Сторінки
середа, 22 грудня 2021 р.
вівторок, 21 грудня 2021 р.
5 клас
Українська мова
РМ. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за складеним планом (орієнтовні теми: «Чому людина має бути чемною», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу».
1.Написати твір - роздум на тему, яку ви оберете з вищезазначених.
2.Роздум — це зв′язний текст, що характеризує логічно послідовний ряд думок, міркувань, висновків на певну тему. Характерною ознакою тексту-роздуму є перебування речень у відношеннях причини й наслідку (обґрунтування, пояснення думки, висловленої в іншому реченні).
Роздум
зазвичай складається з трьох частин. Це:
-
Теза — частина, що містить думку, яку треба
довести чи пояснити (вступ).
-
Докази — аргументуюча, пояснювальна.(основна
частина).
-
Для підтвердження основної думки слід добирати
якомога більше вагомих доказів.
-
Висновок (як правило, збігається з думкою, висловленою
на початку тексту).
Теза
(вступ) Я думаю,
що...; мені здається, що...; я вважаю, що...
Аргументи Чому? Тому що...; по-перше,...; по-друге,...
Докази Хочеться згадати твір...; наведу приклад з власного життя
Висновок Отже,...; підсумовуючи, можна зазначити...
3.Складання плану побудови твору-роздуму.
Будь-який
твір починається з визначення його теми, мети та складання плану.
План твору – це
схема композиції твору, яка будується на
основі авторського задуму, що визначає основний зміст майбутнього
тексту.
1. Кожен
пункт плану має відображати одну з важливих мікротем висловлювання.
2. Обсяг
усіх пунктів плану має відповідати змістові цілої теми.
3.
Пункти плану не повинні збігатися між собою.
4. План
має зберігати наступність і підпорядкованість розділів.
Українська література
Виконати контрольну роботу №2. Світ фантазії та мудрості за посиланням (тисни на слово посилання).
6 клас
Українська мова
Тема "Відмінювання іменників ІІІ - ІV відмін"
1.Опрацювати параграф 37.
2.Виконати вправи 297, 299, 302.
3. Провідміняйте іменники галченя, коліща, північ, подорож.
8 клас
Українська мова
Тема "Односкладні речення з головним членом у формі підмета. Називні речення"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням
2. Опрацюйте параграф 23.
3. Виконайте вправи 250, 253.
9 клас
Українська література
Виконайте контрольну роботу №3. Нова українська література за посиланням
понеділок, 20 грудня 2021 р.
8 клас
Українська література
Тема "Галина Кирпа "Мій ангел такий маленький", "Коли до вас темної ночі"
1.Опрацювати с.82 - 83.
2. Скласти паспорти творів за посиланнями 1, посилання 2.
3. Вивчити напам`ять вірш на вибір ( В. Герасим`юк, І. Малкович, А. Мойсієнко, Г. Кирпа). Зняти на відео та надіслати мені в особисті повідомлення на вайбер.
неділя, 19 грудня 2021 р.
20 грудня 2021 р.
5 клас
Українська мова
Тема "Спрощення в групах приголосних"
1. Повторити параграф 30.
2. Виконати ваправи 315, 317.
3. Виконати тестові завдання за посиланням (перевірте на скільки балів ви засвоїли тему).
5 клас
Українська література
Тема "Леонід Глібов - відомий поет та байкар"
1. Опрацювати сторінки підручника 124 - 127. (Прочитати акровірші).
2. Виписати в зошит, що таке акровірш.
3.Виконати в зошиті літературний диктант
Леонід Глібов
загадка “Химерний маленький”
акровірші “Що за птиця”, “Хто розмовляє?”,
“ Хто сестра і брат?”, “Хто вона?”
1. Віршований
твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу...
2. Поетичний твір “Химерний маленький” - це...
3. У якому акровірші герой - вареник?
4. Із чого був виготовлений вареник?
5. Хто виступає героєм у акровірші “Що за птиця?”
6. З ким порівнюється головна героїня акровірша?
7. У якому вірші
йдеться про першу весняну пташку?
8. Що це за пташка?
9. Кому складають пісні у вірші “Хто розмовляє?”?
10.
Хто догодив славі у вірші “Хто розмовляє?”?
11.
Який жанр нагадує акровірш “Хто брат і сестра?”?
12.
Про кого літає славонька аж до моря у вірші “Хто брат і сестра?”?
Українська література
Виконати контрольну роботу №3. "Я і світ" за посиланням (тисни на слово посилання).
Українська література
1. Переглянути відеоурок за посиланням
2. Читати повість Г. Тютюнника "Климко" ( с.143 - 182).
четвер, 16 грудня 2021 р.
17 грудня 2021р.
7 клас
Українська література
Виконати контрольну роботу №3 "Про минулі часи" за посиланням (тисни на слово посилання).
середа, 15 грудня 2021 р.
16 грудня 2021р.
6 клас
Українська мова
Тема "Відмінювання іменників ІІ відміни"
1. Перегляньте відео за посиланням і запам`ятайте особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку .
2. Опрацюйте параграф 35 - 36.
3.Виконайте вправи 280, 287, 292.
6 клас
Українська література
Тема "В. Винниченко "Федько - халамидник". Добро і зло, благородство і підлість у творі
1. Запишіть у зошити тему уроку та порівняльний план- характеристику героїв
Риси характеру Федька і Толі |
|
Федько: |
Толя: |
-
швидкий |
-
млявий |
- розбишакуватий |
-
слухняний |
-
товариський |
-
нещирий |
-
відвертий |
-
заздрісний |
-
чесний |
-
брехливий |
-
сміливий |
-
боязкий |
-
мужній |
-
полохливий |
-
благородний |
-
підлий |
основна
риса характеру - |
основна
риса характеру - |
Благородство
|
Підлість
|
Робота в зошитах: характеризуємо хлопців із твору, потім складаємо асоціативні ґрона
Федько
1. Федько - син бідного
робітника друкарні.
2. Портретна
характеристика Федька («розбишака – халамидник», «наче біс який сидів у
хлопцеві», «сибіряка», «люципер», «Чуб йому стирчаком виліз з-під картуза, очі
хутко бігають», «руки в кишені, картуз набакир, іде, не поспішає».
3. Поведінка
і риси характеру героя
- непосидючий («неодмінно,
щоб битися, щоб що-небудь перевернути догори ногами. Спокій був його ворогом, з
яким він боровся на кожному кроці»)
- сильний (
«перший по силі на всю вулицю, враз тобі дасть підніжку, зімне, насяде»)
- відкритий («Він
міг би підійти тихенько, так, щоб не почув би ніхто, — але Федько того не
любив»)
- впертий («
не як всі діти поводиться. Він не плаче, не проситься, не обіцяє, що більше не
буде. Насупиться й сидить. Мати лає, грозиться, а він хоч би слово з уст,
сидить і мовчить»)
- стійкий («камінь,
а не дитина! Сибіряка якийсь»
- правдолюб («Якби
не схотів, то міг би одбрехатися, але Федько брехати не любить»)
- непримиренний
до зрадництва («не любить також
Федько товаришів видавати»)
- спокусник («Федько
знову спокушає Толю. І спокушає якраз у такий момент, коли ні одному чоловікові
в голову б того не могло прийти»)
- спритний («Ловкий
хлопчак», «жилаве, чортове хлопча. Стриба, як кішка»)
«Можливе зробить кожен, а неможливе –
тільки відважний»(народна мудрість про героя)
Толик
1. Толя
– син хазяїна будинку.
2. Опис зовнішності
хлопця. («Це була дитина ніжна, делікатна, смирна. Ходив завжди
чистенький, чепурненький, на двір він виходив боязко, ніколи не розбишакував»,
«штанці на ньому бархатові, оченята не то чудні, не то винуваті, не то
злякані», «випещені ніжки».
3. Риси
характеру і поведінки героя
- тендітний («чистенький.
Ніжний, з щічками, як проскура»)
- богобоязливий (
«тихенько хреститься й блідніє»)
- само
поважний ( « він терпіть не міг, як йому цей Федько говорив: «Толька». Наче
він йому товариш», «кричати на вулиці не личить благородним дітям»)
- брехливий («Неправда!
Неправда! – ще жалібніше і з страхом забився Толя. – Я не хотів іти, а вони
мене потягнули на річку. А потім Федько узяв і пхнув мене на кригу… Спитайте всіх…
Я не винен»)
- байдужий
до горя інших («Коли Федькова труна сховалася за рогом вулиці й не було
вже нікого видно, Толя одійшов од вікна, перекрутився на одній нозі й побіг
гратися з чижиком»)
- підступний («чижика
він сказав Федьковій матері віддати йому, бо він його виграв у Федька»)
«Лякливий, як заєць, а шкідливий, як
кішка» (Народна мудрість про героя)
8 клас
Українська література
Тема "А. Мойсієнко "Жовтень жовті жолуді"
1. Подивитися відеоурок за посиланням
2. Опрацювати сторінки підручника 80 - 81.
3. Прослухати вірш за посиланням.
4. Скласти паспорт твору за посиланням.
9 клас
Українська література
Тема "Г. Квітка - Основ`яненко "Маруся". Образ головної героїні
1. Скласти план до характеристики образу Марусі. (Скористайтесь посиланням).
2. Підготуватися до контрольної роботи (повторити творчість І. Котляревського).
вівторок, 14 грудня 2021 р.
15 грудня 2021р.
5 клас
Українська література
Тема "Прислів`я та приказки"
1. Подивіться відео за посиланням.
2. Опрацюйте сторінки підручника 118 - 123. (Виписати в зошит визначення "прислів`я" та "приказка"та вивчити напам`ять).
3.Виконати завдання 1 на с.123 з позначкою "будиночок".
7 клас
Українська мова
Тема "Творення активних дієприкметників"
1.Опрацюйте параграф 20.
2. Подивіться відео за посиланням.
3. Виконайте вправи 200, 202.
8 клас
Українська мова
Тема "Односкладні речення з головним членом у формі присудка. Безособові речення"
1.Опрацюйте параграф 22.
2. Перегляньте відео за посиланням.
3.Виконайте вправи 236, 241.
9 клас
Українська література
Г. Квітка - Основ`яненко "Маруся"
1.Дочитати повість до кінця.
2.Скласти паспорт твору (для допомоги скористайтесь посиланням).
понеділок, 13 грудня 2021 р.
14 грудня 2021
8 клас
Українська література
І. Малкович "З янголом на плечі", "З нічних молитов"
1. Опрацювати сторінки 77 - 79 підручника.
2. Прочитати поезії.
3.Подивіться відеоурок за посиланням
4. Складіть паспорти творів (для допомоги скористайтесь посиланням 1, посилання 2
субота, 11 грудня 2021 р.
13 грудня 2021
5 клас
Українська література
Загадка як вид усної народної творчості
1.Опрацювати сторінки підручника 113-118 (виписати визначення "загадка" та "метафора").
2. Перегляньте відеоурок за посиланням
3. Домашнє завдання. Скласти загадки про щоденник, комп`ютерну мишку, школу.
Українська мова
Виконати контрольну роботу №3. Іменник за посиланням (тисни на слово "посилання")
Українська література
В. Винниченко "Федько - халамидник". Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість
1. Дочитати твір до кінця.
2. "Клоуз-тест" (письмово в зошиті)
Продовжте речення
1. Федько і Толя — головні герої оповідання…
2. Федьків батько працював у…
3. Батько карав Федька за шкоду, а потім давав за правду…
4. Федько не любив…
5. Федько часто віднімав у хлопців…
6. "Камінь, а не дитина! Сибіряка якийсь…» — так характеризує Федька…
7. Хлопці домовилися прогуляти заняття у школі, щоб подивитися на…
8. "Як перейду, даси мені свій ножик, що з кістяною ручкою", — сказав…
9. Федько і Толя побилися об заклад, чи…
10. Федько вперше збрехав, щоб…
11. "… я вірю тобі, я знаю, що ти ніколи не брешеш…», — сказав Федькові…
12. Толя навіть не засмутився, коли не стало Федька, а побіг гратися…
3. Асоціативний розподільний диктант (в зошиті письмово)
Визначте, які риси характеру притаманні Федькові, які — Толі.
Покірний, спритний, чесний, бешкетливий, плаксивий, непередбачуваний, безсердечний, правдивий, делікатний, справедливий, лицемірний, вірний у дружбі, мужній, пихатий, боягуз, сміливий, підлий.
4.Складіть порівняльну характеристику Федька і Толі (скористайтесь для допомоги посиланням )
Отже, Федько і Толя — дві різні людини.
— Що говорять про Федька? (Розбишака-халамидник, босявка, сибіряка, пробийголова, шибеник, ірод, ловкий хлопчик, молодець.)
— Що говорять про Толю? (Дитина ніжна, делікатна, смирна.)
— Що ми побачили за масками?
Отже, за маскою ми побачили, як ховається зло і яке беззахисне добро. Потрібно добрий пуд солі з’їсти, щоб розібратися, де є добро, а де зло. Тому спершу думайте, а тоді робіть.
Українська література
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика
1. Відповіді в зошит написати.
Цитатна
вікторина
1. Кому належать
слова: «От і принесли нам лебеді на крилах життя»?
2. Хто «міг
віддати під заставу руки, віддати до останнього пальця, а сам пішов би по
ярмарках за жебрацьким хлібом»?
3. Закінчіть
цитату: «Якби тепер запитали, яку найкращу одіж довелося мені бачити по всіх
світах, я, не вагаючись, відповів би …»
4. Хто «міг
нехитрим інструментом вирізати і просту людину, і святого»?
5. Про кого
сказано: «Коли на городі з’являвся перший пуп’янок огірка чи зацвітав
повернутий до сонця соняшник, брала мене, малого, за руку і вела подивитись на
це диво»?
6. Кому належать
слова: «Спасибі, дитятко, не треба більше, ой, не треба. Хай тобі, дитино,
завжди, завжди добре буде поміж людьми»?
7. Над чиєю
«могилою плакали рідня й осінній день»?
2. Скласти план до характеристики Михайлика (скористайтесь посиланням)
3. Підготуйтесь до контрольної роботи.
четвер, 9 грудня 2021 р.
Дистанційне навчання
10. 12. 2021
Українська мова 5 клас
Виконайте контрольну роботу за посиланням (натискайте на слово посилання, роботу виконуйте у Google формі).
Українська мова 7 клас
Тема. Дієприкметниковий зворот
1.Перегляньте відео за посиланням (натискайте на слово посилання).
2. Опрацюйте параграф 19.
3.Виконайте вправи 188, 190, 195.
Українська література 7 клас
М. Стельмах "Гуси - лебеді летять". Образ гусей- лебедів
1. Дочитати твір (хто не прочитав до кінця).
- В літературі є таке поняття, як символ.
( Визначення записати в зошит)
Символ (з грец. — знак, прикмета) — це умовне позначення
якогось предмета, поняття, явища, процесу; художній образ, який відтворює певну
думку, ідею, почуття. Наприклад калина — символ вогню, сонця; безперервності
життя, роду українців.
- Поміркуймо, символом чого є образ гусей-лебедів в українців?
Символом є образ гусей-лебедів у повісті М. Стельмаха
Над хатою Стельмахів часто пролітали лебеді, і від їх
лету чути було звук, схожий на звук далеких дзвонів. Дід говорив, що так
співають лебедині крила. Від споглядання перельоту цих чудових птахів хлопчику
ставало на серці і радісно і сумно. Він знав, що лебеді полетіли «на тихі води,
на ясні зорі».
− А яким же символом є образ гусей-лебедів у повісті
М.Стельмаха? (Запишіть в зошит).
Отже, приліт лебедів
символізує щасливе, радісне й казкове дитинство, повернення у дитинство, відродження,
життя, гармонію людини зі світом…
-Прочитайте останнє речення повісті. Як ви розумієте слова «А лебеді летять…над моїм дитинством…над моїм життям»?
-Про які загальнолюдські цінності йдеться в повісті? (Відповіді запишіть в зошит).
Наступного уроку ми характеризуватимемо образ Михайлика. Завдання: виписати цитати до характеристики образу Михайлика у зошити.
Українська мова 9 клас
Розвиток мовлення. Написати есе "Що робить мене щасливим (ою)"
Напевно, кожен з вас хоче бути щасливим(щасливою), але кожен розуміє це поняття по-своєму. Про те, у чому для вас полягає щастя ви і поміркуєте на сьогоднішньому уроці під час написання есе «Що робить мене щасливим(ою)» з використанням складнопідрядних речень.
ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1 Есе – невеликий текст,
що виражає індівідуальну точку зору автора.
1.Що
таке есе?
Есе
– невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і
висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу чи питання .
2.
Яка його мета?
Мета есе
– розвиток навичок самостійного творчого мислення та письмовий виклад власних
думок.
3.
Властивості есе?
Для того, щоб зрозуміти
вимоги до есе, необхідно розібрати його властивості. Це ті основні риси, які
визначають даний жанр.
• Лаконічність. Есе - це твір дуже
маленького об'єму. Тому потрібно намагатися не розтікатися думкою по древу, а
викладати інформацію чітко та ясно.
• Авторська думка. Есе не претендує на
науковість або абсолютну істину. Важливо розуміти, що в такого роду творах
висловлюється лише авторська думка. Відповідно, пишеться подібний твір, як
правило, від першої особи.
• В есе дуже часто використовуються конструкції
типу "на мою думку", "я вважаю" та інші.
• Вид подібних творів - роздум.
• Стиль - публіцистичний. Це означає, що
необхідно нормувати наявність художніх обертів. Втім, допускаються елементи
інших стилів, так як форма есе досить вільна.
4.
Які вміння треба виявляти при написанні есе?
При побудові власного
висловлення у формі есе треба
виявляти вміння:
• дотримуватися структури
тексту цього типу мовлення;
• висловлювати власні думки
щодо запропонованої теми;
• логічно викладати їх,
доречно та правильно аргументувати;
• добирати приклади з
літератури, інших видів мистецтва, історії тощо;
• використовувати приклади для
аналізу проблеми та переконливої аргументації, а не переказувати зміст творів
або перебіг історичних подій.
5.
Які особливості структури цього виду твору?
Структура есе
1.ВСТУП – це суть і
обґрунтування вибору даної теми. Вступ складається із групи компонентів,
пов’язаних логічно і стилістично.
На цьому етапі дуже важливо правильно
сформулювати питання, на які ви збираєтесь знайти відповіді у своєму пошуку.
При роботі над вступом можуть допомогти
відповіді на такі питання:
• Чому тема, яку я висвітлюю,
є важливою на даний момент?
• Які поняття будуть вміщені у
мої роздуми над темою?
• Чи можу я поділити тему на
декілька підтем?
• Чи треба давати визначення
термінам, вжитим у темі есе?
2. ОСНОВНА ЧАСТИНА – це
теоретичні основи обраної теми та викладення основного питання. Ця частина
передбачає розвиток аргументації, аналіз, а також їх обґрунтування, виходячи з
конкретних даних, інших аргументів і позицій з цього питання. У цьому полягає
основний зміст есе і це найскладніший етап. Тому важливе значення мають підтеми
(підзаголовки), на основі яких здійснюється вживання аргументів.
Залежно від поставленого
питання, аналіз здійснюється на основі таких категорій:
• Причина – наслідок
• Загальне – особливе
• Форма – зміст
• Частина – ціле
• Постійна ознака – змінна ознака
У процесі побудови есе важливо пам’ятати, що
один абзац має містити одне твердження і відповідне доведення, підкріплене
ілюстративним або науковим матеріалом.
Велике значення для написання есе має вміння
спостерігати. Об’єктом ваших спостережень та описів можуть бути різноманітні
речі, живі істоти, процеси, дії і навіть почуття. У художньому описі (есе)
кожен змальовує предмет по-своєму, таким, яким бачить його саме він. Ви можете
не називати всіх ознак предмета. Ваше завдання – дати яскраве уявлення про
предмет, передати своє враження про нього, свою оцінку.
3.
ВИСНОВОК – це узагальнення й аргументовані висновки з
теми із вказівкою сфери застосування. Підсумок есе – це і додаткові пояснення,
уточнення, підкріплення викладеного в основній частині. Для цього рекомендують
вживати повторення, ілюстрації, цитати, вражаючі твердження.
Хоча творча робота здебільшого має
трьохчастинну структуру, твір повинен бути цілісним, а не «склеєним» зі вступу,
основної частини та висновку. Важливу роль тут відіграють «місточки» - переходи
від однієї частини до іншої.
Мовна будова есе – це динамічне чергування
полемічних висловів, питань, проблем, використання розмовної інтонації і
лексики.
2. Складання плану твору.
І. Вступ
2.Теза
3.
Аргументи: 1. …
2. …
3. …
4.
Приклади ….
ІІ. Висновок
3.
Повторення ознак публіцистичного стилю:
ü точність;
ü послідовність;
ü логічні
докази;
ü образність,
виразність, емоційність.
Зразок
Що робить мене щасливою
Щастя кожна людина розуміє
по-своєму.
Для більшості населення нашої планети щастя— це високооплачувана
робота за спеціальністю, дім, у якому є достаток, дружина та слухняні діти. А для
когось воно – це здоров'я близьких, для інших щастя – це просто жити і
насолоджуватися життям. Мабуть, на цілій планеті важко знайти двох людей, які зможуть однаково описати своє «щастя».
Мене ж по-справжньому щасливою роблять
багато речей.
По – перше, щастя для
мене полягає у пізнанні нового, незвіданого, невідомого, що я роблю щодня на
уроках у школі, вивчаючи нові теми та довідуючись про те, чого раніше не знала.
По – друге, поряд зі мною рідні та близькі люди , їм нічого не загрожує. Вони
люблять мене, і я люблю їх. Це теж щастя. По – третє, відчуваю
щастя, коли наслідки моєї праці приносять радість іншим і згадую Довженкові
слова, що «найсвітліша краса її
(людини) в труді».
Бути щасливим у моєму розумінні - це бути
всебічно розвиненою людиною, любити свою Вітчизну, своїх рідних, працю, справедливість.
Я часто запитую себе: чи була щасливою
Леся Українка? Нелегко їй жилося, все свідоме життя її сковувала, мучила важка
хвороба, але скільки сонячної радості в
її ліричних творах! Герої її поезій, поем, драматичних творів своїми роздумами
і глибокими спостереженнями над природою відстоюють щастя людини.
Отже, щоб бути по – справжньому щасливою
треба так мало і водночас так багато: дбати про інших, бути їм потрібною, займатися
тим, що приносить тобі радість і позитивний настрій, а також робить
тебе трохи щасливішим.