Сторінки

понеділок, 26 квітня 2021 р.

  Дистанційне  навчання


Українська мова

Термін виконання 26. 04. 2021 - 29.04. 2021

Тема "Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. Кома між частинами складного речення, з`єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв`язком"

1. Подивіться відеоурок за посиланням. (Тисніть на слово "посилання")
2.Опрацюйте параграф 46.

3.Виконайте вправи 487, 489.

4.Додаткові вправи виконайте (виконують всі учні):
  1. Цифровий диктант
Укажіть, зі скількох частин складаються подані складні речення. В дужках,після кожного речення, вказати числом кількість частин. 
1. Вечірнє небо світиться красою і соняхи гудуть…
2. Мені треба працювати і працювати і ця праця має стати щастям моїм і покликанням.
3.Він пострибає і злякається й почне плакати.
4. Сонце вже сховалося зі сходу наповзають тихі сутінки рівно куриться димок на погоду.
5.Ось і хата дядька Себастіяна на ній темніє велике гніздо зверху в ньому живуть лелеки під низом – горобці.
6.На клумбі цвіли жоржини чорнобривці пахло прив’ялим духом полину.

2.Перепишіть речення, визначіть граматичні основи і скажіть, які речення прості, а які складні? Як ви це з’ясували? Поясніть розділові знаки.

 1.Він вихнувся, щось блиснуло в повітрі й те блискуче вдарило по сосні.
 2.Отже, вночі в ту сітку й заплуталась старша коза Лиска.
 3.Знову луна пішла від того дзвінкого удару, а її сосна жалібно застогнала.
 4. З поміччю своїх родичів вона вибудувала собі гарнесеньку хатку, наносила повну хижку запасів: сушених грибків, меду, в’ялених ягідок, корінців, суничного чаю.

(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)

Термін виконання контрольної роботи - 30.04. 2021 до 14.00 

Виконайте контрольну роботу №7 з теми "Відомості з синтаксису й пунктуації" за посиланням (тисніть на слово "посилання").

5 КЛАС
Українська література

(термін виконання  26. 04. 2021)
Тема. Григір Тютюнник. Коротко про письменника. "Дивак"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням.
2.Оповідання "Дивак" ви вже прочитали, сподіваюсь. На минулому уроці я вам це задавала.
3. Виконайте завдання:
А)
   Цифровий диктант за біографією письменника
Учні записують «0» — якщо твердження неправильне, «1» — якщо твердження правильне.
1. Тяжкі умови дитинства вплинули на подальшу творчість авто­ра. 
2. Тютюнник закінчив дев’ятий клас сільської школи і вступив до ремісничого училища. 
3. Письменник працював у шахті на Донбасі. 
4. Військову службу проходив у повітряних силах. 
5. Перші вірші Григір Тютюнника були написані українською мо­вою. 
6. Після закінчення університету він викладав у вечірній шко­лі.
7. «Дивак» був одним із перших оповідань автора. 
8. На початку 70-х років Григір Тютюнник працював у видавни­цтві «Вечірній Київ». 
9. Перша книжка автора мала назву «Вогник далеко в степу». 
10. Письменник брав участь у підборі матеріалу до настільної книги- календаря для дітей «Дванадцять місяців». 
11. Збірка оповідань Тютюнника для дітей мала назву «Ласоч­ка». 
12. Григір Тютюнник помер у похилому віці від хвороби серця. 
Б) Цитатна характеристика описів природи у творі «Дивак»
     Знайдіть та випишіть цитати з тексту, які описують:
□  поведінку дятла ;
□  природу навколо школи ;
□  замерзлу річку ;
□  ліс увечері .
(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)


6 КЛАС
Українська мова
(термін виконання 26. 04 . 2021)
Тема. Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі
Вправа 1. Пригадай, яку будову має текст-роздум.
Будь-який  твір має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок. Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена закона­ми логіки.

Твір-роздум має таку структуру:
1.     Теза.

2.     Аргументи:

перший аргумент                              приклад з літератури чи інших видів мистецтв;

другий аргумент                                приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.

3.     Висновок.



Спеціальні слова та вирази у творі-роздумі:
Тезая думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання… Аргументия так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї думки є такий приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї думки є…; говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато прикладів…; хочу навести приклад з власного життя… Висновокотже, можна сказати, що…; підсумовуючи, можна зробити висновок, що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму зазначу, що… 
Вправа 2. Ознайомся з тематикою твору-роздуму. Напишіть контрольний твір на одну з тем:
·        Що я роблю для здійснення своєї мрії?
·        У чому полягає гідність людини?
·        Що важливіше – наполегливість чи скромність?

(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)

Тема. Особові займенники, їх відмінювання.Приставний н у формах особових займенників.
Термін виконання - 29.04.2021
1.Подивіться відео за посиланням (тисніть на посилання)
2.Опрацюйте параграф 60(с. 217 - 218).
3. Виконайте вправи
Завдання 1.
Запишіть прислів’я та приказки. Виділіть у них особові займенники. Визначте їх особу. Як ви розумієте ці прислів’я? Чи потрібно на вашу думку використовувати прислів’я у мовленні?

1. На тобі небоже, що мені негоже. 2.Ти їй про Тараса, вона тобі про півтораста. 3. Баба вловила, у міх вложила. А воно – пух! 4. Про мене, Семене, хай усі коло мене, аби я зверху. 5.Не роби комусь, що тобі не миле. 6. Ото ткач: нитка рветься, а він у плач.
Завдання 2.
Прочитайте виразно текст. Знайдіть у ньому особові займенники, випишіть їх. Визначте особу, число, відмінок , рід кожного з них. 
Павлусь дивився на смужку і все думав, думав, довго так… І от здалося йому, що смужка та затремтіла, почала темніти, мовби хто заслонив її тінню. Павлусь підвівся трохи, глянув, – коли бачить, аж проти нього стоїть якась постать, немов людська. Він спершу злякався трохи, потім же бачить, що то щось зовсім не страшне, – таке маленьке, немов якась дівчинка малесенька; от він і нічого, перестав боятися. Дивиться на ту дівчинку, а вона така гарнесенька:оченята ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білій прозорій шаті, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має барвисті та хороші, як у метелика, так і міняється різними барвами, немов тая веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату. Павлусь глянув на дівчинку і зараз якось пізнав, що це цариця Лелія, – а він же так хотів її побачити.
У непрямих відмінках займенників 3 особи після прийменника з’являється приставний Н: у нього, до неї, у них.
Завдання 3.
Прочитайте прислів’я та приказки, запишіть їх, поставте особові займенники у потрібній формі. Зверніть увагу, коли в особових займенниках 3 особи з’являється приставний Н
1.Про (він) вже сови гудуть. 2.Ти (він) борони від собак, а він (ти) покаже кулак. 3. Говорити до (він) – як горохом об стіну. 4.Сердиться, ніби (він) пес ковбасу з’їв. 5. Риба ще в річці, а він до (вона) петрушку кришить. 6. Ти (він) стрижене, а він (ти) голене.7. Син мій, а розум в (він) свій.
(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)

6 клас


Українська література
(термін виконання  29. 04.2021)

Тема. Леонід Глібов "Щука".
4.
Отже, ми з'ясували, що байка виникла дуже давно. Але структура (будова) її не змінилася: вона складається з двох частин – оповіді (тут розгортаються події) та моралі (тут автор робить повчальні висновки).
Основна ознака байки — це алегоричність. Алегорія - це (гр. allegoria — iносказання) обpаз, в якому все зобpаження має пеpеносне значення; виpаження iдеї в пpедметному обpазi: лисиця — хитpiсть, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво.

Зараз ми ознайомимося із змістом байки «Щука». Але для початку давайте з’ясуємо, а яка ж насправді ця риба в природі?
Слово «щука» — праслов’янське. Утворене від «щуп» — худющий. У діалектному мовленні є слово «щуплий» — у значенні «тендітний». Через те, що ця риба довга, у воді вона здається худою, тонкою. Щуки досягають завдовжки до 1,5 м, а вагою до 35 кг. Живуть вони аж до двохсот років. Ця риба-хижак живиться іншими, меншими рибами, жабами, навіть пташенятами. Плаває дуже швидко.
Отже, який ми можемо зробити висновок? Що уособлює обаз Щуки?
 Як бачимо, щука може уособлювати хижість, зажерливість.
Словникова робота
Читаючи байку, нам будуть траплятися незрозумілі слова. Зверніть увагу на дошку.
Бомага – папір.
Буцімби – нібито
Шаплик – посудина з ручками для носіння рідини.
Нікчемна - ні на що не здатний.
Стряпчий – захисник обвинуваченого в суді.
Завсіди – зазвичай.
Щупачок – самець щуки.
Річ держать – промовляти, говорити.
5. Ознайомтесь з аналізом байки "Щука" за посиланням.
6. Виконайте літературний диктант (відповіді надішліть)
1)      Основна ознака байки. 
2)      Дійова особа байки «Щука» змальована лицемірною і підступною. 
3)      Епітет, який характеризує Шкапу. 
4)      Невеликий алегоричний твір повчального змісту. 
5)      Персонажі, в образах яких  гостро і дотепно висміяно царських суддів.
6) Пестливе слово, в сповненому іронії описі хабарництва і зловживань Щуки. 
7)Псевдонім Л. Глібова.
8). За які провини Щуку було притягнено до суду?
9).Скільки суддів розглядало справу Щуки?
10)Яка думка про правду висловлюється у творі?
(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)
Тема. Л. Глібов. "Муха і Бджола", "Жаба і Віл". Алегоричні образи
!!!(Термін виконання - 30.04. 2021)!!!
1. Прочитайте"Муха і Бджола", "Жаба і Віл"в підручнику та за посиланням 1 та посиланням 2 (аудіокнига)

Байка «Жаба і Віл»
Тема байки: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея байки: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме: жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.
Основна думка: «…найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Композиція «Жаба і Віл»
Вступ: Жаба вилізла на берег подивитися і трохи погрітися і, побачивши Вола, вирішила з ним позмагатися.
Основна частина: змагання Жаби з Волом; намагання подруги-сестри Жаби довести їй марність цієї справи.
Закінчення: шкода, яку заподіяла Жаба собі — самознищення.
Мораль: автор звертає увагу на застосовування тих реальних власних можливостей, які «милосердний бог дає».
Герої байки «Жаба і Віл»: Жаба, її подруга-сестра, Віл, автор.
Байка Л. Глібова розповідає про Жабу, яка, побачивши Вола, захотіла стати такою великою, як він. Заздрість примусила її надиматися, поки луснула, хоч подруга й застерігала її про небезпеку. Це алегорична картина, яка висміює людей, що прагнуть досягти того, що виходить межі їхніх можливостей. Причому йдеться не про щось необхідне, суспільно корисне, а про звичайні забаганки.
Автор у кінці виводить мораль: треба жити так, «як милосердний Бог дає», тобто відповідно до своїх можливостей та здібностей.

Байка «Муха й Бджола»
Тема байки «Муха й Бджола»: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.
Ідея байки «Муха й Бджола»: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.
Основна думка байки «Муха й Бджола»: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.
Мораль байки «Муха й Бджола»: засудження нероб та ледарів.
Композиція байки «Муха й Бджола»: Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.
Експозиція: зустріч читача з Мухою, що живе безтурботно, мов панночка.
Зав’язка: розмова Мухи з Бджолою: сенс життя у розкоші, святкуваннях чи у повсякденній сумлінній праці? Кульмінація: непорозуміння між Мухою і Бджолою.
Розв’язка: мораль байки. Характеристика героїв байки «Муха й Бджола» Л. Глібова Бджола - працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час). Муха — ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна
2.Скласти порівняльну характеристику Мухи та Бджоли.(письмово)
3.Яку людську ваду втілено в образі Жаби? Чи траплялися такі люди у твоєму житті? Якщо так, то як виявлялася ця риса характеру? (письмово)

(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)
7 КЛАС
Українська мова

(термін виконання  26. 04.2021)
Тема. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням
1.Перегляньте відеоурок за посиланням
2. Опрацюйте параграф 45.
3. Виконайте вправи
А). Переписати. У кожному реченні визначити граматичні основи. Назвати сполучники, пояснити, що вони поєднують.
1.Обізвалася пісня, і дівчина радісно метнулася їй назустріч (М.Стельмах). 2.Ми не забудемо пісні, що їх навчала мати (М.Луків). 3.Доки є пісня, ніхто не захмарить небо моєї душі (Т.Севернюк). 4.Нехай людям лихо сниться, а ми заспіваймо (Народна творчість).

Б). Випишіть сполучники в колонки, розділивши їх за будовою на прості, складні і складені.
Та, унаслідок того що, щоб, проте, коли, хоч, а, у міру того як, чи, ніби, немовби, аніж, завдяки тому що, як тільки, і, й, або, тимчасом як, якщо, тому що, для того щоб.
В).Виконайте вправу 474,480.

(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)

Тема.Сполучники сурядності та підрядності

Термін виконання -27.04. 2021

1.Подивіться відеоурок за посиланням

2.Опрацюйте параграф 46

3.Виконайте вправи

А).Розподільний диктант.
Сполучники сурядності й підрядності записати в дві колонки.
Але, щоб, коли, однак (одначе), то – то, тому що, аби,  хай, чи – чи, так що, та (в знач. і), бо, дарма що, хоч – хоч, та (в знач. але), немов, і, незважаючи на те, що.
Б).Пояснювальний диктант
 Записати речення, визначити сполучники. З’ясувати, які смислові зв’язки виражають сполучники (поєднують однорідні члени речення чи частини складного речення); визначити види сполучників за будовою, сурядні та підрядні сполучники.
1. Верби сплакували листям, і золоті сльози гнало за водою (Г. Тютюнник). 2.    Дерево стояло ще голе, однак на віттях його вже починалось пташине життя (Ю. Бездик). 3. То пронесеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс і грудкою впаде в ситу землю (А. Шиян). 4. Ранок такий-то тихий та ясний видався: ні вітерець не війне, ні хмарка не збіжиться (Марко Вовчок). 5. Або глибина відзначається, або зелене жабуриння укрило чисте дно (Панас Мирний).
В).Вправа 482, 486.

(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)

7 клас

Українська література
(термін виконання 26. 04. 2021)

Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

1. Прочитайте бесіду «Ланцюжкова реакція»
1.     Пригадайте, будь ласка, хто головний  герой твору «Неймовірні пригоди Івана Сила». (Іван Сила – двадцятирічний юнак із Закарпаття, який приїхав до Києва у пошуках роботи).
2.     У чому його особливість? (Іван виявився надзвичайно сильним. Приїхавши до столиці він дуже швидко здобув славу, став чемпіоном Республіки, почав працювати у цирку, виконуючи небезпечні трюки. Під час гастролей неодноразово доводив, що являється одним із найсильніших людей світу).
3.     Чи знайоме вам його ім’я в реальному житті? (Так, Іван Сила – прототип всесвітньо відомого силача Івана Фірцака на прізвисько Сила. Він виграв чимало поєдинків з відомими борцями світу, став чемпіоном Чехословаччини з важкої атлетики та боротьби, чемпіоном Європи з культуризму, був названий американською пресою найсильнішою людиною XX століття).
4.     Що таке прототип? (Прототип – це реальна особа, уявлення про який послужило письменнику першоосновою при створенні літературного типу, образу людини - героя твору.
5.     Чи знаєте ви ще українських силачів, крім Івана Фірцака, якими нам варто пишатися? (Так, Іван Піддубний із Полтавщини, який став чемпіоном світу з боротьби на початку ХХ століття. Василь Вірастюк – володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу», брати Клички – чемпіони світу з боксу у важкій вазі, Дмитро Халаджі – автор понад двох десятків силових рекордів, занесених до Книги рекордів України та Всесвітню Книгу рекордів Гіннеса).
2.Ознайомтесь з характеристикою героя твору за посиланням.
1.    У чому полягає непереможність Івана Сили: у фізичних здібностях  чи духовному багатстві?  Ознайомтесь з таблицею:

1)    Іван Сила побив республіканські рекорди.
2)    Переміг чемпіонів Республіки, Англії, Японії.
3)    Демонстрував неабияку силу під час виконання циркових трюків.

1)    Головний герой допомагав постраждалим (як під час знайомства з Міхою).
2)    Не хотів, щоб хтось постраждав через нього (тому й вигадував трюки на арені без боротьби).
3)    Поважав свій рідний край, батьків, друзів.
Висновок:  Іван Сила був не лише сильним, а й добрим. У ньому поєдналися найкращі людські якості: толерантність, милосердя, відповідальність, повага до старших, любов до рідного краю. 

3.Скласти паспорт твору та паспорт героя
Паспорт твору
Автор

Назва твору

Рік написання

Тема

Ідея

Основна думка

Жанр

Герої твору

Композиція
1. Експозиція
2. Зав’язка
3. Розвиток дії
4. Кульмінація
5. Розв’язка
Мої враження від твору





Паспорт героя
Назва твору

Герой твору

Рік народження

Місце народження

Прототип героя

Зовнішній вигляд

Риси характеру

Відношення до інших героїв твору

Мої враження від героя
Відповіді надсилайте в особисті повідомлення у вайбер

7 КЛАС
Українська література

(термін виконання  30. 04. 2021)

Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально - етична проблематика твору:добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.

1.Аналіз морально-етичної проблематики повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».
- Які ж проблеми порушує автор у повісті?
(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю).
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість.
    2.Складіть таблицю «Добро і зло у творі».
ДОБРО (принципи, за якими живуть герої повісті)
ЗЛО (морально-етичні принципи, які порушують герої повісті)


3. Літературний диктант
1.     Які дивні звуки з вагончика Піні здивували Івана? 
2.    Що карлик Піня збрехав мадам Бухенбах про Івана
3.     Як на це відреагувала мадам Бухенбах? 
4.     Що він пообіцяв після цього? 
5.     Чого пані Бухенбах переживала і лютувала? 
6.     Куди відправляється цирк
7.      Як розвивалися стосунки Івана з Мілкою
8.     На який поєдинок змушений погодитися Сила?
9.Знайдіть епізод переможного бою з твору і запишіть.
10. Про що розповідається в останньому розділі твору?
11.  Що мадам Бухенбах розповіла у фіналі? 
12.     Чого  навчає нас твір?
Відповіді надсилайте в особисті повідомлення у вайбер

8 КЛАС
Українська мова

(термін виконання  27. 04 . 2021)

Тема. Відокремлені обставини

Повторити параграф 34.

1.Диктант

Запишіть речення, підкресліть відокремлені обставини.

Втрачаючи свій по-царському дрімотний спокій, соняшники зненацька оживали. Золоте тарілля, здавалось, розігнавшись, летіло стрімголов назустріч одне одному і, з’єднавшись на мить, знову розліталось врізнобіч; а потім вільно сміялося, пустотливо погойдуючись, сяючи розімлілим золотом. (О. Гончар)

2.Користуючись довідкою, вставте замість крапок пропущені дієприслівникові звороти і розставте необхідні розділові знаки.

Вітер бринить билиною, що ... блякло, торішньо ворушиться біля ніг. Кущ калини ... де-не-де червоніє ягіддям, краплинами бубок на кетягах. Мов стрічка, що ... безладно летить на екрані, летить ... мигтючо до хаосу, так щодалі швидше відлітають дні, місяці, роки. Ярославна... пішла вздовж течії донизу і ... зупинилась. (О. Гончар) 

Довідка: неквапом ступаючи з каменя на камінь; до пояса потонувши в заметах; рвучись; прискорюючись шалено; пробившись крізь товщу снігу; не доходячи містка.

3.Переклад.

Перекладіть речення українською, підкресліть відокремлені обставини.

Девушки ушли, обняв друг друга, в глубину сада. Не любя, невозможно понять жизнь. Ветер метался, гонял сухие листья. (Із тв. М. Горького) Городовой не спеша прошел мимо окон. Благодаря массе новых впечатлений, день прошел для Каштанки незаметно. (Із тв. А. Чехова)

Відповіді надсилайте в особисті повідомлення у вайбер

Тема. Розвиток мовлення. Письмовий твір - опис пам`ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
Виконати 28. 04. 2021

1.Опрацюйте параграф 47
2.Виконайте вправу 475.
(відповіді надсилайте у вайбер, в особисті повідомлення)
8 КЛАС
Українська література

Виконати 28.04. 2021

Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона".Проблематика твору:роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви
Проблеми, які  розглядає автор у цьому творі:
-         Добро і зло.
-         Людяність і самопожертва.
-         Дружба і зрада.
-         
Доцільність самопожертви.
-         Проблема вибору.

Виконати літературний диктант

1.     Де відбуваються події, описані в повісті-казці?


2.     Як звати головного героя твору?

3.     З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?

4.     Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?

5.     З якою проблемою зіткнувся князь?

6.     На березі якої річки бачили дракона?

7.     Чому пустельник дивувався з дракона?

8.     Про яку послугу попросив дракон Пустельника?

9.     Який талант мав Грицько?

10.  Хто такий пан Лаврін?

11.   Як лицарі вирішили виманити дракона?

12.   Чи мав дракон товаришів?

Читати В. Чемерис "Вітька + Галя,або Повість про перше кохання".