5 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
І.Виконайте контрольну роботу №7 з теми "Відомості з синтаксису й пунктуації" за посиланням (тисніть на слово "посилання").
ІІ.Тема "Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою"
1. Перегляньте відеоурок.
2. Опрацюйте параграф 47.
3.Виконайте вправи 498, 499, 502.
ІІІ.Тема. Розвиток мовлення. Лист до рідної людини
1.Повторити параграф 62.
2.Подивіться відеоурок і виконайте домашнє завдання №2 з нього. (!!!Обов`язково!!!).
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
5 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
Тема. Григір Тютюнник. Коротко про письменника. "Дивак"
Б).
Тема. Григір Тютюнник. Коротко про письменника. "Дивак"
1. Перегляньте відеоурок.
2.Оповідання "Дивак" ви вже прочитали, сподіваюсь. На минулому уроці я вам це задавала.
3. Виконайте завдання:
А)
Цифровий диктант за біографією письменника
Учні записують «0» — якщо
твердження неправильне, «1» — якщо твердження правильне.
1.
Тяжкі умови дитинства вплинули на подальшу творчість автора.
2.
Тютюнник закінчив дев’ятий клас сільської школи і вступив до ремісничого училища.
3.
Письменник працював у шахті на Донбасі.
4.
Військову службу проходив у повітряних силах.
5.
Перші вірші Григір Тютюнника були написані українською мовою.
6.
Після закінчення університету він викладав у вечірній школі.
7.
«Дивак» був одним із перших оповідань автора.
8.
На початку 70-х років Григір Тютюнник працював у видавництві «Вечірній Київ».
9.
Перша книжка автора мала назву «Вогник далеко в степу».
10. Письменник брав участь у підборі матеріалу до
настільної книги- календаря для дітей «Дванадцять місяців».
11.
Збірка оповідань Тютюнника для дітей мала назву «Ласочка».
12.
Григір Тютюнник помер у похилому віці від хвороби серця.
Б) Цитатна
характеристика описів природи у творі «Дивак»
Знайдіть та випишіть цитати з тексту,
які описують:
□ поведінку дятла ;
□ природу навколо школи ;
□ замерзлу річку ;
□ ліс увечері .
Тема. Г. Тютюнник "Дивак". Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти.
1.Опрацювання
твору «Дивак»
Тема:
зображення ставлення людини до природи та різниці у її сприйнятті хлопчиком та
дідусем.
Ідея:
оспівування краси природи та гідного ставлення до неї крізь призму розуміння
маленького хлопчика Олеся.
2. Характеристика образу
Олеся.
•Пригадайте , які деталі портрета
хлопчика виділяє автор?
Що
він маленький і має особливі очі.
•Про що „говорять” очі хлопчика? Чи
можна за поглядом , за очима розпізнати вдачу людини? Запам'ятайте визначену
вами рису характеру.
Допитливість. „ Очі... дивляться широко, немов одразу
хочуть збагнути весь світ ”.
Які бувають очі у вас і ваших
однокласників? Додайте до названих епітети: веселі, сумні, байдужі, злі...
·
Хлопчик
іде до школи дорогою, якою попросила мати-бором. Штрих до портрета-він
послухався матір, не хотів засмучувати її. Отже, співчутливий.
То
друга риса хлопчика.
•Олесик іде до школи чи мандрує? Що він
робить по дорозі?
Допитливе хлопча мандрує, бо стільки цікавого, хоч і
не завжди веселого трапляється по дорозі! Усе привертає його увагу, дивує,
хвилює: і як дятел- дроворуб порається в лісі, і як шумлять сосни, а одна з них
жалібно скрипить, бо помирає („ Олесь нагріб чобітками снігу під окоренок і
утрамбував його гарненько”), і як гнеться-тріщить лід (навіщо
його,молоденького, ламати), і як живуть риби у
воді (та злюща хижа щука поїдає малих рибок -так хочеться чимось зарадити риб`ячій дрібноті)
•Прочитайте уривок про те, як Олесь
вдивляється у дно річки. Вас щось вразило в цьому епізоді чи ні? Запитайте самі
себе : чи я добрий? Чи співчутливий до всього живого ? Чи люблю фантазувати? Чи
плачу, страждаю, коли помирає тварина або рибка?
Може, й занадто довгою дорогою йде
Олесь, але ж якою цікавою! Уся його поведінка говорить про небайдужість хлопчика-таку рідкісну і важливу рису людини. Хоч
Олесь дуже вже відволікається на різні дрібниці, але його відволікання - то
невситима жага пізнання світу природи.
•Чи була причина у Федька Токайла бити
Олеся? Як зреагував той на зухвалу поведінку однокласника? А як би ви ,
хлопчики , вчинили на місці Олеся ? Чи ви вважаєте , що Олесь просто злякався?
Зрештою, запам 'ятаймо: по-перше,
не всі люди однакові; по-друге, бити завжди ганебно, а ні за що -втричі
ганебніше.
З цього моменту
починає розкриватися смисл назви оповідання „Дивак Не дав відповіді кривднику,
уявляє себе в царстві риб глибині річки, гатить підбором по льоду в те місце,
де щука схопила пліточку, у надії порятувати рибку. Справді, якийсь
дивак. Чому він так незвично, дивно поводиться?...А може , не дивно, а мудро,
так, як треба було б чинити всім? Люди різні і, на жаль, небагатьох із них
природа наділяє творчою уявою і безмежнгім співчуттям до тих, хто страждає. До
цих людей належить і наш герой.
•Прочитайте епізод „На уроці
малювання” . Як ви розцінюєте небажання слухняного, дисциплінованого учня ,
відмінника малювати горщика і його вихід із класу? Це зумисна зухвалість
бешкетника чи порив відтворити те цікаве, що побачив, ідучи до школи, і образа
за те, що його не зрозуміли?
Певна річ, автор у цьому епізоді
порушує важливу педагогічну проблему творчого, індивідуального підходу до
кожного учня, а не підстригання всіх на один копил. Окрім того, Олесь розвіяв
цим учинком думку про свою безвідмовну сумирність, слабкість і
безхарактерність. Отже, хлопчик має сильну принципову вдачу, яка ніскільки не
суперечить доброті. Він із тих, хто вміє обстоювати свої погляди. В Олеся
власний неповторний, багатий внутрішній світ, своє розуміння того, що і як
треба робити. Тому він по-дитячому наївно і вперто чинить по- своєму, а не так,
як інші.
3.Виконайте завдання письмово:
А). А яким здається Олесь вам? Що в його
вдачі вам до душі, а що ні? Порівняйте Олеся з собою . А тепер запишіть
свої риси вдачі а потім визначте що між вами спільного.
5. Визначені
риси обох характерів запишемо в
таблицю ,
яка матиме
такий вигляд:
Риси вдачі Олеся
|
Спільні риси вдачі
|
Мої риси вдачі
|
·
Отже, чи багато спільного у вас із
Олесем? То , можливо, й ви диваки?
Тестове
опитування
1. Чому дорога річкою не була
зручнішою взимку?
А Тому що
вона довша;
Б тому що лід тонкий;
В тому що
є дорога лісом;
Г тому що
ніхто нею не користувався.
2. Що намалював Олесь на снігу?
А Хату й півня;
Б школу й
себе;
В свою
родину;
Г
снігового янгола.
3. З ким порівнює автор дятла?
А 3
хазяїном лісу;
Б з
санітаром;
В з дроворубом;
Г з
лісником.
4. Що запропонували школярі
Олесю?
А
Прогуляти уроки;
Б піти до
бібліотеки;
В
запросити їх до себе;
Г подушки гнути.
5. Який перший урок чекав на
Олеся в школі?
А Письмо;
Б читання;
В малювання;
Г
природознавство.
6. Чому Олесь раптово покинув
школу?
А Йому терміново
потрібно було повернутись додому;
Б не хотів робити те, що задала вчителька;
В він вирішив
приєднатися до хлопчаків на річці;
Г вчителька
вигнала його з класу.
7. Що сприяло примиренню Олеся з
Федьком?
А Бійка;
Б розмова;
В кінець уроків;
Г пиріг із м’ясом.
8. Хто підвіз Олеся додому?
А Дід Прокіп;
Б сусід Микола;
В батько Петро;
Г брат Пилип.
9. Чим топили піч у родині Олеся?
А Мотлохом;
Б вугіллям;
В соломою;
Г деревом.
10.
Дядьки на вигоні називали Олеся диваком, а як їх назвав дід?
А Фармазони;
Б патякали;
В дурні;
Г божевільні.
11. Кого захищав Олесь від діда?
А Федька;
Б кобилу;
В маму;
Г вчительку.
12. Про яку казку мріяв Олесь?
А Про
дятла;
Б про
ліс;
В про
Котигорошка;
Г про Івасика-Телесика.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
6 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
Тема. Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі
Вправа 1. Пригадай, яку
будову має текст-роздум.
Будь-який твір має чітку структуру й будується за
стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок. Твір-роздум – особливий
текст, будова якого визначена законами логіки.
Твір-роздум має таку структуру:
1.
Теза.
2.
Аргументи:
перший аргумент приклад з літератури чи інших видів
мистецтв;
другий аргумент приклад з історії,
суспільно-політичного чи власного життя.
3.
Висновок.
Спеціальні слова та вирази у творі-роздумі:
Теза: я думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання…
Аргументи: я так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї думки є такий
приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї думки є…;
говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато прикладів…; хочу
навести приклад з власного життя… Висновок:
отже, можна сказати, що…; підсумовуючи,
можна зробити висновок, що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму
зазначу, що…
Вправа
2. Ознайомся
з тематикою твору-роздуму. Напишіть контрольний твір на одну з тем:
·
Що я роблю для здійснення своєї мрії?
·
У чому полягає гідність людини?
·
Що важливіше – наполегливість чи скромність?
Тема. Особові займенники, їх відмінювання.Приставний н у формах особових займенників.
1.Подивіться відео.
2.Опрацюйте параграф 60(с. 217 - 218).
3. Виконайте вправи
Завдання 1.
Запишіть прислів’я та приказки. Виділіть у них особові займенники. Визначте їх особу. Як ви розумієте ці прислів’я? Чи потрібно на вашу думку використовувати прислів’я у мовленні?
1. На тобі небоже, що мені негоже. 2.Ти їй про Тараса, вона тобі про півтораста. 3. Баба вловила, у міх вложила. А воно – пух! 4. Про мене, Семене, хай усі коло мене, аби я зверху. 5.Не роби комусь, що тобі не миле. 6. Ото ткач: нитка рветься, а він у плач.
Завдання 2.
Прочитайте виразно текст. Знайдіть у ньому особові займенники, випишіть їх. Визначте особу, число, відмінок , рід кожного з них.
Павлусь дивився на смужку і все думав, думав, довго так… І от здалося йому, що смужка та затремтіла, почала темніти, мовби хто заслонив її тінню. Павлусь підвівся трохи, глянув, – коли бачить, аж проти нього стоїть якась постать, немов людська. Він спершу злякався трохи, потім же бачить, що то щось зовсім не страшне, – таке маленьке, немов якась дівчинка малесенька; от він і нічого, перестав боятися. Дивиться на ту дівчинку, а вона така гарнесенька:оченята ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білій прозорій шаті, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має барвисті та хороші, як у метелика, так і міняється різними барвами, немов тая веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату. Павлусь глянув на дівчинку і зараз якось пізнав, що це цариця Лелія, – а він же так хотів її побачити.
У непрямих відмінках займенників 3 особи після прийменника з’являється приставний Н: у нього, до неї, у них.
Завдання 3.
Прочитайте прислів’я та приказки, запишіть їх, поставте особові займенники у потрібній формі. Зверніть увагу, коли в особових займенниках 3 особи з’являється приставний Н.
1.Про (він) вже сови гудуть. 2.Ти (він) борони від собак, а він (ти) покаже кулак. 3. Говорити до (він) – як горохом об стіну. 4.Сердиться, ніби (він) пес ковбасу з’їв. 5. Риба ще в річці, а він до (вона) петрушку кришить. 6. Ти (він) “стрижене”, а він (ти) “голене”.7. Син мій, а розум в (він) свій.
Тема. Зворотний займенник себе, його відмінювання. Присвійні займенники, їх відмінювання.
1. Опрацюйте параграф 60 (с.218- 219).
2. Виконайте вправи 498, 501, 503, 506.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
6 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
Тема. Л. Глібов. "Муха і Бджола", "Жаба і Віл". Алегоричні образи
1. Прочитайте"Муха і Бджола", "Жаба і Віл".
Байка «Жаба і Віл»
Тема байки: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея байки: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме: жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.
Основна думка: «…найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Композиція «Жаба і Віл»
Вступ: Жаба вилізла на берег подивитися і трохи погрітися і, побачивши Вола, вирішила з ним позмагатися.
Основна частина: змагання Жаби з Волом; намагання подруги-сестри Жаби довести їй марність цієї справи.
Закінчення: шкода, яку заподіяла Жаба собі — самознищення.
Мораль: автор звертає увагу на застосовування тих реальних власних можливостей, які «милосердний бог дає».
Герої байки «Жаба і Віл»: Жаба, її подруга-сестра, Віл, автор.
Байка Л. Глібова розповідає про Жабу, яка, побачивши Вола, захотіла стати такою великою, як він. Заздрість примусила її надиматися, поки луснула, хоч подруга й застерігала її про небезпеку. Це алегорична картина, яка висміює людей, що прагнуть досягти того, що виходить межі їхніх можливостей. Причому йдеться не про щось необхідне, суспільно корисне, а про звичайні забаганки.
Автор у кінці виводить мораль: треба жити так, «як милосердний Бог дає», тобто відповідно до своїх можливостей та здібностей.
Байка «Муха й Бджола»
Тема байки «Муха й Бджола»: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.
Ідея байки «Муха й Бджола»: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.
Основна думка байки «Муха й Бджола»: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.
Мораль байки «Муха й Бджола»: засудження нероб та ледарів.
Композиція байки «Муха й Бджола»: Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.
Експозиція: зустріч читача з Мухою, що живе безтурботно, мов панночка.
Зав’язка: розмова Мухи з Бджолою: сенс життя у розкоші, святкуваннях чи у повсякденній сумлінній праці? Кульмінація: непорозуміння між Мухою і Бджолою.
Розв’язка: мораль байки. Характеристика героїв байки «Муха й Бджола» Л. Глібова Бджола - працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час). Муха — ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна
2.Скласти порівняльну характеристику Мухи та Бджоли.(письмово)
3.Яку людську ваду втілено в образі Жаби? Чи траплялися такі люди у твоєму житті? Якщо так, то як виявлялася ця риса характеру? (письмово)
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
7 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
Тема. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням
1.Перегляньте відеоурок.
2. Опрацюйте параграф 45.
3. Виконайте вправи
А). Переписати. У кожному реченні визначити граматичні
основи. Назвати сполучники, пояснити, що вони поєднують.
1.Обізвалася
пісня, і дівчина радісно метнулася їй назустріч (М.Стельмах). 2.Ми не забудемо
пісні, що їх навчала мати (М.Луків). 3.Доки є пісня, ніхто не захмарить небо
моєї душі (Т.Севернюк). 4.Нехай людям лихо сниться, а ми заспіваймо (Народна
творчість).
Б). Випишіть
сполучники в колонки, розділивши їх за будовою на прості, складні і складені.
Та,
унаслідок того що, щоб, проте, коли, хоч, а, у міру того як, чи, ніби, немовби,
аніж, завдяки тому що, як тільки, і, й, або, тимчасом як, якщо, тому що, для
того щоб.
В).Виконайте вправу 474,480.
Тема.Сполучники сурядності та підрядності
1.Подивіться відеоурок.
2.Опрацюйте параграф 4613.Виконайте вправи
А).Розподільний диктант.
Сполучники сурядності й підрядності записати в дві
колонки.
Але, щоб, коли, однак (одначе), то – то, тому що,
аби, хай, чи – чи, так що, та (в знач.
і), бо, дарма що, хоч – хоч, та (в знач. але), немов, і, незважаючи на те, що.
Б).Пояснювальний диктант
Записати
речення, визначити сполучники. З’ясувати, які смислові зв’язки виражають
сполучники (поєднують однорідні члени речення чи частини складного речення);
визначити види сполучників за будовою, сурядні та підрядні сполучники.
1.
Верби сплакували листям, і золоті сльози гнало за водою (Г. Тютюнник).
2. Дерево стояло ще голе, однак на віттях його вже починалось
пташине життя (Ю. Бездик). 3. То пронесеться над болотом чайка, то промайне
бистрий чибіс і грудкою впаде в ситу землю (А. Шиян). 4. Ранок такий-то тихий
та ясний видався: ні вітерець не війне, ні хмарка не збіжиться (Марко Вовчок).
5. Або глибина відзначається, або зелене жабуриння укрило чисте дно (Панас
Мирний).
В).Вправа 482, 486.
Тема. Написання сполучників разом та окремо.
1. Подивіться відеоурок.
2.Опрацюйте параграф 47.
3. Виконайте вправи 497,498,503.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
7 КЛАС
Українська література
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально - етична проблематика твору:добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
1.Аналіз морально-етичної проблематики повісті
«Неймовірні пригоди Івана Сили».
- Які ж проблеми порушує автор у повісті?
(Проблеми
добра і зла, дружби, боротьби із зажерливістю та брехливістю).
"Неймовірні
пригоди Івана Сили" - казка про життя реальної людини. Та пропри казкову
форму, - це твір про реальне життя, у якому поряд із благородством існує
зажерливість і брехливість.
2.Складіть таблицю «Добро і зло у творі».
ДОБРО
|
ЗЛО
|
3. Літературний диктант
1.
Які дивні звуки
з вагончика Піні здивували Івана?
2.
Що карлик Піня
збрехав мадам Бухенбах про Івана?
3. Як на це відреагувала мадам Бухенбах?
4. Що він пообіцяв після цього?
5. Чого пані Бухенбах переживала і
лютувала?
6. Куди відправляється цирк?
7. Як розвивалися стосунки Івана з Мілкою?
8. На
який
поєдинок змушений погодитися Сила?
9. Знайдіть
епізод переможного бою з твору і запишіть.
10. Про
що розповідається в останньому розділі твору?
11. Що
мадам Бухенбах розповіла у фіналі?
12. Чого навчає нас твір?
Тема. Розвиток мовлення. "Нова пригода Івана Сили". Продовження повісті О. Гавроша
Завдання
Написати продовження повісті "Нова пригода Івана Сили"
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
8 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 27. 04 - 1. 05. 2020)
Тема. Розвиток мовлення. Письмовий твір - опис пам`ятки історії й культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
1.Опрацюйте параграф 47
2.Виконайте вправу 475.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.
8 КЛАС
Українська література
Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона".Проблематика твору:роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви
Проблеми, які розглядає автор у цьому творі:
- Добро і зло.
- Людяність і самопожертва.
- Дружба і зрада.
-
Доцільність самопожертви.
Доцільність самопожертви.
- Проблема вибору.
Виконати літературний диктант
1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці?
2. Як звати головного героя твору?
3. З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?
4. Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?
5. З якою проблемою зіткнувся князь?
6. На березі якої річки бачили дракона?
7. Чому пустельник дивувався з дракона?
8. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?
9. Який талант мав Грицько?
10. Хто такий пан Лаврін?
11. Як лицарі вирішили виманити дракона?
12. Чи мав дракон товаришів?
Читати В. Чемерис "Вітька + Галя,або Повість про перше кохання".
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер.