30 листопада 2022 р.
5 клас
Українська мова
1.Повторити праграф 19 - 23. (Буде контрольна робота)
2. Виконати вправи 241, 242.
6 клас
Українська мова
Число іменників
2. Параграф 31.
3.Вправи 246, 250
7 клас
Українська мова
Тема уроку: Розвиток
мовлення. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани
людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий; як ошпарений; як громом прибитий).
Прочитайте і проаналізуйте діалог між
двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”.
За партою сидить Соломія,
раптом до класу вбігає Ірина.
-Знаєш, що трапилось?
- Ні, але з твого виразу
обличчя неважко здогадатись…
-Продовжуй!
-Це щось таке, що тебе дуже
зацікавило.
-Можливо, але ти навіть не
здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.
- І що? Мені байдуже… Ех, якби
він був гарний як намальований, тоді інша річ.
-Та він викапаний Роберт Томас
Паттінсон!
-Невже?
-Справді. Він такий загадковий,
оповитий таємницею.
-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал
хлопця.
-Можна подумати, що ти не
зацікавилась ним.
-Якщо чесно, то я ще не бачила
його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?
-… Вибач, але це була моя вигадка,
що допомогла нам помріяти.
-Нема за що вибачатись, бо це було
весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.
-Ти, напевно, думала, що він
спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.
-А ти була впевнена, що в нього
чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили, як до класу зайшов учитель. Вони швиденько
підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували
складні задачі.
4.Запитання до діалогу:
1.
Як можна
охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?
2.
Чи правильно
повели себе однокласниці?
3.
Які риси, на
їхню думку, має ідеальний хлопець?
4.
Як
називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як
намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний,
як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на
слові.
Завдання: складіть і запишіть діалог між двома учнями, де розбишака пояснює
свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як
саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи
дієприкметники.