четвер, 10 лютого 2022 р.


11 лютого 2022 р.
 
5 клас

Українська мова

Контрольна робота №5. "Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія"
Виконати контрольну роботу за посиланням.

 7  клас

Українська література

Л. Костенко "Чайка на крижині"
1. Прочитати вірш у підручнику с.201 - 203.
2. Написати в зошит паспорт твору. Допомога за посиланням

9  клас

Українська мова

Безсполучникове складне речення

1. Повторити параграф 28.
2. Виконати вправи

1.Підкресліть граматичні основи, накресліть схеми, поясніть смислові відношення між частинами.

Шануй і поважай матір і батька: вони дали тобі життя. Своєю працею й піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Батьки ночей не спали біля твоєї колиски, вони прислухались до твого дихання, до биття твого серця. Дорожи честю сім’ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, ніколи не забувай про свою рідну домівку (В. Сухомлинський).

2.Пояснювальний диктантВизначити смислові відношення (одночасність, послідовність, зіставлення, пояснення, умову, причину, час, наслідок) між  простими реченнями у складних безсполучникових. Накреслити схеми перших  двох речень.

 Застеліть скатертиною стіл під гарячий округ короваю, я пахучого хліба накраю! (Є.Гончаренко.) Чаклує над діжею господиня – вже тісто піднялося до країв. (К.Лесьєв-Лесь.) В печі зникає біле чудо,  гарячі пахощі пливуть. Хлібина свіжа в хаті буде – її до столу радо ждуть. (С.Мордач.) Затишно в хаті, тепло і чисто, мову про хліб я заводжу навмисне. (Ю.Кравченко.) Примарилось: річки круті береги. (Л.Воловець.) Крізь темноту самотньо горить одинокая зірка ясная, її промінь так гордо горить, не страшна їй темнота нічная! (Леся Українка.)

середа, 9 лютого 2022 р.


 10 лютого 2022 р.

6 клас
Українська мова
Виконати контрольну роботу №5. Прикметник за посиланням 


6 клас
Українська  література
Контрольна робота №4 "Я і світ"
Виконати в зошиті, в школі перевірю!!!!!!

Завдання 1 – 6. Виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.

1.Твір І.Калинця, у якому розповідається про життєдайне цілюще джерело

А «Блискавка»                                    В  «Веселка»

Б «Стежечка»                                     Г «Криничка».

 

2. Героїня якої поезії «Мотузочком диму \ Хату привязала до небес»?

А «Стежечка» І.Калинця                   В «Підкова» І.Жиленко

Б  «Жар-птиця» І.Жиленко               Г «Теплота родинного інтиму» С. Чернілевського.

 

3. Назвіть поезію І. Жиленко, у якій стверджується думка, що кожна дитина відчуває себе щасливою, коли у новорічні свята всі її сподівання і мрії стають реальністю

А «Підкова»                                        В «Гном у буфеті»

Б «Жар-птиця»                                   Г «Рожеве поле».

 

4. Потрапивши на рідну землю, хлопець звернувся до старця, який сидів у нього на плечах, з такою піднесеною промовою:

А  «Яке щастя врешті бути вдома!»                        В  «Подивись, як гарно у мене на рідній землі!»

Б  «Тепер ти бачиш, який гарний цей світ!»          Г «Повертатися додому ніколи не пізно!»

 

5. Риба покинула батьків, бо вона розуміла, що («Говорюща риба»)

А їх убивала неслава такої дитини              В знайшла кращий табун

Б стала дорослою                                           Г захотіла жити самостійним життям

 

6. У житті важливо, щоб тебе могли почути – така головна думка твору

А «Говорюща риба» Е.Андрієвської           В «Теплота родинного інтиму» С. Чернілевського

Б «Казка про Яян» Е.Андрієвської              Г «Криничка» І.Калинця.

 

У завданні 7 необхідно встановити правильну послідовність подій.

7. Установіть послідовність подій, що відбуваються у творі Е. Андієвської «Говорюща риба».

А «…щоразу, повертаючись з моря, рибалки розповідали, як замість їхати з ними на рибу, рибалка ходить по березі й гукає свого приятеля…»

Б «…Спочатку, коли риба була маленькою, засмучені батьки сподівалися, що з віком, як їхня дитина вбиратиметься в луску, це мине…»

В «…Невдовзі риба знала не тільки ймення й уподобання усіх його дітей і жінки, а й як виглядає у рибалки хата й на подвір’ї, чим він журиться й що думає…»

Г «…З цих пір риба стала жити на березі…»

 

У завданнях 8, 9 необхідно встановити відповідність інформації. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою.

8. Установіть відповідність між цитатою та назвою твору.

1. «…ходім зі мною …  обережно               А І. Калинець «Стежечка»

не зачепися за камінець»                              Б Емма Андієвська «Казка про яян»            

2. «Махнуло рученя на бензовозі»               В С. Чернілевський «Забула внучка

3. «А тоді поїду в Лапландію»                       в баби черевички...»                                             

4 «Довго чекав рибалка                                 Г І. Жиленко «Підкова»

на свого приятеля…»                                                Д Емма Андієвська «Говорюща риба»            

 

 

9. Установіть відповідність між висловом та героєм, якому він належить.

1. «Я – не вилов, я приятель вашого чоловіка,       А старий дідусь («Казка про яян»)

і мене запрошено до вас у гості».                            Б пастушок («Казка про яян»)            

2. «Ще цього не вистачало, щоб на подвір’ї           В жінка рибалки («Говорюща риба»)            

жива риба валялася».                                               Г консервна бляшанка («Говорюща риба»)

3. «За рогом моєї вежі лежать кельми для              Д риба («Говорюща риба»)

новоприбулих, бери собі, якусь і починай

будувати свою вежу».

4. «Я хочу, аби ти бодай перед смертю

дихнув свіжим повітрям».

 

Завдання 10 потребує короткої відповіді

10. Дайте визначення поняття.

Притча – це ….

 

Завдання 11 потребує розгорнутої відповіді

11. Доведіть, що цінність краси людини не тільки в зовнішності, а й у її вчинках, поведінці. Наведіть приклади із вивчених творів та сучасного життя.

Даючи відповідь на запитання, побудуйте текст-роздум.

 9 клас

Українська  література
Т. Шевченко. "Причинна", "Думи мої..."
1.Опрацювати с.192 - 197. (Законспектувати основні віхи життя Т. Шевченка).
2.Опрацювати с.198 - 199.
3. Прочитати з "Кобзаря" твори, зазначені в темі уроку. Можна за посиланням 1, посиланням 2.
4.Скласти паспорти цих творів(обов`язково!!!!)

вівторок, 8 лютого 2022 р.


 9 лютого 2022 р.
9 клас 
Українська література

Контрольна робота №4.
Написати контрольний твір на одну з тем:
1. "Тарас Бульба - народний герой".
2. "Бойове товариство, побут і звичаї запорожців у повісті М. Гоголя «Тарас Бульба»
3. "Два сини - дві долі".
Написати в зошиті, перевірю в школі.

понеділок, 7 лютого 2022 р.


 8 лютого 2022 р.

8 клас 
Українська мова
Контрольний письмовий твір - опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень в художньоиу стилі
1.Параграф 43.
2. Для кожної людини рідне місто - найкраще, тому що це маленька батьківщина. Сьогодні ми будемо писати твір-опис нашого рідного міста – Новомиргорода та, зокрема, вашої вулиці.
3. Напишіть твір - опис "Наша вулиця" за таким планом

1.В якому місті ти живеш, на якій вулиці?

2. Опиши свою вулицю:

а) як далеко вона простяглася;

б) широка чи вузька;

в) який транспорт по ній рухається;

г) які будинки розташовані;

ґ) які громадські споруди тут знаходяться (церква, магазин тощо).

3. Що прикрашає твою вулицю?

4.Як змінилася вона за останні роки?

5. Як виглядає у різні пори року? Коли найбільше подобається?

6. Чим радує тебе вулиця?

7.Якою ти хотів би бачити свою вулицю, коли станеш дорослим?

8 клас 
Українська література
М. Коцюбинський "Дорогою ціною". Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії
1.Характеристика за складеним планом образу Соломії (записати в зошит).
Спробуймо з вами схарактеризувати образ цієї відчайдушної, сміливої дівчини за таким планом:
1.  Соломія – яскравий, багатогранний, глибокий образ української літератури. (Образ Соломії найперше привертає увагу у творі. Адже ця жінка здатна робити мужні та самовіддані вчинки, які за силою духу можуть перевершити навіть чоловічі.  У той же час – це вірна товаришка, турботлива та ніжна: «Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі, і виглядала її з очеретів. Їй жаль стало молодого змарнованого життя...»).
2. Портрет і зовнішність героїні. (Соломія – вродлива і сильні жінка. Вона має високу і міцну, «як на доброго мужика», постать, гарне, «свіже, повне обличчя, з карими очима, що так виразно біліло при картатому очіпку й пасмах чорного волосся». Коли вона разом з Остапом тікала з рідного села, то «дивилась у простір засмученими карими очима». В її очах відбивався і сум за рідним краєм, який вона покидала, і тривога за невідоме майбутнє. Соломія – вольова, мужня й ніжна жінка, щира й вірна подруга Остапа. Заради коханого та волі вона «вбралась у штани та ладна мандрувати хоч на край світу...»).
3. Риси характеру Соломії (запис у зошитах).а) мужність і відвага; б) вірність і самовідданість;в) волелюбність і ненависть до гнобителів; г) любов до життя;д) здатність на самопожертву;е) щирість і душевність; є) оптимістичність та енергійність.
4. Трагічна доля героїні. (Готовність Соломії йти на самопожертву, її мужність з особливою силою розкриваються наприкінці V розділу. Відтворюючи останні хвилини життя героїні, письменник знаходить такі художні засоби, що відповідають змісту цієї трагічної ситуації. Форма вислову стає гранично стислою, вагомою, яскравою: «...Усі сили добути... всю теплу кров... усю волю... Ось ближче до берега... Ось берег видко...». Кожне слово в цей напружений момент – картина в свідомості Соломії і в уяві читача. Слово і образ тут зливаються в єдине ціле: «...а там так гарно, там сонце сяє, там зелено, там небо синє, там радість, життя». А далі – різкий контраст – епічно стримані рядки, якими закінчується уривок. Вони звучать як реквієм героїчному життю Соломії: «По чорній річці поміж білими берегами прудко пливе човен, тане вдалині і обертається в цятку... за ним несе вода другий, порожній, хлюпає в його білі боки і фарбує їх у червоний колір. Тихо в повітрі...»)
5. Образ української жінки у співставленні з символічним образом тура. (Соломія (як і Остап) – представниця народу. А тому є всі підстави зіставляти її психологічний портрет із символічним образом тура на початку твору. Ненависть героїні до пана, кріпаччини, неволі асоціюється з налитими кров’ю і гнівом очима дикої тварини. Готовність боротися – із наставленими рогами. Вільнолюбний дух персонажів, їхнє поривання у степове безмежжя, на волю накладається на просторову картину першого абзацу твору, де степовий вітер, широкий прості подаються природним середовищем неприборканого, дикого тура).
«Що означає бути вільним?»

– Що ви розумієте під словом «воля»? (Це свобода людини, здатність розвиватися, робити те, все, що не суперечить моральним цінностям людства).
– А чи дозволяє воля робити все, що заманеться? (Ні, адже в кожному суспільстві існують певні етичні правила, закони). Тоді яким чином ми можемо говорити про волю, свободу? (Воля там – де не принижується людська гідність).
– За яких умов люди можуть бути позбавлені волі в сучасних умовах? (Коли вони зробили протиправний вчинок або не можуть свідомо відповідати за наслідки своїх дій).
– Чи може сьогодні людина почуватися повністю вільною? (Сьогодні свобода людини може обмежуватися необхідністю працювати, виконувати певні обов’язки. Однак за умови, коли людина чинить відповідно до своєї природи, то і робота приноситиме їй задоволення). 

 

неділя, 6 лютого 2022 р.

 


7 лютого 2022 р.

5 клас 

Українська література

Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі"

1. Прочитати біографію письменниці за посиланням  ( в зошит виписати рік, місце народження, цікаві факти про письменницю).

2. Читати 1 - 3 розділ повісті ( с.159 - 162).

6 клас

Українська мова 

Відмінювання прикметників

1. Повторити параграф 47.

2. Виконати вправи

А). Провідміняти  прикметники  навчальний, освітній, довгошиїй.

Б).Подані словосполучення поставити у родовому  та орудному  відмінках однини. Пояснити  правопис відмінкових закінчень прикметників та іменників.

Висока круча, вужча межа, гаряча каша, простора площа, родюча вишня, пахуча груша, розкішна черешня, лагідна теща, боязка миша, заяча душа, ведмежа послуга, теляча покірність, овеча вдача, вовча паща, ближня дача.

6 клас

Українська література

1. Повторити С. Чернілевський, І. Жиленко, І. Калинець, Е. Андієвська твори цих письменників, на наступний урок - контрольна робота.

7  клас

Українська література

Л. Костенко "Кольорові миші"

1. Прочитати вірш у підручнику.

2. Прослухати аудіозапис за посиланням 

3.Письмово охарактеризувати Анну, сусіда за посиланням  записати тему вірша.

четвер, 3 лютого 2022 р.


 4 лютого 2022 р.

7 клас
Українська література

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. "Дощ полив"
1. Опрацювати сторінку 198 підручника.
2. Перегляньте відео за посиланням
3. Прослухати вірш "Дощ полив" за посиланням.
4. Зробити аналіз вірша (тема, ідея, жанр, головна думка та художні засоби) письмово в зошиті. Для допомоги скористайтесь посиланням.

9 клас 
Українська мова
Контрольна робота №3. Складнопідрядне речення

Виконайте контрольну роботу за посиланням 

середа, 2 лютого 2022 р.


 3 лютого 2022 р.

6 клас
Українська література

Е. Андієвська "Говорюща риба"

1.Прочитати твір с.115 - 120.
2. Дати відповіді письмово в зошиті на запитання:
1.    Де жила рідня балакучої риби?… 
2. Кого не знайшлося говорющій рибі і в іншому тaбуні? … 
3. Що робила бaлaкущa рибa, говорячи без упину? … 
4. Хто одним мaхом виніс її нa берег?... 
5. Що робив рибалка, коли щaстило добре продaти вилов?... 
6. Кому сказала риба: Я йду до рибaлки в гості?... 
7. Які дивні звички мaли люди? … 
3. Охарактеризувати говорющу рибу, рибалку, жінку рибалки. (Допомога за посиланням)

 8 клас
Українська література

М. Коцюбинський "Дорогою ціною" Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі

1.   Вправа «Незакінчене речення» ( письмово в зошиті)

 

1) Тема повісті «Дорогою ціною — 

2) У творі порушено проблеми... 

3) Остап утік із села, тому що... 

4) Соломія пішла з Остапом через те,.. 

5) Перша спроба потрапити за кордон була... 

6) Під час другої спроби перетнути ріку Остап був... 

7) Коли Соломія пішла шукати дорогу й людей, до Остапа... 

8) У цей час у плавнях трапилася... 

9) Соломія знайшла циган і... 

10) Цигани виявилися... 

11) Остап потрапив у в’язницю, тому що... 

12). Головна думка твору — ... 

2. Цифрова літературна вікторина«Пізнай героя за його висловлюванням» (письмово в зошиті).

1-     Соломія

2-     Остап

3-     Пан

4-     Панночка

5-     Іван

КОД: 

1.     «Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились…».   

2.     «Бунтар… гайдамака! Він мені людей баламутить!». 

3.     «…Тікаймо звідси, бо ті хлопи заб’ють нас, як мого дідуся в Умані».

4.     «Ну, хай тебе боронить і хова од лихого мати божа… Прощавай!».     

5.     «Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей: застромив   віл шию в ярмо та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…».

6.     «З живого шкуру здеру, чисто оббілую… Я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню…». 

7.     «За Дунай, у Січ із тобою… Приймаєш товариша чи не приймаєш?». 

8.     «Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі… Вже ж за тобою, хоч серцеві легше буде…». 

9.     «Шукай тепер, пане, парубка з молодицею… ніхто не бачив, лиш двох парубків стрічали». 

10.  «Хіба я боюся смерті? Сохрани боже!.. Пошли, господи, й завтра.. Раз вмирати — не двічі. Вмер — і край, більш не встанеш». 

11.  «Бодай ти, запалася, треклята країно, з твоїми порядками!..». 

12.  «Як живий буду, землю оратиму, рибальством житиму… все ж краще на волі, ніж під паном…». 

3.  Кохання – це  вірність  і  відданість, взаємодопомога  і   взаєморозуміння, саме  вони  допомагають  долати  будь - які  перешкоди. Багато  з  цих  рис  притаманні  і  нашим героям. І  зараз  я  пропоную  вам обрати   із  запропонованих  рис  ті, які  притаманні  кожному  з  героїв, а  також  ті, що  є  для них  спільними.   

Остап Соломія

- Сміливість

- Рішучість

- Патріотизм

- Пошана традицій

- Повага до діда

- Товариськість

- Жертовність

-  Відчайдушність

- Відданість

- Упевненість

- Прагнення до волі

- Взаємодопомога

- Сила  волі

- Оптимізм

- Вірне і щире кохання   

-        А чи знайшли наші герої своє щастя? Чи збулися їхні мрії?

(Ні, адже не були разом, а така жадана воля дісталася Остапові занадто «дорогою ціною»)

-        Фінал повісті трагічний. Гине Соломія, Остап залишається самотнім. Але чи обривається зі смертю Соломії їхнє кохання?

(Кохання залишається жити в Остапові)

- Чи до кінця свого життя Остап зберіг вірність? Зачитайте останні монологи

Остапа. Чим він живе?

- Що чує в душі все своє життя Остап?(Поклик Соломіїної душі)

- Назвіть три ключових слова, які можуть презентувати повість «Дорогою ціною».

Відповідь: воля, кохання, боротьба.

Отже, ми можемо зробити висновок, що кохання непереможне, воно виявляється сильнішим за смерть.


9 клас

Українська література

М. Гоголь "Тарас Бульба". Образи синів Тараса Бульби

1.Прочитати теоретичний матеріал за посиланням 
2. Скласти порівняльну характеристику Остапа та Андрія. (Допомога посилання 1,