинкою витирала сльози через:

а) клопіт, який їй завдано дитиною; б) власне горе, самотність;
в) сум з приводу розлучення.

5. Як у творі названо зорі? а) Смарагдами; б) жаровичками; в) блискавками.


7 клас

Українська мова   (термін виконання 18. 01. - 22. 01.)

Тема "Безособові дієслівні форми на -но, -то

1. Опрацювати параграф 25.

2.Виконати вправи 252, 254, 256.

Українська література

1. Дочитати Г. Тютюнник "Климко".

2. Написати характеристику образу Климка.

3. Читати О. Стороженко "Скарб".


8 клас

Українська мова   (термін виконання 18. 01. - 22. 01.)

Тема "Односкладні речення як частини складного речення"

1. Опрацюйте параграф 24.

2. Виконайте вправу 258

3.Попереджувальний диктант. У кожному з речень підкреслити граматичні основи. Вказати частини складних речень, що є односкладними реченнями, з’ясувати їх тип.

І. Чорна ніч чорніла, не світало вранці. (Олександр Олесь.) Дивлюсь, як ніч надходить, як жито шелестить. (П.Тичина.) Збагну, як плаче на вітрах слізьми червоними калина. (П.Перебийніс.) Дідові-морозу і в морози жарко, він мені дарує теж вушанку шапку. (М.Сингаївський.) Дитинства не жду я із вирію знов, не вернеш і мамину казку... (Д.Луценко.) Терпко пахло дитинство, пахло степами, житнім хлібом, скрутою і злагодою великої родини в тісній хаті, щирістю та правдивістю. (Ю.Мушкетик.)
4.. Підсумком нашої роботи буде виконання тестів з теми “Односкладні речення”

 

1. Укажіть, на які групи поділяються односкладні речення:

         а) Прості, складні, неускладнені, неповні;

         б) Безособові, узагальнено-особові, неозначено-особові, означено-особові;

         в) З головними членами речення – підметом або присудком.

2. Знайдіть односкладне речення з головним членом-присудком:

         а) Зима. Криниця. Стук обмерзлого відра;

         б) Повний місяць похиливсь над гаєм;

         в) Вовчицею ніч за вікном чигала;

         г) Не оплакуй ні мрій, ні згадок...

3.Виділіть означено-особове речення.

         а) Їхали довго душними вулицями;

         б) Цілую всі ліси;

         в) Ой, поділять тебе, земле, поділять;

         г) Кирила повели на край міста.

4. Вкажіть узагальнено-особове речення

         а) Прилітають до нашого поля із далеких країв журавлі;

         б) У двері стукають;

         в) Не корю, не нарікаю, прикрих слів не говорю;

         г) За добро добром платять.

5. Позначте називне речення.

         а) Немає пісні без любові;

         б) Людська творчість – це найбільша мука;

         в) Життя без книги – це хата без вікна;

         г) Пізнє літо.

6. Позначте безособове речення, головний член якого виражений безособовим дієсловом.

         а) Писати тільки правду;

         б) А слова дружнього за гроші не купити;

         в) Поволі визорювало;

         г) Вже заволочено серпанком сіреньким небо.

7. Серед поданих речень визначте називні:

         а) Вишневий сад

         б) Усмішка у неба прекрасна

         в) Сьогодні світить сонце

         г) В саду сутеніє

8. Виділіть безособове речення, головний член якого виражений прислівником:

         а) Немає на світі нічого страшнішого за нелюдяних людей

         б) Зал залито яскравим, сліпучим світлом

         в) Чогось мені на душі так погано

         г) Концерт закінчено.

9. Знайдіть означено-особове речення, головний член якого виражений дієсловом у    І особі множини наказового способу.

         а) Пливу по хвилі споминів

         б) Забуду моря віщий шум

         в) Все квапилось із „ніколи” й „ніколи”

         г) За правду, браття, єднаймось щиро.

10. Вкажіть безособове речення, головний член якого виражений дієслівною формою на –но,

         а) На вулицях, нагрітих за день, було не холодно

         б) І справді було гарно на ниві!

         в) В листі до мене дуже хвалено і той ліс, і лісникову сім’ю, сім’ю,співаків і музик

         г) На душі сиро, самотньо.

11. Виділіть узагальнено-особове речення

         а) В злагоді з совістю хочу жити

         б) Вчусь не до старості, а до смерті

         в) Сійте вчасно – матимете рясно

         г) Я шукаю в людях хороше

12. Вкажіть неозначено-особове речення, головний член якого виражений дієсловом у множині минулого часу.

         а) Присвистують, пристукують, ще пустяться в танець

         б) Там зброю вміють у руках тримати

         в) Чи хоч пучечок тої калини мені на груди покладуть

         г) Той монастир недавно збудували.

Тема "Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях"

1. 

2.Опрацювати параграф 25.

3. Виконати вправи 271, 273.

4. Прочитайте, випишіть неповні речення і охарактеризуйте їх за схемою: а) односкладне чи двоскладне неповне; б) який член речення опущений чи домислюється; в) тип неповного речення.

1. Море, і чайки, і ми — все навкруги раділо: море — тому, що над хвилями зникла імла; чайка — тому, що іскрилося сонце на крилах; ми — бо дорога на грань Кара-Дагу звела. (М. Нагнибіда) 2. Полум'яний красень місяць схилився у вікно. (П. Ксенко) 3. Шелест лісу. 4. Сніжинки, сніжинки надворі, а в серці моєму весна. (В. Сосюра) 5. Я з Яковом прямували на північ, а наші друзі — на схід. (Ю. Збанацький)

5.  Вибірково-розподільна робота

ü  Прочитати речення. Визначити в них функцію тире. Вписати номери речень у відповідну колонку таблиці.

Тире між підметом і присудком

Тире на місці пропущеного члена речення

 

 

 

1. Маріїнський палац у Києві — пам’ятка історії, містобудування й архітектури (О. Ламонова). 2. Парк «Софіївка» — це поєднання штучних водоспадів, гірських вершин, каналів, ставків із фонтанами, павільйонів, скульптур і мармурових статуй античних богів і богинь, філософів і поетів (О. Седак).         3. Марія Приймаченко — майстер українського декоративного мистецтва        (М. Шинкарук). 4. З трьох боків фортецю захищає сухий канал, вирубаний у скелях, а з північно-східного — прірва (В. Зубач). 5. Здавна Крим — місце масового паломництва (К. Ґудзик). 6. «Повість минулих літ» — першооснова вивчення історії нашого народу (Д. Степовик).

Українська література 8 клас

1. Читати І. Карпенко - Карий "Сто тисяч"

2. Записати, що таке трагікомедія.

3. Скласти план щодо характеристики образу Герасима Калитки, Савки.

4. Скласти паспорт твору.

9 клас

Українська мова   (термін виконання 18. 01. - 22. 01.)

Тема "Складнопідрядні речення з підрядними причини та мети"

1. Перегляньте відеоурок

2. Опрацюйте параграф  24.

3. Виконайте вправи 2, 4.

Тема "Складнопідрядні речення з підрядними допустовими, наслідковими"
1. Перегляньте відеоурок


2.Опрацюйте параграф 25.
3.Виконайте вправи 2 та вправу з будиночком.

Тема "Складнопідрядні речення з підрядними місця та часу"
1.Перегляньте відеоурок 

2. Опрацюйте параграф 21
3. Виконайте вправи 2 та вправу з будиночком.

Українська література 9 клас
1. Читати П. Гулак - Артемовський. Балада "Рибалка" за посиланням 
2. Скласти паспорт твору.(Вказати тему, ідею, жанр, римування, художні засоби). Підказка тут 

4. Прочитайте аналіз вірша та запишіть цей аналіз в зошит за посиланням