Сторінки

субота, 30 квітня 2022 р.

 


2 - 3 травня 2022 р.

5 клас 

Українська мова

Тема "Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. Кома між частинами складного речення, з`єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв`язком"

1. Повторіть параграф 46.

2.Виконайте вправи

1. 3 кожної пари простих речень утворіть складні. Запишіть їх.

Підкресліть головні члени речення.

1. Початок літа в Україні не завжди збігається з початком червня. Іноді воно починається ще в травні.

2. Колись травень називали квітнем. Сучасний квітень називали по-різному: дзюрчальник, лукавець, водолій.

3. У березня напохваті і віз, і сани. Березневий сніжок у видолинках обіцяє врожай на городину і ярину.

2. Прочитайте текст. Випишіть складні речення.

Червень — шостий місяць року й перший місяць літа. У червні парки та сквери — затишні и привітні, бо теплі дощі и лагідний вітерець бавляться-гуляють у них. Природа розквітає, і все навколо чекає теплого літа.

5 КЛАС
Українська література
Тема. Григір Тютюнник. Коротко про письменника. "Дивак"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням.
2.Оповідання "Дивак" ви вже прочитали, сподіваюсь. 
3. Виконайте завдання:
А)
   Цифровий диктант за біографією письменника
Учні записують «0» — якщо твердження неправильне, «1» — якщо твердження правильне.
1. Тяжкі умови дитинства вплинули на подальшу творчість авто­ра. 
2. Тютюнник закінчив дев’ятий клас сільської школи і вступив до ремісничого училища. 
3. Письменник працював у шахті на Донбасі. 
4. Військову службу проходив у повітряних силах. 
5. Перші вірші Григір Тютюнника були написані українською мо­вою. 
6. Після закінчення університету він викладав у вечірній шко­лі.
7. «Дивак» був одним із перших оповідань автора. 
8. На початку 70-х років Григір Тютюнник працював у видавни­цтві «Вечірній Київ». 
9. Перша книжка автора мала назву «Вогник далеко в степу». 
10. Письменник брав участь у підборі матеріалу до настільної книги- календаря для дітей «Дванадцять місяців». 
11. Збірка оповідань Тютюнника для дітей мала назву «Ласоч­ка». 
12. Григір Тютюнник помер у похилому віці від хвороби серця. 
Б) Цитатна характеристика описів природи у творі «Дивак»
     Знайдіть та випишіть цитати з тексту, які описують:
  поведінку дятла ;
  природу навколо школи ;
  замерзлу річку ;
  ліс увечері .

6 КЛАС
Українська мова
Тема. Зворотний займенник себе, його відмінювання. Присвійні займенники, їх відмінювання.
1. Опрацюйте параграф 60 (с.218- 219).
2. Виконайте вправи 498, 501, 503, 506.

6 КЛАС
Українська література

Тема "С. Руданський "Добре торгувалось"
1.Перегляньте відео про творчість С. Руданського за посиланням.
2. Прослухати аудіозапис за посиланням.
3. Скласти письмово паспорт твору(рік написання, жанр, ідея, основна думка, тема). На допомогу посилання.


7 КЛАС
Українська мова
Тема.Сполучники сурядності та підрядності

1.Подивіться відеоурок за посиланням.
2.Опрацюйте параграф 4613.Виконайте вправи
А).Розподільний диктант.
Сполучники сурядності й підрядності записати в дві колонки.
Але, щоб, коли, однак (одначе), то – то, тому що, аби,  хай, чи – чи, так що, та (в знач. і), бо, дарма що, хоч – хоч, та (в знач. але), немов, і, незважаючи на те, що.
Б).Пояснювальний диктант
 Записати речення, визначити сполучники. З’ясувати, які смислові зв’язки виражають сполучники (поєднують однорідні члени речення чи частини складного речення); визначити види сполучників за будовою, сурядні та підрядні сполучники.
1. Верби сплакували листям, і золоті сльози гнало за водою (Г. Тютюнник). 2.    Дерево стояло ще голе, однак на віттях його вже починалось пташине життя (Ю. Бездик). 3. То пронесеться над болотом чайка, то промайне бистрий чибіс і грудкою впаде в ситу землю (А. Шиян). 4. Ранок такий-то тихий та ясний видався: ні вітерець не війне, ні хмарка не збіжиться (Марко Вовчок). 5. Або глибина відзначається, або зелене жабуриння укрило чисте дно (Панас Мирний).
В).Вправа 482, 486.


7 КЛАС
Українська література

Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально - етична проблематика твору:добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
1.Аналіз морально-етичної проблематики повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили».
- Які ж проблеми порушує автор у повісті?
(Проблеми добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю).
"Неймовірні пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує зажерливість і брехливість.
    2.Складіть таблицю «Добро і зло у творі».
ДОБРО (принципи, за якими живуть герої повісті)
ЗЛО (морально-етичні принципи, які порушують герої повісті)


3. Літературний диктант
1.     Які дивні звуки з вагончика Піні здивували Івана? 
2.     Що карлик Піня збрехав мадам Бухенбах про Івана
3.     Як на це відреагувала мадам Бухенбах? 
4.     Що він пообіцяв після цього? 
5.     Чого пані Бухенбах переживала і лютувала? 
6.     Куди відправляється цирк
7.      Як розвивалися стосунки Івана з Мілкою
8.     На який поєдинок змушений погодитися Сила?
9.  Знайдіть епізод переможного бою з твору і запишіть.
10.     Про що розповідається в останньому розділі твору?
11.  Що мадам Бухенбах розповіла у фіналі? 
12.     Чого  навчає нас твір?

8 КЛАС
Українська мова

Тема. Розвиток мовлення. Письмовий твір - опис пам`ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі

1.Опрацюйте параграф 47
2.Виконайте вправу 475.


8 клас

Українська література
Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька,Пустельника та князя
1. Ознайомтесь з аналізом твору за посиланням.
2. Скласти порівняльну характеристику.

Дракон
Пустельник
Князь

3. Літературний диктант ІІ-ІІІ частини твору
1.З ким приїхали паничі на боротьбу з драконом .
2.Яка нагорода за перемогу над драконом чекає лицарів .
3.Кого зустрів Лаврін з джурою дорогою до Люботина? 
4.Як називався меч  Чорного лицаря? 
5.Хто вказав короткий шлях Лавріну? 
6)Дракон пише… .
7.Скільки голів у Грицька? 
8.З ким влаштував Пустельник зустріч князя?  
9.Як називався дракон? 
10.Що приніс із собою князь на зустріч з драконом?  
11.Чим закінчилася зустріч князя з драконом?  
12.Що сталося з Пустельником?  
9КЛАС
Українська мова
Розвиток мовлення. Конспект сприйнятого на слух науково - навчального тексту
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Скласти конспект за прослуханим текстом з відеоуроку.



середа, 27 квітня 2022 р.


 28 - 29 квітня 2022 р.

5 клас
Українська мова
Тема "Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. Кома між частинами складного речення, з`єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв`язком"

1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2.Опрацюйте параграф 46.
3.Виконайте вправи 487, 489.

6 КЛАС
Українська мова

Тема. Особові займенники, їх відмінювання.Приставний н у формах особових займенників.
1.Подивіться відео за посиланням.
2.Опрацюйте параграф 60(с. 217 - 218).
3. Виконайте вправи
Завдання 1.
Запишіть прислів’я та приказки. Виділіть у них особові займенники. Визначте їх особу. Як ви розумієте ці прислів’я? Чи потрібно на вашу думку використовувати прислів’я у мовленні?

1. На тобі небоже, що мені негоже. 2.Ти їй про Тараса, вона тобі про півтораста. 3. Баба вловила, у міх вложила. А воно – пух! 4. Про мене, Семене, хай усі коло мене, аби я зверху. 5.Не роби комусь, що тобі не миле. 6. Ото ткач: нитка рветься, а він у плач.
Завдання 2.
Прочитайте виразно текст. Знайдіть у ньому особові займенники, випишіть їх. Визначте особу, число, відмінок , рід кожного з них. 
Павлусь дивився на смужку і все думав, думав, довго так… І от здалося йому, що смужка та затремтіла, почала темніти, мовби хто заслонив її тінню. Павлусь підвівся трохи, глянув, – коли бачить, аж проти нього стоїть якась постать, немов людська. Він спершу злякався трохи, потім же бачить, що то щось зовсім не страшне, – таке маленьке, немов якась дівчинка малесенька; от він і нічого, перестав боятися. Дивиться на ту дівчинку, а вона така гарнесенька:оченята ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білій прозорій шаті, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має барвисті та хороші, як у метелика, так і міняється різними барвами, немов тая веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату. Павлусь глянув на дівчинку і зараз якось пізнав, що це цариця Лелія, – а він же так хотів її побачити.
У непрямих відмінках займенників 3 особи після прийменника з’являється приставний Н: у нього, до неї, у них.
Завдання 3.
Прочитайте прислів’я та приказки, запишіть їх, поставте особові займенники у потрібній формі. Зверніть увагу, коли в особових займенниках 3 особи з’являється приставний Н
1.Про (він) вже сови гудуть. 2.Ти (він) борони від собак, а він (ти) покаже кулак. 3. Говорити до (він) – як горохом об стіну. 4.Сердиться, ніби (він) пес ковбасу з’їв. 5. Риба ще в річці, а він до (вона) петрушку кришить. 6. Ти (він) стрижене, а він (ти) голене.7. Син мій, а розум в (він) свій.

7 КЛАС
Українська мова


Тема. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням
1.Перегляньте відеоурок за посиланням.
2. Опрацюйте параграф 45.
3. Виконайте вправи
А). Переписати. У кожному реченні визначити граматичні основи. Назвати сполучники, пояснити, що вони поєднують.
1.Обізвалася пісня, і дівчина радісно метнулася їй назустріч (М.Стельмах). 2.Ми не забудемо пісні, що їх навчала мати (М.Луків). 3.Доки є пісня, ніхто не захмарить небо моєї душі (Т.Севернюк). 4.Нехай людям лихо сниться, а ми заспіваймо (Народна творчість).

Б). Випишіть сполучники в колонки, розділивши їх за будовою на прості, складні і складені.
Та, унаслідок того що, щоб, проте, коли, хоч, а, у міру того як, чи, ніби, немовби, аніж, завдяки тому що, як тільки, і, й, або, тимчасом як, якщо, тому що, для того щоб.
В).Виконайте вправу 474,480.

7 клас

Українська література

Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача"
1. Прочитати О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".
2.Ознайомитися з біографією письменника.
 - Олександр Гаврош, як то у народі кажуть, постать знакова для Закарпаття.
 Відомий журналіст, поет, знаний письменник та драматург не бачить обмежень для життя чи творчості.




2. Факти біографії.








Народився 26 березня 1971 року в Ужгороді. Закінчивфа-культет журналістики Львівського Національного університету імені Франка. Працює в закарпатських та всеукра-їнських ЗМІ.
Має понад тисячу публікацій у пресі. 
Член Асоціації українських письменників. Переможець «Коронації слова»  2007 року (ІІ місце) та лауреат 2008 року за п’єси «Ромео і Жасмин» і «В Парижікраснеліто…». Окремі твори перекладені білоруською, словацькою, польською мовами. 
Засновник і співголова журналістського клубу «Не Таємна вечеря». Автор багатьох творчихпроектів. 
Захоплення – література, історія, культура.

        Прототипом образу ІванаСили стала реальна людина — Іван Фірцак (сценіч­не ім’я — Кротон), якого на Закарпатті знають усі. Кротон довгі роки виступав із цирком, і своїми силовими номерами дивував усіх. Глядачі десятків країн апло­дували атлетові, але, повернувшись на Україну, він змушений був виживати і за мізерну плату влаштовувати імпровізовані «гастролі» у дворах.
 «Неймовірні пригоди ІванаСили», попри казкову форму, — твір про реальне життя, у якому поряді з благородством існує зажерливість і брехливість.  О. Гав­риш відтворив історію  незаслужено забутого українського силача, але все-таки це художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.
4. Історична довідка
Іван Фірцак народився у червні 1899 року в українському селі Білки на Закарпатті. За неймовірну силу отримав прізвисько «Кротон».
Чемпіон Чехословаччини з важкої атлетики та боротьби.
Чемпіон Європи з культуризму.
Вісімнадцять років був артистом чехословацького цирку. Побував у шістдесяти чотирьох країнах, дивуючи всіх неймовірною силою.
Виграв чимало поєдинків з відомими борцями світу.
З рук королеви Англії Іван Фірцак отримав шолом і пояс, оздоблені золотом та діамантами.
Американська преса називала його найсильнішою людиною XX століття.
Після одного з боїв переніс важку операцію, під час якої йому замінили частину черепної кістки на золоту пластину.
Але Кротон і далі продовжував свої знамениті виступи.
На початку сорокових років повернувся на Закарпаття з дружиною РуженоюЗікл, повітряною гімнасткою «Герцферт-цирку».
Подружжя мало восьмеро дітей. Старший син Іван став чемпіономУкраїни з боксу в середній вазі.
Помер знаменитий силач у 1970 році в рідному селі Білки. У народі його прозивали Іваном Силою.
5.Вікторина за першими розділами твору (виконати та надіслати)
1) Кому присвячено повість "Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу"? 
2) На якому виді транспорту Іван прибув до столиці?
3) Як звали малого, що утікав від крамарів? 
4) Яку роботу порадив хлопець Івану Силі? 
5) Що згадував Іван, лежачи на дерев`яному ліжку
6) Яка була оплата за вантаж мішків? 
7) Як звали знаменитого бійця атракціону?
8) Хто переміг у двобої Велета та Івана Сили? 
9) Хто зацікавився Іваном після двобою? 
10) Де очікував Міха свого товариша Івана, поки той обідав у доктора Брякуса?
11) Ким виявився доктор Брякус? 
12) Що запропонував доктор Брякус молодому силачеві? 


8 клас

Українська література

Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька,Пустельника та князя

1. Ознайомтесь з аналізом твору за посиланням.
2. Скласти порівняльну характеристику.

Дракон
Пустельник
Князь

3. Літературний диктант ІІ-ІІІ частини твору
1.З ким приїхали паничі на боротьбу з драконом .
2.Яка нагорода за перемогу над драконом чекає лицарів .
3.Кого зустрів Лаврін з джурою дорогою до Люботина? 
4.Як називався меч  Чорного лицаря? 
5.Хто вказав короткий шлях Лавріну? 
6)Дракон пише… .
7.Скільки голів у Грицька? 
8.З ким влаштував Пустельник зустріч князя?  
9.Як називався дракон? 
10.Що приніс із собою князь на зустріч з драконом?  
11.Чим закінчилася зустріч князя з драконом?  
12.Що сталося з Пустельником?  

9КЛАС
Українська мова
Розвиток мовлення. Тези прочитаних публіцистичної чи науково - пізнавальної статей
                  1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Опрацюйте параграф 36.
3. Виконайте вправу 1.