субота, 17 квітня 2021 р.

 


5 КЛАС
Українська мова
(термін виконання з 19. 04 - 23. 04. 2021)
Тема. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів. Виділення вставних слів на письмі комами
1. Подивіться відеоурок за посиланням
2. Опрацюйте параграф 45.
3. Виконайте вправи 479, 480, 481.

5 клас
Українська література
1. Вивчіть напам`ять один з віршів М. Рильського "Дощ", "Осінь - маляр із палітрою пишною". (Надішліть відео декламування вірша напам`ять).
2. Читати Г. Тютюнник "Дивак".

6 клас

Українська мова

(термін виконання з 19. 04.- 23. 04. 2021)
Тема. Займенник:загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1.Опрацюйте параграф 58.
2. Виконайте вправи 483, 486, 489.

Тема. Розряди займенників за значенням

1. Перегляньте відео за посиланням
2. Опрацюйте параграф 59.
3.Виконайте вправу 497
4. Завдання (виконати в зошиті обов`язково)
Прочитайте прислів’я і приказки. Як ви їх розумієте?Знайдіть займенники. Яку роль вони виконують?До якого розряду вони належать? Чому?
1.Гарно того вчити, хто хоче все знати.
2.Скільки голів, стільки й умів!
3.Яка головонька, така й розмовонька!
4.Сватай ту, яку сам хочеш, а не ту, яка за тебе йде.
5. Бійся не того собаки, що бреше, а того, що лащиться. 
5.Завдання (виконати в зошиті обов`язково)
Прочитайте текст. Сформулюйте його основну думку. Які народні пісні ви знаєте? Знайдіть питальні займенники? З якою метою вони вживаються?
Українська пісня! Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим і ніжним, сильним і хоробрим?
Який трудівник в лузі та ще й при березі, чи у полі на роздоллі, чи серед степу широкого, чи на морі глибокому, чи у шахті під землею, чи на заводі за верстатом не почував легкості і бадьорості від її геніального ритму?
Яка мати не співала цих легких, як сон, пісень над колискою дорогих дітей своїх?
Яка дівоча весна не приносила кохання на її крилах?
Українська пісня – це геніальна поетична біографія українського народу. Це історія українського народу, народу-трудівника, народу-воїна, народу, що цілі віки бився, як лев за свою свободу, що цілі віки витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав великий Шевченко, «без золота, без каменю, без хитрої мови» на виковування в боротьбі свободи, права на повноцінне життя, на виявлення в житті всіх своїх здібностей!
(За О. Довженком)


6 клас
Українська література

(термін виконання з 19. 04 - 23. 04. 2021)



Виконайте контрольну роботу №5. Пригоди і романтика за посиланням (натискайте на посилання)


7 клас

Українська мова

(термін виконання з 19. 04 - 23. 04. 2021)
Тема. Прийменник

1.Опрацюйте параграф 42.
2.Виконайте вправи 438,440, 443

Тема. Написання прийменників

1.Опрацюйте параграф 43.
2. Виконайте вправи 448, 449,451
Українська література
Читати О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".
Ознайомитися з біографією письменника.
 - Олександр Гаврош, як то у народі кажуть, постать знакова для Закарпаття.
 Відомий журналіст, поет, знаний письменник та драматург не бачить обмежень для життя чи творчості.




2. Факти біографії.








Народився 26 березня 1971 року в Ужгороді. Закінчивфа-культет журналістики Львівського Національного університету імені Франка. Працює в закарпатських та всеукра-їнських ЗМІ.
Має понад тисячу публікацій у пресі. 
Член Асоціації українських письменників. Переможець «Коронації слова»  2007 року (ІІ місце) та лауреат 2008 року за п’єси «Ромео і Жасмин» і «В Парижікраснеліто…». Окремі твори перекладені білоруською, словацькою, польською мовами. 
Засновник і співголова журналістського клубу «Не Таємна вечеря». Автор багатьох творчихпроектів. 
Захоплення – література, історія, культура.

        Прототипом образу ІванаСили стала реальна людина — Іван Фірцак (сценіч­не ім’я — Кротон), якого на Закарпатті знають усі. Кротон довгі роки виступав із цирком, і своїми силовими номерами дивував усіх. Глядачі десятків країн апло­дували атлетові, але, повернувшись на Україну, він змушений був виживати і за мізерну плату влаштовувати імпровізовані «гастролі» у дворах.
 «Неймовірні пригоди ІванаСили», попри казкову форму, — твір про реальне життя, у якому поряді з благородством існує зажерливість і брехливість.  О. Гав­риш відтворив історію  незаслужено забутого українського силача, але все-таки це художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.
4. Історична довідка
Іван Фірцак народився у червні 1899 року в українському селі Білки на Закарпатті. За неймовірну силу отримав прізвисько «Кротон».
Чемпіон Чехословаччини з важкої атлетики та боротьби.
Чемпіон Європи з культуризму.
Вісімнадцять років був артистом чехословацького цирку. Побував у шістдесяти чотирьох країнах, дивуючи всіх неймовірною силою.
Виграв чимало поєдинків з відомими борцями світу.
З рук королеви Англії Іван Фірцак отримав шолом і пояс, оздоблені золотом та діамантами.
Американська преса називала його найсильнішою людиною XX століття.
Після одного з боїв переніс важку операцію, під час якої йому замінили частину черепної кістки на золоту пластину.
Але Кротон і далі продовжував свої знамениті виступи.
На початку сорокових років повернувся на Закарпаття з дружиною РуженоюЗікл, повітряною гімнасткою «Герцферт-цирку».
Подружжя мало восьмеро дітей. Старший син Іван став чемпіономУкраїни з боксу в середній вазі.
Помер знаменитий силач у 1970 році в рідному селі Білки. У народі його прозивали Іваном Силою.
5.Вікторина за першими розділами твору (виконати в зошиті)
1) Кому присвячено повість "Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу"? 
2) На якому виді транспорту Іван прибув до столиці?
3) Як звали малого, що утікав від крамарів? 
4) Яку роботу порадив хлопець Івану Силі? 
5) Що згадував Іван, лежачи на дерев`яному ліжку
6) Яка була оплата за вантаж мішків? 
7) Як звали знаменитого бійця атракціону?
8) Хто переміг у двобої Велета та Івана Сили? 
9) Хто зацікавився Іваном після двобою? 
10) Де очікував Міха свого товариша Івана, поки той обідав у доктора Брякуса?
11) Ким виявився доктор Брякус? 
12) Що запропонував доктор Брякус молодому силачеві? 

8 клас
Українська мова
(термін виконання з 19. 04.- 23. 04. 2021)
Тема "Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах"
1.Подивіться відеоурок за посиланням
2.Опрацюйте параграф 34.
3.Виконайте вправи 389,390,391.


8 клас

Українська література
(термін виконання з 19. 04.- 23. 04. 2021)
Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин"
1. Дочитати повість - казку.
2.Перед нами парадокс: дракон Грицько (який  мав  би уособлювати зло) є поетом і християнином.
Парадокс ( грецьке -  несподіваний, дивний) - висловлювання, що суперечить звичним уявленням людей або усталеним системам знання, які ґрунтуються на певних принципах і відповідно до зумовленої історичним розвитком науки парадигми. Тобто, парадокс – це суперечність.
Проблемне питання
- Чому ж так сталося, що дракон, який мав бути злим, став іншим? Яка причина? (Він народився після загибелі батьків, не знав, яким має бути дракон, його виховав Пустельник, навчив  читати, познайомив з Біблією).  Отже, дуже часто спрацьовують стереотипи: син злочинця має бути злочинцем, дракон має бути злим тощо. Але не потрібно забувати про виховання. Один із афоризмів вчить:Кожна дитина - це наче білий аркуш паперу. Хто на ньому що напише, такою залишиться дитина на все життя.
Виховання - це цілісний процес  розвитку почуттів, волі, оцінки явищ життя, формування характеру. Християнське виховання намагається дати духовне спрямування, щоб дитина могла встояти перед різними спокусами і йти в житті правильним шляхом, дбає про духовний розвиток особистості, що ґрунтується на вічних Божественних принципах.    
Пригадайте, хто такі пустельники? (Люди, які хотіли наблизитися до  Бога, обирали самотність, весь час молилися, читали  Біблію).
3.«Даймонд».   Складіть даймонд із словами «дракон» та  «князь».                                                                           «Даймонд» - семирядковий  « вільний вірш» (у зошиті)
                                 Алгоритм
1)      Перший та останній рядки – іменники-антоніми
2)      Два прикметники чи дієприкметники, що відносяться до першого іменника
3)      Три дієслова,що відносяться до першого іменника
4)      Два протилежні за змістом непоширені речення, в якості іменників виступають іменники з першого та останнього рядків
5)      Два прикметники чи дієприкметники, що відносяться до другого іменника
6)      Три дієслова,що відносяться до другого іменника 




Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька,Пустельника та князя
1. Ознайомтесь з аналізом твору за посиланням.
2. Скласти порівняльну характеристику.

Дракон
Пустельник
Князь

3. Літературний диктант ІІ-ІІІ частини твору (у зошиті)
1.З ким приїхали паничі на боротьбу з драконом .
2.Яка нагорода за перемогу над драконом чекає лицарів .
3.Кого зустрів Лаврін з джурою дорогою до Люботина? 
4.Як називався меч  Чорного лицаря? 
5.Хто вказав короткий шлях Лавріну? 
6)Дракон пише… .
7.Скільки голів у Грицька? 
8.З ким влаштував Пустельник зустріч князя?  
9.Як називався дракон? 
10.Що приніс із собою князь на зустріч з драконом?  
11.Чим закінчилася зустріч князя з драконом?  
12.Що сталося з Пустельником?  

9 клас

Українська мова
(термін виконання з 19. 04.- 23. 04. 2021)
Тема.Текст і його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці
1.Опрацюйте параграфи 33, 34.
2. Перегляньте відеоурок за посиланням
3.Виконайте вправи
1.Дослідження-відновлення.
— Перепишіть, визначивши межі речень і розставивши пропущені розділові знаки. Поділіть висловлювання на мікротеми. З’ясуйте тип мовлення. Доберіть заголовок, який би відповідав темі тексту.
Українська народна пісенність дорогоцінне надбання поетичного генія трудового народу нев’януча окраса його духовної культури здається усю мудрість обдарування усю красу і благородство душі усю ніжність і ласку увесь високий і гордий політ думки та натхнення вклали протягом століть у свої пісні легіони безіменних народних співаків і поетів тому сповнені юної зваби безсмертно ширяють пісні над українськими просторами легко залітаючи на крилах мелодії за межі рідного краю народні пісні володіють чудовою здатністю полонити людські серця підносити настрій окрилювати бажання надихати у праці розраджувати в горі тамувати душевні болі множити сили у боротьбі до пісні звертаються колективно й поодинці в будень і свято старі й молоді звертаються при найрізноманітніших життєвих нагодах і душевних зворушеннях у ній повсякчас можна почути рідний серцю голос батьківщини уловити відлуння своїх інтимних почуттів та затаєних дум золотий промінь надії слово мудрої поради і тихої маминої ласки супроводжуючи народне життя у щоденному побуті й на історичних шляхах пісня обіймала весь багатогранний світ людини (О. Дей).
— Поміркуйте, чи треба поданий текст ділити на абзаци. Поясніть.
— Доповніть текст, дописавши один абзац як завершальну частину висловлювання.
— Чи поділяєте ви думку про те, що народна пісня може щось значити для старшого покоління, але не для молоді? Аргументуйте свою позицію.
2. Спишіть уривок, у якому розкрито мікротему певного тексту. Розставте пропущені розділові знаки.  Підкресліть тематичні речення прямою лінією, а ключові слова - хвилястою.
 В Україні ремез найчастіше селиться на вербі. Дерева дають йому і притулок і будівельний матеріал. Будувати гніздо птах починає в другій половині квітня а закінчує лише в травні. Півмісяця споруджується чудова будівля яка викликає подив і захоплення. Не віриться, що пташка може виткати такий міцний білуватий матеріал (Із журналу).
3. Виконайте вправу 1 параграфа 34.

Немає коментарів:

Дописати коментар