3 лютого 2022 р.
6 клас
Українська література
Е. Андієвська "Говорюща риба"
1.Прочитати твір с.115 - 120.
2. Дати відповіді письмово в зошиті на запитання:
1. Де жила
рідня балакучої риби?…
2. Кого не знайшлося говорющій
рибі і в іншому тaбуні? …
3. Що робила бaлaкущa рибa, говорячи без упину? …
4. Хто одним мaхом виніс її нa берег?...
5. Що робив рибалка, коли щaстило добре продaти вилов?...
6. Кому сказала риба: Я йду до рибaлки в гості?...
7. Які дивні звички мaли люди? …
3. Охарактеризувати говорющу рибу, рибалку, жінку рибалки. (Допомога за посиланням)
8 клас
Українська література
М. Коцюбинський "Дорогою ціною" Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі
1. Вправа «Незакінчене речення» ( письмово в зошиті)
1) Тема повісті «Дорогою ціною —
2) У творі порушено проблеми...
3) Остап утік із села, тому що...
4) Соломія пішла з Остапом через те,..
5) Перша спроба потрапити за кордон була...
6) Під час другої спроби перетнути ріку Остап був...
7) Коли Соломія пішла шукати дорогу й людей, до
Остапа...
8) У цей час у плавнях трапилася...
9) Соломія знайшла циган і...
10) Цигани виявилися...
11) Остап потрапив у в’язницю, тому що...
12). Головна думка твору — ...
2. Цифрова
літературна вікторина«Пізнай героя за його висловлюванням» (письмово в зошиті).
1-
Соломія
2-
Остап
3-
Пан
4-
Панночка
5-
Іван
КОД:
1. «Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не
пособачились…».
2. «Бунтар… гайдамака! Він мені людей
баламутить!».
3. «…Тікаймо звідси, бо ті хлопи заб’ють нас,
як мого дідуся в Умані».
4. «Ну, хай тебе боронить і хова од лихого
мати божа… Прощавай!».
5. «Не так мені страшно ляха, як злість бере
на наших людей: застромив віл шию в
ярмо та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…».
6. «З живого шкуру здеру, чисто оббілую… Я ж
йому пригадаю, гайдамаці, Кодню…».
7. «За Дунай, у Січ із тобою… Приймаєш
товариша чи не приймаєш?».
8. «Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ
за очі… Вже ж за тобою, хоч серцеві легше буде…».
9. «Шукай тепер, пане, парубка з молодицею…
ніхто не бачив, лиш двох парубків стрічали».
10. «Хіба я боюся смерті? Сохрани боже!..
Пошли, господи, й завтра.. Раз вмирати — не двічі. Вмер — і край, більш не
встанеш».
11. «Бодай ти, запалася, треклята країно, з
твоїми порядками!..».
12. «Як живий буду, землю оратиму, рибальством
житиму… все ж краще на волі, ніж під паном…».
3. Кохання – це вірність і відданість,
взаємодопомога і взаєморозуміння,
саме вони допомагають долати будь - які
перешкоди. Багато з цих рис притаманні і
нашим героям. І зараз я пропоную вам обрати
із запропонованих рис ті, які притаманні
кожному з героїв, а також ті, що є
для них спільними.
Остап Соломія
- Сміливість
- Рішучість
- Патріотизм
- Пошана традицій
- Повага до діда
- Товариськість
- Жертовність
-
Відчайдушність
- Відданість
- Упевненість
- Прагнення до волі
- Взаємодопомога
- Сила волі
- Оптимізм
- Вірне і щире кохання
-
А чи знайшли наші герої своє щастя? Чи збулися їхні
мрії?
(Ні, адже не
були разом, а така жадана воля дісталася Остапові занадто «дорогою ціною»)
-
Фінал повісті трагічний. Гине Соломія, Остап
залишається самотнім. Але чи обривається зі смертю Соломії їхнє кохання?
(Кохання
залишається жити в Остапові)
- Чи до кінця свого життя Остап зберіг вірність? Зачитайте
останні монологи
Остапа. Чим він живе?
- Що чує в
душі все своє життя Остап?(Поклик Соломіїної душі)
- Назвіть три
ключових слова, які можуть презентувати повість «Дорогою ціною».
Відповідь:
воля, кохання, боротьба.
Отже, ми
можемо зробити висновок, що кохання
непереможне, воно виявляється сильнішим за смерть.
9 клас
Українська література
М. Гоголь "Тарас Бульба". Образи синів Тараса Бульби
2. Скласти порівняльну характеристику Остапа та Андрія. (Допомога посилання 1,