неділя, 10 травня 2020 р.

БЛОК 8. ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ





5 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 12. 05 - 15. 05. 2020)

Тема "Контрольна робота № 8.Пряма мова. Діалог"

Виконайте контрольну роботу за посиланням.(Тисніть на посилання)

Тема. "Контрольний диктант за рік"

Напишіть контрольний диктант за посиланням. (Тисніть на посилання)

5 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 12. 05 - 15. 05. 2020)
Тема "М. Вінграновський "Сіроманець".Гуманізм повісті.
1.Варто знати!!!
"Гуманізм – ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності, людяність". (Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.; Ірпінь: ВТФ "Перун", 2001. – 1440 с.). 
Гуманізм – це риса характеру, яка виявляється, звичайно, в образах людей. Тому гуманне ставлення до природи, зокрема, до хижої тварини розкривається в образі Сашка.
Аналізуючи повість М. Вінграновського «Сіроманець», можна одразу зрозуміти, що її центральними персонажами є вовк Сіро­манець та хлопчик Сашко. Образ вовка запропонований автором у міфологічному і навіть фантастичному контексті, який тісно пов’язаний із реальністю. Автор зображує почуття звіра з психо­логічної точки зору, як справжньої людини, але цей образ не має складних емоційно-чуттєвих характеристик, тому він зрозумілий навіть дітям, які сприймають вовка не як хижака, а насамперед як вірного друга хлопчика Сашка.
Сашко, незважаючи на свій юний вік, стає для вовка не лише другом, але й рятівником. Він зовсім не боїться Сіроманця, а навіть навпаки — захищає його перед дорослими, допомагає звільнитись з полону, та коли розуміє, що тварина майже втратила зір,— не роз­думуючи втікає з дому та прямує з вовком у далеке місто, щоб по­казати його відомим лікарям. Саме в дружбі та співчутті хлопчика до вовка розкривається гуманізм повісті. 
2.
 Робота з текстом повісті «Сіроманець»
2.1. Тема: зображення конфлікту цивілізації та природи.
2.2. Ідея: уславлення дружби, співчуття, беззастережної хоробро­сті та самовіддачі у взаємодії людини з твариною; засудження жор­стокого поводження з тваринами та людського злопам’ятства.
3.Завдання:
виконати тестове завдання за посиланням

Тема "М. Вінграновський "Сіроманець". Доброта, вигадливість, рішучість Сашка"

1. Ознайомитися з аналізом твору за посиланням.

2 Скласти характеристику Сашка з повісті «Сіроманець» Миколи Вінграновського за таким планом
План.
а) ім'я героя, вік, фах;
б) портрет;
в) вчинки персонажа;
г) мова літературного героя;
ґ) моє ставлення до нього.
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.


6 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 12. 05 - 15. 05. 2020)
Тема "Заперечні й неозначені займенники, їх правопис і відмінювання"
1.Подивіться відеоуроки




2. Варто знати

Заперечні займенники служать для  вираження  повного  заперечення   предмета (ніхто, ніщо),ознаки (ніякий, нічий) або кількості (ніскільки). Вони утворюються від відносних чи питальних займенників за допомогою частки ні префіксальним способом (ніхто-хто).

Неозначені займенники утворюються від відносних чи питальних займенників префіксальним способом за допомогою часток аби-, де-, будь-, казна-, хтозна- або суфіксальним способом за допомогою часток -небудь, -сь. Ці займенники вказують на неозначену особу (абихто, будь-хто),предмет (дещо, що-небудь), ознаку (чий-небудь, якийсь), кількість (скільки-небудь).

Відмінюються заперечні й неозначені займенники як відносні й питальні, від  яких  вони утворені.
3.Виконати вправи:

1.Вибірково-розподільний  диктант

  До яких груп за значенням належать подані займенники? Виписати спочатку заперечні займенники, потім — неозначені.

Дещо, абичий, ніщо, хто-небудь, нічий, ніскільки, хтозна-скільки, ніякий, ніхто, будь-який, нікого, чийсь, нікотрий, якийсь, хтозна-що.

2.Провідміняти займенники хтось, що-небудь, абиякий. Яка особливість відмінювання неозначених займенників?

3.Провідміняти займенники ніхто, ніякий. Яка закономірність відмінювання всіх заперечних займенників?

4.Записати   займенники хтозна-хто, хто-небудь, дещо в  родовому, орудному й місцевому відмінках з прийменниками. Назвати орфограми.

Зразок. Будь-хто — будь до кого, до будь-кого (Р. в.); будь з ким (Ор. в.); будь на кому, на будь-кому (М. в.).
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
Тема "Правопис займенників"
1.Подивіться відеоурок
2.Опрацюйте параграф 61.
3.Виконайте вправи 523,524, 525
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.


6 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 12. 05 - 15. 05. 2020)
Тема "П. Глазовий "Найважча роль", "Заморські гості", "Похвала".
1.Подивіться відео про П. Глазового
2.Подивіться відео 
3.Прочитайте "Заморські гості", "Похвала" у підручнику с.251 - 252.
4.Виконайте завдання письмово на с.252 - 253.
5. Вивчіть напам`ять гумореску П. Глазового  на вибір та надішліть мені відео вашого декламування напам`ять.
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.

7 КЛАС
Українська мова


(термін виконання з 12. 05 - 15. 05. 2020)
Тема "Правопис часток не і ні з різними частинами мови"
1.Подивіться відеоурок
2.Опрацюйте параграф 50.
3.Виконайте вправи 532,534,536,539.
Тема "Написання часток -бо, -но, - то, - от, - таки"
1.Подивіться відеоурок

2.Опрацюйте параграф 49.
3.Виконайте вправи 522,524,528.
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
7 КЛАС
Українська література
Тема "А. Малишко "Чому, сказати, й сам не знаю..."
1. Подивіться відео
2.Ознайомтесь з аналізом поезії за посиланням.
3.Скласти паспорт вірша ""Чому, сказати, й сам не знаю..." (тема, ідея, основна думка, рід, вид, жанр, художні засоби, образи).
4. Вивчіть напам`ять вірш А. Малишка на вибір та надішліть відео вашого декламування напам`ять.
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.


8 КЛАС
Українська мова
1.Виконайте контрольну роботу №5 з теми "Синтаксис. Пунктуація" за посиланням.
2.Напишіть контрольний диктант за рік за посиланням.
Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
8 КЛАС

Українська література
Тема "В. Чемерис "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання". Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок"
Вітька Горобець
  • Вітька‌ — високий, худий, з рідким білявим чубчиком  не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий…
  • Він‌ вродився балакучий, як сорока, може годинами безугавно тріскотіти.
  • Перше‌ хвилювання потроху зникає. До хлопця знову повертається здатність мислити, говорити.
  • Вітька‌ все кружляє й кружляє між вербами. На ньому нові (сині в смужечку) штани й жовті рипучі черевики. Рукава білої сорочки по-парубочому закачані по лікті. На голові — бокс (таки домучив клятий Левонтій!), білявий чубчик непокірно стовбурчиться.
  • Хлопцеві так хочеться утнути щось героїчне, щось таке лицарське. Безперечно, на очах у дівчини. Щоб побачила, який він сміливий та відважний.
  • ‌— Ой, який же ти замурзаний! — сплеснула руками. — І вуха у сажі, герою ти мій сміливий, орлику відважний! Ти, мов той лев, накинувся на вогонь.
Федько Котигорошко
  • Маленький товстий і флегматичний Федько мусив бігати за ним підтюпцем. Цей дванадцятилітній опецьок (якого за смаглявість по-вуличному називали Жучком), здавалося, не ходив, а котився на своїх коротеньких ногах. По-третє, старша Федькова сестра працювала бібліотекаркою в сільському клубі, і Федько змалку мав доступ до тих книжок, яких дітям суворі педагоги не рекомендували давати. Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман, від обсягу якого у Вітьки йшов мороз по спині. І хоч часто Федько не розумів прочитаного, але це не відбивало в нього охоти до читання. Особливо багато читав Котигорошко про кохання і вважав себе в цім ділі знавцем-теоретиком.
  • Федько знову був Федьком: флегматичним, спокійним, добродушним і вайлуватим.
  • Що‌ в мене на думці, те в тебе на язиці. Чистісінький тобі Вольф Мессінг!
  • Що він язикатий  знала, але щоб так складно небилиці плести… А щоки горять… Ах, які капосні щоки, так і горять, горять… Ну й утнув же Федько!
Галя Козачок
  • Раптом‌ Вітька оторопіло застиг на місці: з бічної вулички, широко усміхаючись, прямо на них ішла Галя Козачок. Ні, вона не йшла, а наче аж пливла, ледь торкаючись землі стрункими ногами в білих черевичках та гордо несучи маленьку голівку з товстою косою.
  • Яка‌ ж вона гарна!.. Куди він раніше дивився, куди?.. О сліпець!.. О великий сліпець!.. І добре, що хоч вчасно прозрів!
  • Ніби сонце вкотилося до сарая. На порозі з'явилася Галя Козачок.
  • Вона‌ підходила до нього, струнка й висока, в білому-білому платті, зашаріла від швидкої ходи, а очі сяяли ніяково й радо.
  • Щоправда, Галя  дівчина не з лякливих. Сам Причепа колись потиснув їй руку і подякував за відвагу. Він тоді їхав велосипедом мимо колгоспної ферми, звідти вискочив бугай Кордебалет.
Петро Білий
  • Городом йшла Галя, його Галя із сином чаплівського фінагента Петром Білим! Вона весело сміялася до нього, і Петро теж сміявся. Отой завжди прилизаний, напахчений одеколоном мамин синок, Петро Білий. Отой Петро Білий, ябеда і боягуз, хвастун і брехун, якого Вітька терпіти не міг.
  • Боягуз він нікчемний, а не Петро! Хвастун заячий! Та зроду-віку не повірю, щоб Галя його покохала!
  • ЗАВДАННЯ
  • Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Вітька.
    Зовнішні риси, вік

    Внутрішні риси

    Таланти

    Мрії та прагнення

    Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Галі.
    Зовнішні риси, вік

    Внутрішні риси

    Таланти

    Мрії та прагнення

    Заповнити таблицю, указавши анкетні дані Федька.
    Зовнішні риси, вік

    Внутрішні риси

    Таланти

    Мрії та прагнення

    Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
    9 КЛАС

    Українська мова
    Напишіть контрольний диктант за рік за посиланням

    9 КЛАС

    Українська література
    Тема "Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач"
    1.Опрацювання статті ст. 293-295

     2. Дати відповіді письмово на запитання:
    1. Де і коли народилася Марко Вовчок?
    2.Ким були батьки письменниці?
    3.Які спогади про вітчима закарбувалися в пам'яті Марка Вовчка і стали провідною темою для деяких її творів?
    4. Яку науку матері дівчина найбільше запам'ятала?
    5.Де навчалася Марко Вовчок?
    6. Як склалося життя письменниці після навчання?
    7. Що спонукало Марко Вовчок розпочати письменницьку діяльність?
    8.Розкажіть про першу збірку письменниці.
    9. Чому Марко Вовчок переїздить до західноєвропейських країн?Як складається життя за кордоном?
    10.Які відносини були у Марка Вовчка з Т. Шевченком?
    11. Розкажіть про останні роки Марка Вовчка.

    3.Аналіз перекладацької діяльності Марка Вовчка (Лекція)

    Перебуваючи у Парижі  Марко Вовчок познайомилася з відомим французьким письменником, редактором і видавцем П’єром-Жулем Етцелем. Це знайомство надихнуло письменницю займатися перекладацькою діяльністю. Повернувшись з Франції, з 1868 по 1876 роки Марко Вовчок перекладає російською мовою твори В. Гюго, Г.К. Андерсена, Ж.Верна.

    П.-Ж. Етцель у переписці з письменницею вказав, що її “годилось би увінчати золотою рибкою” за корисну перекладацьку діяльність у його фірмі”. Марко Вовчок переклала такі відомі твори Жуля Верна як “Навколо Місяця”, “Діти капітана Гранта”, “П'ятнадцятирічний капітан”, “20 000 льє під водою”, “Вісімнадцять тисяч верств під водою”, “Навколо світу за 80 днів”. Проте, за переклади казок Г.К. Андерсена російські громадські діячки та перекладачки Надія Стасова та Марія Трубникова звинуватили Марка Вовчка у використанні їхніх, зроблених раніше, перекладів. Суперечка точилася в 1872 році в газеті “С. - Петербургские ведомости” і призвела до створення третейського суду та розгляду ним спільних рис перекладів. На жаль, хоч і переклади Марка Вовчка були на вищому художньому рівні, але висновок суду був не на її користь.
    Крім того, письменниця видала серію публіцистичних творів про англійських письменників під назвою “Мрачные картинки”. Марко Вовчок ще часто поверталася до Франції у справах, а тісна співпраця з Етцелем налагоджувала взаємовигідні зв'язки з російськими видавцями.
    У 1869 році Марко Вовчок пробує видавати свою газету “Стрела”, проте, дозволу не отримала, через те, що жінка не може займатися видавництвом газети. 
    У 1870 році письменниця разом з Семеном Звонарьовим, який був книговидавцем і мав свою книгарню, отримала дозвіл на видання ілюстрованого щомісячного журналу “Переводы лучших иностранных писателей”.

    Тема: Марко Вовчок. Продовження теми народного життя в повісті “Інститутка”. Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. 

    1.Опрацювання статті ст. 311-312
    2. Опрацюйте 
    Дослідження народного життя в повісті.
    2.1. Порівняльна характеристика побуту та звичаїв кріпаків і панів
    (Заповнення таблиці)


    Пани
    Селяни
    Одяг
    Пишне вбрання
    Звичайний селянський одяг
    Їжа
    Коли хочуть і що хочуть
    Питати дозволу пообідати
    Дозвілля
    Приїзд гостей, прогулянки
    Прогулянка лише тоді, коли пани посилають щось розвідати. Весь час мають бути готові, що пани можуть покликати.
    Освіта
    Мають право на освіту
    Не мають права на освіту
    Одруження
    Обирають собі самі пару
    Якщо вільна виходить заміж за кріпака, о стає кріпачкою. Кріпаки питають дозволу на одруження у панів. Жінка йде за чоловіком, якщо його віддають в рекрути.
    Хвороба
    Мають право відпочивати чи лікуватися
    Все з дозволу панів
    Народження дитини
    З’їжджаються гості на хрестини, пишне застілля.
    Повинні працювати, навіть коли дитина хвора чи померла
    Право на щастя
    Засмучену пані потрібно розвеселити
    Ніхто не зважає на особисті переживання селян, можна бити та жорстоко поводитися
    3. Дослідження антилюдяної суті кріпосництва та солдатчини
    3.1. Опрацювання термінів “кріпацтво” та “солдатчина” (Робота з тлумачними словниками)
    Кріпацтво - правова система, яка встановлювала залежність селянина від пана. Кріпаки були прикріплені до землі, яка належала пану, і який мав право на працю та все майно селян. Кріпацтво - один із видів рабовласності.
    Солдатчина - військова служба, на яку віддавали молодих юнаків та чоловіків.
    Рекрутська повинність - комплектування війська в Російській імперії.
    3.2. Аналіз кріпосного та солдатського права на прикладі тексту повісті “Інститутка” (Складання плану кріпосної безправності героїв твору)
    1.     Сумна і буденна служба в старої пані
    2.     Устину приставили служницею до панночки.
    3.     Жорстоке ставлення панночки до дівчини.
    4.     Переїзд Устини на новий хутір слідом за панами.
    5.     Заборона панночкою обідати
    6.     Хвороба Катриної з Назаром дитини та примусова робота у панів
    7.     Смерть немовляти і жорстоке ставлення панночки
    8.     Дозвіл на одруження Устини та Прокопа
    9.     Гнів панночки за яблука
    10.   Прокопа віддають в рекрути
    11.    Примусова служба Прокопа та наймитування Устини.

    3.3. Аналіз образів (Про кого йдеться?) Виконайте в зошиті 
    1)   У всьому бачить радість, хоч іноді хочеться плакати. Навіть коли бють, то трохи поплаче, а коли подумає, то трохи розвеселиться. Батьків не знала, сирота, росла у чужих людей, які не питали про її потреби. Після десяти років віддали на службу до старої пані.
    2)   Працьовита молодичка, була вільною, але вийшла за кріпака та переймалася долею своєї дитини.Коли немовля захворіло, знавесніла на панів та утопилася. 
    3)   Спокійна, завжди врівноважена, стара жінка, яка знала лад у справах на хуторі, добра до Устини та інших селян. 
    4)   Молодий парубок, задуманий, переймається долею кріпаків, кохає Устину. 
    5)   Молодий чоловік, любить жартувати, не показує свого болю, який відбився сивим волоссям на скронях. 
    6)   Жорстока, корислива, дуже вродлива. 
    7)  Вродливий, спокійний, завжди старався по-доброму, по-людськи виходити із ситуації.
    4.Написати лист-звернення до Устини
     Відповіді надсилайте на електронну адресу  ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.

Немає коментарів:

Дописати коментар