середа, 16 жовтня 2024 р.

 

16 жовтня 2024 н. р.

5 - А,  5- Б класи

Українська мова

Контрольний докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом).

1. Діти, ми вчора працювали над переказом. Сьогодні ваше завдання написати його в робочий зошит. Пам`ятайте, що переказ - це не переписування готового тексту, а  відтворення прослуханого або прочитаного тексту власними словами

2.Прочитайте ще раз текст, напишіть у зошиті тему уроку, назву переказу, план, закрийте блог і почніть писати переказ, зошити зберу завтра.

Лиско і Тигрик

Лиско — звичайний дворовий пес. Його сіра шерсть дуже кудлата, кошлата й патлата. За спиною Лиско завжди тягає силу-силенну реп’яхів. По тому, що на шерсть начіпляється, можна вгадати, де пес був. Тигрик з’явився у бабусі після того, як пропала десь стара кішка. Ніхто, мабуть, не радів кошеняті так, як Лиско. Пес стрибав, скакав, підскакував із радощів. Він не тільки гавкав, а й скавучав, ще й тихо повискував. А хвостом метлюхав так, що дивувалися, як він не відірвався. Тигриком кошеня назвали не випадково. Воно було руде, сму­гасте й зовсім не лагідне, а люте. Якось Лиско відштовхнув Тигрика від миски з молоком. Кошеня розсердилося, розгнівалося, роздра­тувалося. Воно наїжачилося, розпушило хвіст і дряпонуло пса по морді. Та ця сварка не призвела до ворогування між Лиском і Тигри­ком. Незабаром вони не сварилися, а дружили. Із чого почалася їхня дружба, невідомо. Можливо, відтоді, як сусідський собака напав на Тигрика, а Лиско прогнав того пса з двору. А може, тоді, коли Тигрик відступив Лискові смажене ку­ряче крильце. Проте дружба між ними з кожним днем міцніла


План

1.Лиско - дворовий пес.
2.Поява Тигрика.
3.Складний характер.
4.Дружба міцніє.


5 - А,  5- Б класи

Українська література

Алегорія в народних казках «Вовк і Чапля»

1.Читати с. 37 - 38. Казку "Вовк і Чапля".
2. Скласти план казки.

3.Алегорія - наділення тварин і рослин рисами людського характеру. Чи властиві риси Вовка та Чаплі людям? (Запишіть визначення алегорії у зошит)

4.Прочитайте риси характеру:

ХИТРІСТЬ, ЕГОЇЗМ, КРЕАТИВНІСТЬ, ЖОРСТОКІСТЬ, СТРЕСОСТІЙКІСТЬ, ГЛУПОТА, НЕДОЛУГІСТЬ, РОЗУМ, ЛЕГКОВАЖНІСТЬ, КМІТЛИВІСТЬ, ЗЛОДІЙКУВАТІСТЬ, АГРЕСИВНІСТЬ, ЖИТТЄЛЮБСТВО.

ЗАПИШІТЬ, ЯКІ РИСИ НАЛЕЖАТЬ ВОВКУ, А ЯКІ - ЧАПЛІ.

6 - Б клас
Українська література

Діагностувальна  робота № 2.
Пісні літературного походження (письмовий твір).

Напишіть твір на одну із тем:
* «Пісня – душа народу».
* «Чим надихають українців слова Державного гімну?»
* «Чому пісню «Молитва» О. Кониського називають духовним гімном українського народу?»
* «У чому секрет успіху пісні «Ой у лузі червона калина похилилася?»

Напишіть у робочий зошит число, тему, назву вашого твору  і сам текст твору. Твір не повинен бути маленьким, а насичений вашими думками. Зошити зберу.

6 - А
Українська мова

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

Фразеологізми в ролі членів речення

1. Опрацювати теоретичний матеріал § 15
2. Виконати вправи 125(письмово), 126, 129 - усно.
3. Домашня вправа 132.

Немає коментарів:

Дописати коментар