пʼятниця, 13 грудня 2024 р.


 13 грудня 2024 р.

6 - А, 6 - Б класи

Українська мова

Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення

1. Виконайте вправу 669. Завдання 1 - 5 - усно, 6 - письмово.

Як працювати над вибірковим переказом тексту

1. Прочитайте текст.

2. Визначте його тему й основну думку.

3. Вдумайтеся в тему, запропоновану для вибіркового переказу.

4. Виберіть із тексту матеріал, необхідний для розкриття теми (він може

знаходитися в різних місцях тексту).

5. Визначте основну думку переказу.

6. Продумайте композицію переказу, тип мовлення.

7. Випишіть слова-терміни.

8. Складіть план переказу.


Українська література
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» (скорочено).

1. Ознайомитися з біографією В. Рутківського за посиланням  (виписати в зошит основні відомості про життя В. Рутківського, тобто скласти мінікоспект його життя і творчості).

2.Прочитати першу частину твору (с. 67-78).

четвер, 21 листопада 2024 р.

 


21 листопада 2024 р.

5 клас

Українська мова

Співвідношення звуків і букв.

Звукове значення літер я, ю, є, ї та щ.

1. Подивіться відеоурок за посиланням.

2. Параграф 20 (с.84) - правила.

3. Виконайте вправу 206.


середа, 13 листопада 2024 р.


 13 листопада 2024 р.
5 клас
Українська мова

Діагностувальна робота №2. Будова слова. Орфографія (5 клас)

Виконуєте у робочому зошиті!!!

1.Корінь, префікс, суфікс, закінчення – це:

  А) значущі частини слова;

 Б) частини мови;

 В) члени речення.

2. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:

А) зелень, зелений, зеленуватий, дзеленьчати;

Б) водити, приводити, вода, привести;

В) школа, шкільний, школяр, школярик

3. Формами одного слова є всі слова рядка

А)річний, річного, щороку

 

 Б) вода, підводний, воді

 

 В)земля, землі, підземний

 

 Г) розумний, розумного, розумним

 

4. Префікс пре- надає словам значення:

 А) збільшеної (перебільшеної) ознаки;

Б) наближення, приєднання або неповноти дії;

 В) пестливості або зменшеності.

5. Укажіть слово з нульовим закінченням:

А) ліжко;

Б) пюре;

 В) річ.

6. Укажіть слово, в якому правильно виділено суфікс (жирним і підкресленим шрифтом):

 А) книжний;

 Б) паличка;

 В) деревце.

 

7. Установіть відповідність

1 основа слова

2 корінь слова

3 закінчення слова

4 префікс

А головна значуща частина слова, що містить у собі спільне лексичне значення споріднених слів

Б значуща частина слова, що стоїть перед коренем і служить для творення нових слів

В це значуща частина слова, що стоїть після кореня і служить для утворення нових слів

Г частина слова без закінчення

Д змінна значуща частина слова

 

8.Установіть відповідність

1 корінь, суфікс, закінчення

2 префікс, корінь, закінчення

3 префікс, корінь, суфікс, закінчення

4 корінь

А кіно

Б пришкільний

В переказ

Г зробити

Д лісок

 

9.  Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у префіксах пре-, при-».
Пр..гнати корів, пр…красний спів, пр…чудово живе, пр…тихлі жалі, пр..дивний ліс, пр…йшов син, пр…крити бік, пр…милий сон, пр…тихі верби, пр…трусити стежки.

10. Розібрати подані слова за будовою.

Придорожній, вгорі, прислів'я, найсмачніший, відтінок.

11. Замінити словосполучення словами з префіксами пре-, при-.

Посадка літака або парашута. Дуже злий. Дуже гострий. Добавлена частина будинка. Поява птахів навесні. Почепити іграшки на ялинку Дуже сміливий. Військовий на кордоні. Чудовий настрій.

12. Підібрати спільнокореневі слова до даних.

Білий –

Зима -

 

 

понеділок, 11 листопада 2024 р.

11 листопада 2024 р.

 5 -А, 5 - Б клас
Українська мова

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»


1. Опрацювати параграф 16, повторити параграф 10 - 15.
2.Виконати письмово вправи 156, 161, 162. Пишите в зошиті число, дистанційна робота, виконуєте ці вправи.
3.Домашнє завдання: опрацювати § 16, повторити § 10 - 15, вправа 159

5 - А,  5- Б клас
Українська література

Характеристика героїв народної казки «Летючий корабель»

 1. Читати казку с.55 - 59.

2. Подивіться відеоурок за посиланням.

3. На урок позакласного читання прочитати народну казку "Золотий черевичок" за посиланням.


6- А, 6 - Б класи

Українська мова

Правопис складних слів разом і з дефісом

1.У зошиті пишите число, дистанційна робота.
2.Виконуєте вправи 202, 203.
3. Домашнє завдання : Опрацювати теоретичний матеріал § 24; виконати письмово вправу 208









 

пʼятниця, 18 жовтня 2024 р.

 




18 жовтня 2024 р.

6 - А, 6- Б класи

Українська література

Урок позакласного читання № 1. Гумор у збірці Петра Ребра «Козацькі жарти».

1.Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Читати твори зі збірки "Козацькі жарти" за посиланням ( тисни на слово "посилання")
3.Скласти "хмару слів" на тему "Риси характеру козаків" (у зошиті).


середа, 16 жовтня 2024 р.

 

16 жовтня 2024 н. р.

5 - А,  5- Б класи

Українська мова

Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом).

1. Діти, ми вчора працювали над переказом. Сьогодні ваше завдання написати його в робочий зошит. Пам`ятайте, що переказ - це не переписування готового тексту, а  відтворення прослуханого або прочитаного тексту власними словами

2.Прочитайте ще раз текст, напишіть у зошиті тему уроку, назву переказу, план, закрийте блог і почніть писати переказ, зошити зберу завтра.

Лиско і Тигрик

Лиско — звичайний дворовий пес. Його сіра шерсть дуже кудлата, кошлата й патлата. За спиною Лиско завжди тягає силу-силенну реп’яхів. По тому, що на шерсть начіпляється, можна вгадати, де пес був. Тигрик з’явився у бабусі після того, як пропала десь стара кішка. Ніхто, мабуть, не радів кошеняті так, як Лиско. Пес стрибав, скакав, підскакував із радощів. Він не тільки гавкав, а й скавучав, ще й тихо повискував. А хвостом метлюхав так, що дивувалися, як він не відірвався. Тигриком кошеня назвали не випадково. Воно було руде, сму­гасте й зовсім не лагідне, а люте. Якось Лиско відштовхнув Тигрика від миски з молоком. Кошеня розсердилося, розгнівалося, роздра­тувалося. Воно наїжачилося, розпушило хвіст і дряпонуло пса по морді. Та ця сварка не призвела до ворогування між Лиском і Тигри­ком. Незабаром вони не сварилися, а дружили. Із чого почалася їхня дружба, невідомо. Можливо, відтоді, як сусідський собака напав на Тигрика, а Лиско прогнав того пса з двору. А може, тоді, коли Тигрик відступив Лискові смажене ку­ряче крильце. Проте дружба між ними з кожним днем міцніла


План

1.Лиско - дворовий пес.
2.Поява Тигрика.
3.Складний характер.
4.Дружба міцніє.


5 - А,  5- Б класи

Українська література

Алегорія в народних казках «Вовк і Чапля»

1.Читати с. 37 - 38. Казку "Вовк і Чапля".
2. Скласти план казки.

3.Алегорія - наділення тварин і рослин рисами людського характеру. Чи властиві риси Вовка та Чаплі людям? (Запишіть визначення алегорії у зошит)

4.Прочитайте риси характеру:

ХИТРІСТЬ, ЕГОЇЗМ, КРЕАТИВНІСТЬ, ЖОРСТОКІСТЬ, СТРЕСОСТІЙКІСТЬ, ГЛУПОТА, НЕДОЛУГІСТЬ, РОЗУМ, ЛЕГКОВАЖНІСТЬ, КМІТЛИВІСТЬ, ЗЛОДІЙКУВАТІСТЬ, АГРЕСИВНІСТЬ, ЖИТТЄЛЮБСТВО.

ЗАПИШІТЬ, ЯКІ РИСИ НАЛЕЖАТЬ ВОВКУ, А ЯКІ - ЧАПЛІ.

6 - Б клас
Українська література

Діагностувальна  робота № 2.
Пісні літературного походження (письмовий твір).

Напишіть твір на одну із тем:
* «Пісня – душа народу».
* «Чим надихають українців слова Державного гімну?»
* «Чому пісню «Молитва» О. Кониського називають духовним гімном українського народу?»
* «У чому секрет успіху пісні «Ой у лузі червона калина похилилася?»

Напишіть у робочий зошит число, тему, назву вашого твору  і сам текст твору. Твір не повинен бути маленьким, а насичений вашими думками. Зошити зберу.

6 - А
Українська мова

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

Фразеологізми в ролі членів речення

1. Опрацювати теоретичний матеріал § 15
2. Виконати вправи 125(письмово), 126, 129 - усно.
3. Домашня вправа 132.

пʼятниця, 11 жовтня 2024 р.

 

11 жовтня 2024 р.

6 клас

Українська мова


Розвиток мовлення. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів 


1. Подивіться відеоурок за посиланням.

2. Виконайте усно вправу 665, письмово - вправу 666 (зошити зберу на перевірку вправи).


Українська література


Провідний мотив та художні особливості пісні Олександра Кониського «Молитва».Історія написання стрілецької пісні Станіслава Чарнецького та Григорія Труха «Ой у лузі червона калина похилилася». Популярність пісні в наші дні. Мотиви й художні особливості пісні Дмитра Луценка «Як тебе не любити, Києве мій».

1.Опрацювати с. 31 - 34 підручника (читати пісні, знати відповіді на питання).

2. Завдання 3 (с. 34) - письмово.

3. Здати напам`ять "Ще не вмерла України" на наступний урок.

4. Повторити с.29 - 34 (будемо писати контрольний твір на уроці). Теми подаю нижче, можете дома написати на чернетці, обравши одну з тем.

Напишіть твір на одну із тем:

* «Пісня – душа народу».
* «Чим надихають українців слова Державного гімну?»
* «Чому пісню «Молитва» О. Кониського називають духовним гімном українського народу?»
* «У чому секрет успіху пісні «Ой у лузі червона калина похилилася?»






середа, 18 вересня 2024 р.

 

18 вересня 2024 р.
5 - А, 5 - Б класи

Українська мова

Тема "Усний опис малюнка"

1.Розгляньте малюнок.



2.Попрацюйте за малюнком.

Перший день осені застав Джмелика не в гуморі:

— Закінчилося літо, закінчилися канікули, все добре закінчилося. Тепер постійно дощитиме, носа на двір не виткнеш, — сумував він.

Добре, що друзі — Пензлик, Книжечка й Нотка — були поруч. Вони вирішили познайомити Джмелика з пані Осінню, показати йому осінні принади  яскраві барви, багатий урожай овочів та фруктів.


Зустрічайте щедру осінь

На узліссі хазяйнує гарна пані у яскравому вбранні. Це — Осінь. У неї багато справ.

  • Розгляньте картину,  розкажіть, як Осінь змінює природу.

Вона й своїм помічникам осіньчикам знайшла роботу.

  • Знайдіть помічників Осені на картині. Що робить кожен з ниx?
  • Як би ви привіталися з Осінню, якби зустріли її? Про що запитали б? За що поxвалили б? Про що попросили б?

День народження грибочка

Аж раптом десь поряд почулися гамір та спів:

— З днем народження, любий! З днем народження тебе!

Нотка здивувалася:

— У кого це день народження восени? Усі тваринки та рослинки начебто з'являються на світ навесні.

Але на галявинці й справді був новонароджений малюк — боровичок. А навколо зібралися його щасливі родичі. Познайомимося з ними ближче.

Білі гриби, або боровики, отримали від людей чимало гарних назв. Їх називають правдивцями, щираками, дубрівцями, біляками. Як гадаєте, чому?

Яскраве забарвлення допомагає легко впізнати гриби лисички. Вони мешкають великими родинами у вологому ґрунті хвойних лісів.

Здалеку можна побачити червоний капелюх мухомора. З його назви відразу стає зрозуміло, на що здатен цей красень. Він морить мух. Здавна настій мухомора використовували для відлякування комах. Цей гриб отруйний і для людей.

Назва грибів опеньків підказує, де їх варто шукати. Вони часто оселяються групками на пеньках або повалених деревах. Бачите, їх аж троє завітало на іменини!

А ось ці грибочки мають оманливу назву — сироїжки. Насправді ж їсти їх сирими не можна! Зате можна швидко приготувати, на відміну від інших грибів. У сироїжок бувають капелюшки різних кольорів — зеленкуваті, рожеві, руді, жовтенькі, червоні.

  • Знайдіть і розгляньте всі названі гриби на обкладинці.

Завітали до іменинника й комашки.

  • Назвіть, хто саме. Полічіть, скільки їх. Кого більше — грибів чи комах?

Онде ще поспішають привітати грибочка малюки-жолудята: "Привіт! Ти такий схожий на нас! І капелюшок коричневий у тебе, і бочки кругленькі! Будемо дружити?"

  • Пофантазуйте, у які ігри можуть грати разом жолудята й грибочки.

Що бачить пильне око?

Зазирнувши на іменини до боровичка, Джмелик та його друзі помандрували далі. В осінньому лісі чимало цікавого. Головне — не поспішати, уважно придивлятися, дослухатися до природи. Спостережливим відкриються різні дива й таємниці.

  • Розглядайте малюнок  і фантазуйте…
  • Про що мріють горішки ліщини?
  • Про що жартують ягоди шипшини?
  • Що зацікавило ожинок?
  • Чи бояться горобинки павуків?
  • Який каштанчик на дереві найгарніший?

Зупиніться в лісі, прислухайтеся! І ви обов'язково почуєте чарівну казку, яка причаїлася десь тут і чекає саме на вас.







3. Опишіть усно малюнок.




Українська література 

Тема "Народний переказ "Прийом у запорожці"


1.Подивіться відеоурок за посиланням  . (Тисніть для перегляду на слово "посилання").

2. Прочитайте з підручника с.21 - 23, дайте відповіді на запитання.

вівторок, 21 травня 2024 р.



21 травня 2024 р.


5 клас
Українська мова 

Тема "Речення з прямою мовою"

1.Опрацюйте параграф 50(правила).
2. Виконайте вправи 
Спишіть, поставте розділові знаки при прямій мові.

Чи не час нам в дорогу спитав тато.
Син сказав я вже вивчив уроки
Три біди в людини  говорить народна мудрість   смерть, старість і погані діти.
Мамо  питаю  то льони цвітуть?
Ось я йду!  обізвалася Зима.
Яких же я людей бачу?  одказує Кармель.
Які надумав відкривать моря? питаю у малого капітана.

Пограйте в гру за посиланням.


6 клас

Українська мова

Повторення

1.Прочитай текст, встав пропущені літери, зніми риску. Випиши займенники, визнач їх розряд.

Сталося це, коли козаки в___зволяли Україну від ворогів.

 Однієї ночі кинулися пол___с___кі пани кож___н до свого маєтку.  Наказали вони слугам позб___рати все золото, срібло, коштовний посуд. Слуги зібрали. Тоді пани наказали все це по___кладати у скрині й потопити в оз___рі. Після цього вороги кинулися тікати, бо козаки вже наступали їм на п__яти.

 Не/вдовзі пр___був із своїм війс___ком  Максим  Перебийніс. Стояла спека. Захотів полковник сам напитись і коня напоїти. Спрямував коня до оз___ра. Ступив кінь на/дно, потім став на щось тверде. Нахилився Максим води зач___рпнути. Тут його шаблюка задзв___ніла об щось м___талеве. Засміявся полковник, гукнув своїх хлопців і наказав витягти з озера скарб.

 Пізніше за/половину того скарбу викупили в татар полонених козаків. А другу половину згодом від___али на київс___кі монаст___рі (Народна творчість).

 2. Запиши, замінюючи цифри словами і розкриваючи дужки.

½ (сантиметр), 3,5 (відро), 5,75 (відсоток), 2/3 (кілометр), 0,5 (квадрат), півтора (ложка), півтораста (сторінка), 1/5 (ківш), 1,005 (метр).


7 КЛАС
Українська мова

Тема "Правопис часток не і ні з різними частинами мови"
1.Подивіться відеоурок за посиланням.
2.Опрацюйте параграф 50.
3.Виконайте вправи 532,534,536,539.

Українська література

Творчість В. Івасюка


Знайомство  з історичною довідкою про Володимира ІВАСЮКА

(перегляд відео): https://youtu.be/j8WGhZfVFr4 (Історія життя талановитого митця Володимира Івасюка – 3хв.)

-  робота з художніми творами
https://youtu.be/iV_4XvldJw0 (Червона рута)

https://youtu.be/C90mWRI7bAY (Балада про мальви)

 https://youtu.be/ZNhOu8i62Ig  (ВОДОГРАЙ)

https://youtu.be/QOfRrS93HbE(Я піду в далекі гори : Квітка Цісик )

Не забувайте про вірш напам`ять А. Малишка (на вибір).

Повторити творчість О.Теліги, О. Ольжича , О.Гавроша, А. Малишка. На наступний урок контрольна робота.


9 клас

Українська мова

Повторення

1.Параграф 37.

2.Виконати вправи 2 (А, Б, В), 4.