Сторінки

понеділок, 31 жовтня 2022 р.

1 листопада 2022 р.

6 клас

Українська мова

Тема "Зміни приголосних при творенні іменників із суфіксом – ин(а) від прикметників на – ський, – цький. Зміни приголосних при творенні прикметників, що мають буквосполучення – чн-, – шн-"

1. Опрацювати параграф 20.

2. Виконати вправи 162, 164, 168.


 

середа, 26 жовтня 2022 р.


27 жовтня 2022 р.

7 клас

Українська мова 

Тема "Дієслова І і ІІ дієвідмін"

1. Подивіться відеоурок за посиланням. 

2. Опрацювати параграф 12.

3.Виконати вправи 112, 114.

пʼятниця, 21 жовтня 2022 р.


 21 жовтня 2022 р.

8 клас

Українська мова

Тема "Способи вираження підмета. Простий і складений підмет"

1. Подивіться відеоурок 


2. Опрацюйте параграф 8.

3. Виконайте вправу 103.

4.Виконайте вправу, подану нижче .



четвер, 20 жовтня 2022 р.


 20 жовтня 2022 р.


6 клас
Українська література

1.Виконати контрольну роботу за посиланням. Виконуємо 1 раз!!!!!!!!!!!
2. Вірш, який вчили напам'ять надіслати у відео сьогодні.

9 клас

Українська література 

Тема "Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Видатні діячі української культури"

1. Подивіться відео за посиланням.

2.Подивіться відеоурок за посиланням.

3. Опрацювати с.54 - 56. (Записати в зошит конспект прочитаного матеріалу).


понеділок, 17 жовтня 2022 р.

 


18 жовтня 2022 р.

6 клас

Українська мова

Тема "Джерела українських фразеологізмів"

1. Подивіться відеоурок за посиланням.

2. Опрацювати параграф 16.

3. Виконати вправи 132, 133.

7 клас

Українська мова

Тема "Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі"

1.Подивіться відеоурок за посиланням.

2.Опрацювати параграф 10.

3.Виконайте вправи 95, 96.

8 клас

Українська мова

Тема "Просте речення. Двоскладне речення. Головні й другорядні члени речення"

1. Подивіться відеоурок за посиланням.

2.Опрацюйте параграф 7.

3.Виконайте вправи 89, 94.

9 клас

Українська мова

Виконати контрольну роботу №1 за посиланням.

 


17 жовтня 2022 р.

5 клас 

Українська мова

Розвиток мовлення "Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини (за самостійно складеним простим планом)

1.Прочитайте текст. Визначте його тему та основну думку.  Доберіть заголовок. Складіть план тексту. Запишіть на чернетці ключові слова. За планом напишіть докладний переказ на чернетці, потім перепишемо в контрольний зошит.

            Василько зняв з плеча школярський ранець і витрусив з  нього малюсіньке рудувате щеня.  Воно весь час тремтіло, дрижало  і скавчало. Маля лазило по землі  і мордочкою ніби чогось шукало  в землі.

         Цуценя було дуже маленьке, навіть ще сліпе. Шерсть  у нього була не кудлата, а гладенька. Лапи були розкарякуваті й гнучкі. Хвостик був не куций, а довгенький.

        Василь узяв щеня на руки й розтулив йому маленький рота. Паща була не рожева, а чорна. Піднебіння було  теж чорне. Сердитий буде з нього сторож! У господарстві  має бути такий собака.

         Це миле створіння Василь знайшов на вулиці. Мабуть, хтось їхав машиною й викинув його. Хлопчик підібрав цуценя. Хай воно живе!

           Песика Василь вирішив назвати Пундиком. Коли ще  він виросте та стане сердитим! А поки що він не лютий,  а дуже-дуже добрий (За У. Самчуком).




9 клас

Українська мова

Тема"Діалог"

1. Опрацювати параграф 10.

2. Виконати вправи 2, 4.


четвер, 13 жовтня 2022 р.


 13 жовтня 2022 р.
7 клас
Українська мова
Контрольний стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій.

1. Опрацювати с.225 - 226.
2. Вправа 605 (3 завдання). Написати переказ.

середа, 12 жовтня 2022 р.

 


12 жовтня 2022 р.

5 клас

Українська мова

Тема "Узагальнення вивченого з розділу "Лексикологія"

1. Виконати вправи

А).Підкресліть словосполучення в прямому значенні однією лінією, а в переносному — двома.

Співає дівчина — співає вода, спить дитина — спить ліс, кам’яний будинок — кам’яне серце, виє собака — виє вітер.

Б).Запишіть речення, підкресливши в них синоніми — слова, близькі чи однакові за значенням, але різні за написанням.

Хліб у народі зажди берегли, цінували. І завирувало, заграло жовтогаряче море навкруги. Знову тиша і спокій у світі. Гармидер, галас, гам у лісі.

В).Які слова у поданих реченнях є омонімами?

На узлісся вибігли руді лисички. На галявині ростуть лисички. Голосно співають молоді півники. У садку ростуть різнобарвні півники.

Г).Із поданих речень виберіть синоніми до прикметника гарний.

Онде балочка весела, в ній хороші красні села.

Повітря дише чарівним спокоєм.

Кінець подорожі,— вже зіроньки гожі сіяють на небі ясному.

А світ такий красний, хороший, розкішний.

Д).Розкрийте дужки, добираючи потрібне слово. Свій вибір обґрунтуйте. Запишіть речення.

1. Продавець розповів про правила й умови (ефектного, ефективного) використання кухонного комбайна. 2. Ця земельна (дільниця, ділянка) була передана дитячому будинку. 3. Порядок утворення (виборного, виборчого) округу визначається законами про вибори до відповідних органів. 4. (Кристал, кришталь) виблискував на сонці, як дорогоцінний (кристал, кришталь). 5. Наша торговельна компанія шукає (веселу, кмітливу) компанію для співпраці.

2. Повторити параграф 7 - 13, контрольна на наступний урок.

5 клас

Українська література

Контрольна робота "Міфи, легенди, народні перекази, загадки, прислів'я, приказки"

1.      До якого жанру належить вислів "Життя прожити - не поле перейти"?

А). Загадка

Б). Приказка

В). Прислів'я

Г). Міф

 

2.      Малий жанр фольклору, дотепне запитання, часто у віршованій формі, яке потребує відповіді називається...

А). Прислів'я

Б).  Приказка

В).Загадка

Г).Легенда

 

3.      Мала форма народної творчості, короткий вислів, що несе узагальнену думку, висновок, має повчання - це...

А).Загадка

Б).Приказка

В).Прислів’я

Г).Легенда

 

4.      Що шукав у товариші пес з легенди "Чому пес живе коло людини?"

А).Силу

Б). Вірність

В). Мудрість

Г). Щирість

 

5.      Усне оповідання про визначні історичні події та їхніх героїв - це...

А).Переказ

Б).Легеда

В).Казка

Г).Міф

 

6.      Бог, за легендою "Про зоряний віз", поставив ці зірки на небо

А). Щоб нагадати людям про доброчинність

               Б).  Щоб люди пам'ятали про добру дівчину

               В). Щоб люди знали, що добрі вчинки винагороджуються

               Г). Щоб застерегти від поганих вчинків

7. Від чиїх ударів виникли гори?

А). Карпа

Б).Силуна

В).Гуцулів

Г). Невідомого звіра.

8. Міфами є всі твори, окрім...

А). "Чому пес живе коло людини"

Б).  "Берегиня"

В). "Про зоряний віз"

Г). "Прийом у запорожці»

9. Чим відрізняється прислів'я від приказки?

А).  має повчальний характер

Б).  приказка більша за обсягом

В).  прислів'я вживається у прямому значенні, а приказка - у переносному

Г).   різновидами за змістом

10. Розповідь казкового чи фантастичного характеру про надзвичайну подію або життя й діяльність якоїсь особи це

А) легенда

Б) міф

В) загадка

Г) переказ

11. Оберіть переказ, у якому розповідається про дзеркало, у яке можна побачити, що за тисячу кілометрів у світі відбувається.

А)."Про запорожців"

Б) "Як Сірко переміг татар"

 В) "Прийом у запорожці"

12. Що таке "фольклор"?

А) усна народна творчість

Б) казки та легенди

 В) усі твори української літератури

 Г) писемна народна творчість

7 клас
Українська мова
Тема "Часи дієслів. Теперішній час"
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Опрацюйте параграф 8 - 9.
3. Виконайте вправи 78, 90, 92.

вівторок, 11 жовтня 2022 р.


 11 жовтня 2022 р.

5 клас
Українська мова
Тема "Лексична помилка. Тлумачний словник"

1. Подивіться обов'язково відеоурок за посиланням.
2. Повторіть параграф 13.
3. Виконайте вправу 126.
 5 клас
Українська література
Тема "Прислів'я та приказки"
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Повторіть с.4 - 21, 113- 123. На наступний урок контрольна робота.

7 клас

Українська мова 

Тема "Доконаний та недоконаний види дієслова"

1.Подивіться урок за посиланням. (ОБОВ'ЯЗКОВО)

2. Опрацюйте параграф 7.

3. Виконайте вправи 69, 70, 71, 73.

8 клас

Українська мова

Розвиток зв’язного мовлення 

Вибірковий переказ тексту розповідного характеру 
з елементами опису пам’яток історії та культури (за складним планом)

БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКА ФОРТЕЦЯ

Полонивши дивовижної краси українку, турецький паша ладен був узяти її за дружину. Для цього треба було навернути бранку у магометанську віру. Та горда дівчина не погоджувалася. Щоб зламати волю красуні, паша наказав кинути її до темниці. Багато днів та ночей знемагала вона там.

Одного дня впали з рук і ніг полоненої кайдани, самі собою відчинилися двері в’язниці. Легкою ходою вийшла дівчина за стіни фортеці. Турки остовпіли, потім кинулися навздогін. Наздогнали дівчину на березі лиману. Підняли вже ятагани, щоб розправитися з утікачкою, та дівчина… розтанула в тумані. На тому місці, де вона стояла, забило джерело чистої живої води. А переслідувачі перетворилися на кам’яних ідолів.

Цю легенду можна почути під час відвідин Білгород-Дністровської фортеці. Її вежі й мури височать над голубими просторами Дністровського лиману. Вам покажуть і башту-темницю, з якої, за легендою, вирвалася волелюбна дівчина, Овідієву башту (тут нібито був римський поет). Покажуть і башту-сховище, у підземеллі якої нещодавно було знайдено запаси проса, що зберігалися, за визначенням науковців, 250300 років. Просо посіяли — і половина насіння дала сходи… Так легенди переплітаються з бувальщиною.

Велич і неприступність фортеці вражають і сьогодні. Майже два кілометри завдовжки має міцна зовнішня стіна. Висота її — до семи, а товщина — до п’яти метрів. Над стіною височать двадцять шість башт, двадцять з яких — бойові.

Фортеця оперезана ровом, глибина якого сягає двадцяти, а ширина — десяти метрів. Через спеціальні заслінки рів у разі наближення ворога можна було швидко заповнити водою з лиману.

Білгород-Дністровська фортеця — унікальна історико-архітектурна пам’ятка середньовіччя. Очевидно, вона є витвором слов’янських майстрів, про що свідчить напис на одній з башт. І слов’янська в’язь над головним входом, і планування території фортеці характерне для слов’янських оборонних споруд. Чимало архівних документів підтверджують слов’янське походження будівлі.

(284 сл.)                                                                                                     (За Г. Воротнюком)

1.Складіть план тексту.
2. Напишіть переказ.
3. Повторіть параграф 1 - 6, на наступний урок контрольна робота.

9 клас
Українська мова
Тема "Цитата як засіб передачі чужої мови"
1.Подивіться відеоурок за посиланням (ОБОВ'ЯЗКОВО)
2. Опрацюйте  параграф 9.
3. Виконайте вправу з будинком на с.35.







четвер, 6 жовтня 2022 р.


 6 жовтня 2021

6 клас
Українська мова
Контрольна робота №1

Тестові завдання

1.Лексикологія вивчає :

А) лексичне значення та вживання слів;        В) слова як члени речення;

Б)  слова як частини мови;                               Г) будову слів.

2) Власне українські слова - це слова,   які:

а)  прижилися в  мові, прийшовши зі старослов?янської мови;

б)   утворилися безпосередньо в українській мові;

в)   сягають корінням у неслов'янські мови;

г)   використовують люди, що живуть у певних місцевостях.

3) Слова, що називають предмети й поняття минулого,  це :

а)жаргонізми;      б) діалектні;          в) просторічні;          г) історизми.

4. За походженням лексика поділяється на :

б)   активну й пасивну;                      в) загальновживану та стилістично забарвлення;

а)  незапозичену й запозичену;       г) загальновживану і професійну;

5. Слова,   недавно утворені в мові, називаються :

а)   діалектними;                                    в) неологізмами.

б)  жаргонізмами;                                   г) історизмами;

6Лексичне значення слів пояснюється у :

а)  орфографічному словнику;             в) тлумачному словнику;

б)   етимологічному словнику;            г) фразеологічному словнику.

7. Наукові поняття позначаються :

а)  неологізмами;                                  в) діалектизмами;

б)   термінами;                                      г) епітетами.

8. Слова    ухвала,   постанова     належать до лексики:

а)   діалектної;                                        в) просторічної;

б)   офіційно - ділової;                           г) застарілої.

9. Архаїзмами називаються слова, що :

а)   мають однакове лексичне значення;

б)   використовуються людьми певної професії;

в)   уживаються в мові людей певної місцевості;

г)   позначають слова, замінені в сучасній мові іншими.

10.  До пасивної лексики належать :

а)   архаїзми, історизми, неологізми;

б)   архаїзми, загальновживані слова;

в)   історизми, загальновживані слова;

г)   неологізми, загальновживані слова.

11. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:

а) пір’я, влітку, прегарний;
б) спадщина, лижі, проміння;
в) червлений, посуд, батько, потоки;
г) каракати, качула, кресаня, легінь.

12. Установи відповідність слів та їх видів.  

      1   клавіатура;                   А   застаріле слово

      2   булава                           Б   неологізм

      3  кльово                           В   діалектне

     4   план роботи                  Г   просторічне

                                                Д офіційно-ділова лексика

 


понеділок, 3 жовтня 2022 р.


4 жовтня 2022 р.

 6 клас
Українська мова

Тема"Професійні слова і терміни. Просторічні слова"

1.Подивитися відеоурок за посиланням.
2. Опрацювати параграф 13.
3. Виконати вправи 106, 109, 114.