5 клас
Українська мова
Тема. Другорядні члени речення
1.Перегляньте відеоуроки
Українська література
1. Прочитати вірш Т. Шевченка "Садок вишневий коло хати".2. Перегляньте мультфільм "Садок вишневий коло хати"
3. Прочитайте аналіз вірша Т. Шевченка "Садок вишневий коло хати " за посиланням
4. Вивчіть напам`ять вірш "Садок вишневий коло хати".
5. Ознайомтесь з короткою біографією поета П. Тичини
7. Опрацюйте аналіз поезії
8. Прочитайте поезію П. Тичини "Гаї шумлять" та її аналіз опрацюйте.
3. Виконайте вправи (відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua, створивши свою власну електронну пошту, якщо такої не було до цього періоду.
5. Ознайомтесь з короткою біографією поета П. Тичини
6. Прочитайте поезію П. Тичини "Не бував ти у наших краях!"
7. Опрацюйте аналіз поезії
8. Прочитайте поезію П. Тичини "Гаї шумлять" та її аналіз опрацюйте.
9. Перегляньте відео П. Тичина "Блакить мою душу обвіяла"
10. Опрацюйте аналіз вірша за посиланням
11. Вивчіть напам`ять вірш П. Тичини (на ваш вибір).
6 клас
Українська мова
Тема "Правопис складних прикметників разом і через дефіс"
1. Подивіться відео
2. Виконати інтерактивне завдання
3. Виконати завдання
Тема Написання прізвищ прикметникової форми"
1. Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням
2. Опрацюйте
Прізвища прикметникового типу на -ий -а відмінюються як прикметники:
Н.
|
Підпалий, Нижній; Підпала, Нижня
|
Р.
|
Підпалого, Нижнього; Підпалої, Нижньої
|
Д.
|
Підпалому, Нижньому; Підпалій, Нижній
|
Зн.
|
Підпалого, Нижнього; Підпалу, Нижню
|
Ор.
|
Підпалим, Нижнім; Підпалою, Нижньою
|
М.
|
(при) Підпалому, Нижньому; Підпалій, Нижній
|
Кл.
|
Підпалий, Нижній; Підпала, Нижня
|
Прізвища, що мають форму присвійних прикметників (ізсуфіксами -ів, -ов, -ев, -ин), відмінюються за такими зразками:
ЧОЛОВІЧІ ПРІЗВИЩА
Н.
|
Розсоха, Ганжа
|
Р.
|
Розсохи, Ганжі
|
Д.
|
Розсосі, Ганжі
|
Зн.
|
Розсоху, Ганжу
|
Ор.
|
Розсохою, Ганжею
|
М.
|
(при) Розсосі, Ганжі
|
Кл.
|
Розсохо і Розсоха, Ганжо і Ганжа
|
Збереження звука і у відмінкових формах прізвищ на -ів із погляду фонетичних законів української мови ненормативне. Проте на практиці звук і переважно зберігають за аналогією до називного відмінка: Луків — Луківа, Луківу; Дяків — Дяківа, Дяківу і т. д. (як і Куліш — Куліша, Кулішу; Кисіль — Кисіля, Кисілю; Чіп — Чіпа, Чіпу).
ЖІНОЧІ ПРІЗВИЩА
Н.
|
Дякова, Ковалева
|
Р.
|
Дякової, Ковалевої
|
Д.
|
Дяковій, Ковалевій
|
Зн.
|
Дякову, Ковалеву
|
Ор.
|
Дяковою, Ковалевою
|
М.
|
(при) Дяковій, Ковалевій
|
Кл.
|
Дякова, Ковалева
|
Жіночі прізвища, які мають форму присвійних прикметників, не відмінюються: ОленаДяків, Олени Дяків, ОленіДяків і т. д.; Ганна Лесин, Ганни Лесин, Ганні Лесин тощо.
1.Вибірковий диктант
Виписати прізвища прикметникового типу відомих українських
письменників. Доповнити ряд прізвищ відомих вам людей.
Іван Нечуй-Левицький, Тарас Шевченко, Костянтина Галицька, Павло
Тичина, Микола Вінграновський, Григір Тютюнник, Богдан-Ігор Антонич, Євген Гуцало, Антін Лотоцький, Олена Пчілка, Оксана Сенатович,
Василь Симоненко, Леонід Глібов, Михайло Коцюбинський, Олександр
Олесь, Панас Мирний.
2.Творче конструювання
Від поданих слів утворити прізвища прикметникового типу. За допомогою суфіксів -ов(-ев, -єв), -ськ-(-цьк-).
1) Агафон, Андрій, Роман, Володимир, Гурій, Дмитро, Ярмолай, Ігнатій, Карпо, Клим, Корній, Лавро, Леон, Назар.
2) Острів, доля, чайка, Китайгород, Завада, Новгород, коваль, Мирго-род, груша, шанс, глина, качур.
3.«Я – перекладач».
Подані російські прізвища записати українською мовою. Які буквосполучення відповідатимуть російському ё [йо] ?
Соловьёв, Воробьёва, Бугаёв, Муравьёв, Окаёмова, Плёнкин, Бурёнкин, Семёнкин, Артёмкин, Королёв, Новосёлов, Семёркин, Тёркин, Верёвкин, Алфёрова.
Тема. Числівник
1.Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням
2. Виконайте вправи
А). Лінгвістична
гра
У кожному ряді слів сховалися «зайві». Списати, підкреслюючи м обґрунтувати
свою думку. До якої частини мови належать ці слова
1)
Чотири, один, п'ятірка, шостий.
2)
Ходять, п'ять, сидять, стоять.
3)
Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній .
4)
Два, двійня, двійка, дворіччя.
5)
Сорока, рушниця,
мішок, сорок.
6)
Бігти,
червоніти, їсти, п'ятий.
7) Двадцять, сто, вісім, другий.
З одним із
числівників скласти речення.
Б).
Визначте групу числівників за
будовою
Сорок три, п'ять, сімнадцять, вісімдесят,
десятеро, сорок, сто,
п'ятдесят, сто п'ятдесят три, шістдесят, два, дев'яносто, двісті,
двадцять вісім, три четверті, дві тисячі.
п'ятдесят, сто п'ятдесят три, шістдесят, два, дев'яносто, двісті,
двадцять вісім, три четверті, дві тисячі.
В).інтерактивний контент уроку “Sway”. (виконайте завдання)
Г). Записати словами
Г). Записати словами
1
( зошит) 1 (ручка)
2
(яблуко) 8 (школяр)
6
(слива) 3 (село)
2
(номер журналу) початок о 9
годині
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Українська література
1.Дочитати повість Я. Стельмаха "Митькозавр з Юрківки,або Химера лісового озера"
2.Літературна гра «Так - Ні».
1.Хлопці взяли у
бабусі енциклопедію і почали шукати в ній відомості про таємничу химеру
лісового озера.
2.Митько прочитав
Сергієві про страшних драконів з острова Комодо.
3.Хохуля- дивний
за походженням вид тварин третинного періоду, що зберігся до наших днів.
4.Сергій висунув
сміливу наукову гіпотезу про давнього звіра.
5.Митько сказав,що
назва села Юрківка походить від юрського
періоду.
6.На березі озера
діти знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого з`їло чудовисько.
7.Хлопці вирішили
зробити примочку для звіра й завели у ліс корову.
8.Сергій і Митько
посварилися, побилися через те, що не вирішили, хто буде копати яму.
9.Сергій знайшов
сандалю туриста чи дослідника, який загинув біля озера.
10.Прив`язана
курка кричала кричала так, що до неї позбігалися усі лісові звірі.
11.У викопану яму
потрапило чудовисько з лісового озера.
12.Дідусь Трохим
здогадався, хто викопав яму і взяв із села курку.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
3.Опрацюйте план
характеристики літературного персонажа
І. Місце персонажа у творі.
ІІ. Характеристика персонажа.
1. Портрет як засіб характеристики героя.
2. Риси вдачі.
3. Спрямованість думок та інтересів, мета
життя або певного етапу життя.
4. Шляхи досягнення мети.
5. Мова як засіб характеристики героя.
ІІІ. Над чим змусив задуматися, чим
схвилював герой.
4. Скласти характеристику образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука.
5. Письмово дати відповіді на запитання.
·
Якими ви уявляєте
наших героїв через кілька років?
·
Чим повчальні
образи Сергія і Митька для кожного з нас?
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
6.Перегляньте буктрейлейр та прочитайте фантастичну повість Л. Ворониної "Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9".
7 клас
Українська мова
Тема. Букви -н- та - нн- у прислівниках
1. Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням
Прислівники, що утворилися від прикметників з -Н- та -НН- зберігають правопис цих прикметників: невпинний - невпинно, нежданий - неждано. З двома -НН- пишуться також прислівники зрання, навмання, попідтинню, попідвіконню, спросоння.
ПИШЕТЬСЯ -НН- | ПИШЕТЬСЯ -Н- |
1. У прикметниках, утворених від іменників з основою на -н- за допомогою Н: стаНа - стіННий, день - деННий | 1. У прикметниках, утворених від іменників з основою на будь-який приголосний ( крім -Н-) за допомогою Н: брат +н= братній, клас+н= класний |
2. У прикметниках з наголошеним -анн-, -енн-, -янн-, що вказують на збільшену ознаку або неможливість дії: нездоланний, священний, незрівнянний, старанний | 2. У прикметниках, утворених додаванням -ан-, -ен-, -ян-, -ин-, -їн-, -он- до основи іменників: гречаний, царствений, пташиний, солоний, скляний, солов'їний |
2. Виконайте вправи
А).Від поданих слів утворіть прислівники та розподіліть їх у дві колонки: а - з однією літерою Н, б - з двома літерами НН

- Безмежний.
- Впевнений.
- Схвильований.
- Законний.
- Страшенний.
- Самовідданий.
- Сумлінний.
- Неоціненний.
- Безіменний.
- Туманний.
Б).Прочитайте текст. Вставте у прислівники пропущені -Н- чи -НН-:
- Непоруш...о стоять дерева, загорнені в сутінь, ряс...о вкриті краплистою росою.
- Ще недав...о в пітьмі ночі нам зоріли тільки сни.
- Сонце воста...є землі усміхається й тихо за гори далекі ховається.
- Джмелями літаки собі гудуть, і джміль до них гуде спросо...я.
- Всю ніч бродить навма...я, прокладає шлях до дня.
- Не хочу, щоб чужинець незва...о, безцеремо...о, не питаючи, заходив би до моєї хати.
- Предивний сон і звеселив, і налякав мене нежда...о.
- І досі ті чудні дива морочать серце несказа...о.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Тема. Не і ні у прислівниках
1. Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням.
Не з прислівниками
пишемо
|
|
Разом
|
Окремо
|
1.
Якщо без не не вживається: невдовзі, невідв’язно, невпинно,
ненароком.
|
1.Якщо в реченні є
протиставлення: Криві дрова горятьне
гірше, а краще від рівних.
|
2.
Якщо прислівник має префікс -недо-: недоторканно,
недолуго.
|
2. Якщо не заперечує,
відхиляє щось: не вчора, не вдруге.
|
3.
Якщо не з прислівником виражає одне
поняття і його можна замінити синонімом без не: недобре (погано), недешево (дорого).
|
3.Якщо прислівник в реченні є присудком: Мені в житті до всього не байдуже.
|
4.
Якщо прислівник утворений від прикметника з наголошеним
суфіксом -анн-, -янн- або -енн-: несказанно, незрівнянно.
|
Ні з прислівниками
пишемо
|
|
Разом
|
Окремо
|
1.
З заперечними прислівниками: ніде, нізвідки, нітрохи.
|
1.У фразеологічних
зворотах ні здебільшено виступає часткою: ні вперед, ні назад; ні сюди, ні туди.
|
2. Виконайте вправи.
1. Прочитати речення. Виписати виділені слова, дібрати до них синоніми.
Пояснити написання не з прислівниками.
Серед скель і долин бачив
чистих джерел я немало. (Д.Луценко.) Скоро казку повідати,
та нескоро путь верстати. (Н.Забіла.) Самій недовго збитися
з путі, та трудно з неї збитись у гурті. (Леся Українка.) Живописець вмілою
рукою у годину теплу і ясну переніс на аркуші весну із недавно скреслою
рікою. (П.Воронько.) Вечір м’яко й нечутно вимикає опуклу
люстру сонця. (Б.Олійник.)
2.Прочитати речення. Виписати прислівники, які без не не вживаються.
Стрічалися ми
рідко, ненароком. Дзвін був невимовно ласкавий.
(П.Воронько.) Щось і вдома, й на роботі справ невперевід.
(Т.Майданович.) Незабаром музеї можуть стати музейною рідкістю.
(М.Левицький.) Нестерпно до крику, коли ти бездарний. Нестерпніше, тяжче, коли
ти з талантом. (І.Драч.) Самохідним комбайном зберем врожай негайно.
(Нар.творч.)
3.Переписати
речення, підкреслити в кожному члени речення. Якими членами речення є
прислівники? Пояснити написання прислівників з не.
Без солі – не смачно. Без
хліба – не ситно. Дурному не скучно й самому.
4. Переписати, знімаючи
риску. Позначити в словах орфограму
«Не, ні з прислівниками». Виділені слова розібрати за будовою.
Грамоти вчиться - не/одмінно знадобиться.
Лінощі йдуть попереду, бідність – не/відступно
за ними. То снідаю, то обідаю, а погуляти ні/коли.Лінощі
не/швидко йдуть, злидні їх
наздоженуть. Що поспішно, те не/доладно.Із золотом, як з вогнем,
тепло й не/безпечно. Не/тяжко псові в зуби дати, тяжко з
зубів виривати. Комусь ні/яково, а
йому однаково. Мені сьогодні не/краще,
а гірше. Добрий приклад і повторити не/соромно.
Смирне щеня, та не/надовго. То не/складно, що не/ладно. Ні/сюди, ні/туди, ні саньми,ні колесами.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Тема. Букви и та і в кінці прислівників
1. Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням
2. Виконайте завдання тренажер з правопису української мови.
3. Виконайте вправи:
Переписати речення, на
місці крапок уставляючи и або і.
Мовчк.. струни на бандурі я перебираю. (П.Куліш.)
Уноч.. мені
приснилась мати. (Д.Луценко.)
Мати – досвітня пташинка. Здосвіту віч не зімкне,
ходить по хаті навшпиньк.., щоб не збудити мене.
Скільки ласки й
турботи віддали залюбк.. ви, щоб у зорях сіяла українська земля. (Д.Луценко.)
Все людям глузду не стає спокійно вік
прожити вкуп.. . (М.Самійленко.)
Березі я, мов матері, вклонюся й
поплачу мовчк.. на її плечі. (Є.Гуцало.)
Звичайно, спогади почаст.. й фантастичні розмови нашої хистку являли
вісь. (М.Рильський.)
Творчий диктант
Утворити прислівники, поєднавши іменники з прийменником в. Пояснити написання.
В(глибина), в(гора), в(далечінь), в(далина), в(ніч), в(ранок), в(середина), в(купа), в(кінець).
Утворити прислівники, поєднавши іменники з прийменником в. Пояснити написання.
В(глибина), в(гора), в(далечінь), в(далина), в(ніч), в(ранок), в(середина), в(купа), в(кінець).
Розподільний диктант
1стовпчик прислівники в кінці яких пишеться и.
2 стовпчик записує прислівники в кінці яких пишеться і.
Удвіч.., заочн.., восен.., взагал.., декол.., звідк.., дедалі.., надвор.., навпомацки.., вширшк.., всюд.., наодинці.., напровесні.., втрич.., упівсили.., досередин.., віднин.., зовн.., навколішки.. .
1стовпчик прислівники в кінці яких пишеться и.
2 стовпчик записує прислівники в кінці яких пишеться і.
Удвіч.., заочн.., восен.., взагал.., декол.., звідк.., дедалі.., надвор.., навпомацки.., вширшк.., всюд.., наодинці.., напровесні.., втрич.., упівсили.., досередин.., віднин.., зовн.., навколішки.. .
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Українська література
1. Завершити читати повість - казку М. Павленко "Русалонька із 7 - В, або Прокляття роду Кулаківських"
2. Виконати тестові завдання
3. План-схема характеристики персонажа. (згадайте)
Юлько Ващук
2. Виконати тестові завдання
3. План-схема характеристики персонажа. (згадайте)
1. Ким є герой твору, його вік,
сімейний стан.
2. Зовнішність образу.
3. Учинки, думки персонажа.
4. Риси вдачі.
5. Ставлення до нього інших героїв.
6. Розкриття характеру за допомогою
мови.
7. Ставлення автора до персонажа.
8. Ваше ставлення до цього
персонажа.
4.Скласти характеристику Софійки, Вадима Кулаківського, Сашка, Гордія Кулаківського.
5. Скласти життєві поради для
Софійки, Сашка, Вадима Кулаківського.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
8 клас
Українська мова
Тема. Групи вставних слів і словосполучень за значенням
1. Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням
2. Виконайте вправи для самоперевірки тренажер правопису з української мови
3. Виконайте вправи
1.Пояснювальний диктант.
Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. У
наведених реченнях знайдіть вставні слова (словосполучення). Укажіть їх групи
за значенням.
Даруйте
на слові але я вас не зрозумів. (Панас Мирний) Коваль здається це сам
зрозумів. (В. Сосюра) На мою думку такого наказу виконувати не слід.
(І. Ле) А подумайте, пане може ви в молодості когось образили?
(Л. Павленко) На жаль правда твоя, бідолашна моя, люба моя Міго!
(В. Раабе) Мов стародавній дуб-велетень, стояв Захар Беркут серед молодого
покоління і міг тепер бачити плоди своєї довголітньої діяльності. І певно не
без радості міг він глядіти на них. (І. Франко) Пам’ятається один з
льотчиків розповідав, що він літав над Плюєшті. (О. Гончар)
2.Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Знайдіть
вставні слова (словосполучення) і речення.
І
ніколи можливо сучасник маю на увазі художника-творця не мав такого
вдячного ґрунту для створення зразків мистецтва, високих і зичливих, як у наш
час. (О. Довженко) Митько Чубатий так звали вантажника що стояв поруч глянув на неї. (П. Панч) Далеко-далеко те знають хіба що лелеки розкидала доля кептарики і сіряки. (О. Гончар) Як
свідчить літопис колись тут був підступно вбитий київський князь Аскольд. (В. Омельченко) Здається така непривітна й колюча так говорив М. Коцюбинський про гостю з півдня — кактус, а як зацвітає. Ось так і люди. Часом вони може й незугарні з себе, але кожна людина має своє квітування… (І. Цюпа)
свідчить літопис колись тут був підступно вбитий київський князь Аскольд. (В. Омельченко) Здається така непривітна й колюча так говорив М. Коцюбинський про гостю з півдня — кактус, а як зацвітає. Ось так і люди. Часом вони може й незугарні з себе, але кожна людина має своє квітування… (І. Цюпа)
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Українська література
1.Дочитати повість Н. Бічуї "Шпага Славка Беркути".
2. Виконання тестових завдань
3.Робота з таблицею
Таблиця «Засіб
створення образу, його реалізація»
Засіб створення
образу
|
Реалізація образу
|
1. Місце
героя в системі образів твору.
|
Славко
Беркута – головний персонаж твору.
|
2. Ставлення
автора до героя.
|
Образ-персонаж
розкривається упродовж твору, автор схвалює наполегливість Славка, його волю
до життя, вміння кидати виклик хворобі і перемагати її.
|
3. Зовнішній вигляд.
|
Звичайний,
пересічний семикласник, худорлявий, підтягнутий, середнього зросту із
спостережливим поглядом. «Шпага.
Книжка. Старі спортивні кеди на підлозі. Блакитні печери. Кільце русявого волосся
на пальці. Висловлені й невисловлені сумніви. Думки невловимі й легкі або ж
важкі не по-дитячому».
|
4. Становище
в соціумі.
|
Добросовісно
навчається в школі, щирий товариш, відвертий і вірний у дружбі, поважає вчителів,
вдячний син, батьки приділяють належну увагу його вихованню. Оточення впливає
на героя позитивно.
|
5. Внутрішній
світ, коло інтересів героя.
|
Цікавиться
спелеологією, науковими відкриттями, любить читати, досліджувати; найкращий у
львівській команді фехтувальник.
|
6. Ставлення
до інших героїв.
|
Любить
і поважає батьків, авторитетами для нього є вчитель географії та тренер; Славко
симпатизує Лілі, знаходить спільну мову зі Стефком; стосунки з однокласниками
будує на принципах взаєморозуміння і взаємоповаги. «Колись готовий був за
Юлька у вогонь і в воду скочити», а зараз конфліктує з Юльком, бо той дуже зверхній, самовпевнений, заздрісний.
|
7. Вчинки.
|
Дії
і вчинки заслуговують на повагу: у 8-річному віці переміг хворобу ніг, згодом
став фехтувальником; допомагає батькам, співчуває мамі,
виховує в собі почуття відповідальності, як у батька;
дружить з Лілі; здатний на самопожертву (у 5 класі піддався на змаганнях Юлькові,
щоб той став чемпіоном із шахів), любить природу.
|
8. Мова.
|
Відображає
внутрішній світ, хлопець уміє послідовно викладати думки, має великий
словниковий запас; проте ніколи не виправдовується, коли його звинувачують у
тому, чого він не робив. Замовчує власну правду.
|
9.
Провідна ідея, яку втілює образ.
|
Осмислення
важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків.
Чесність, лицарство, відвага, наполегливість, гідність, вірність,
самоствердження, самореалізація – це ті риси, які слід мати кожному, щоб з
честю носити звання Людина.
|
4.Заповнити
таблицю про трьох інших героїв твору.
Юлько Ващук
Лілі Теслюк
Стефко Вус
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
9 клас
Українська мова
Тема. Двокрапка й тире у складному безсполучниковому реченні
1. Опрацюйте теоретичний матеріал за посиланням.
2. Опрацюйте таблиці.
Правило
|
Приклад
|
Двокрапка ставиться, якщо друга частина розкриває зміст першої.
|
І не холодно дуже: є морозець, та не цупкий (Панас Мирний)
|
Двокрапка ставиться, якщо друга частина виражає причину того, про що
йдеться в першій.
|
Ідемо вдвох: тут для гучних компаній не місце (М. Рильський)
|
Двокрапка ставиться , якщо в першій частині є слова так, такий; чути,
бачити, знати, розуміти й под..
|
Дивлюся я: полями в’ється рів, немов змія (Б.Лепкий)
|
Правило
|
Приклад
|
Тире ставиться, якщо зміст частин речення протиставляється.
|
Не вмер поет – його втомило горе (Б.Лепкий)
|
Тире ставиться, якщо друга частина виражає наслідок або висновок з того,
про що йдеться в першій частині речення.
|
Забудеш рідний край – тобі твій корінь всохне. Вселюдське замовчиш
обчухраним зростеш (П.Тичина).
|
Тире ставиться, якщо друга частина речення виражає різку зміну подій.
|
Ми різко зійшлися в танці – аж ґудзики відірвались (Д.Павличко)
|
3. Виконайте вправи
1.З
кожної пари простих речень утворити БСР. Обґрунтуйте вживання двокрапки.
1.
Квіти
з вишневих дерев облетіли. Несподівано подув холодний вітер.
2.
Сьогодні
не буде останніх двох уроків. Учителька математики захворіла.
3.Дівчина
гарно навчається і перемогла в декількох олімпіадах. Шкільна рада нагородила
Олесю поїздкою на море.
2.Спишіть, вставляючи пропущені букви й розділові знаки.
З..млі кланяйся н..зько
до хліба буд…ш близ…ко. Зійшов сніжок б…рись за плуж…к. Посій впору буд…ш мати
з…рна гору. Кинь ячмінь у болото вб…ре тебе в золото. Прийде пора вир…сте
трава.
3.Виконання
самостійної роботи
Прочитати мовчки текст. Визначити його тему. Дібрати
заголовок. Списати, ставлячи потрібні розділові знаки. Знайти безсполучникової
складні речення, указати на смислові відношення між їхніми частинами речень.
Накреслити схеми.
Природа... Скільки
думок викликає це слово скільки асоціацій породжується з ним. Найкращі моменти
життя хочеться пережити з природою у чудовому лісі посеред прекрасного саду
сповненому різних таємниць. Завдяки чарівному дивосвіту природи виникають
цікаві вислови. Ластівки низько літають дощ обіцяють. Верещить вересень уже
осінь. Листопад дерев не обтрусить зима довго бути мусить. Калина рано
зачервоніла рання і люта зима буде. Осінь ясна зима холодна. Пригріло сонечко
обсохла земля. Кричать сови спить діброва зіроньки сіяють. Сонце сховалось у
вітах дерев річка дихнула прохолодою. Які яскраві цікаві неймовірні явища ми
можемо спостерігати за чарівним дивосвітом природи! (З нар. календаря).
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
Українська література
1. Прочитати поему Т. Шевченка "Катерина"
2. Виконати завдання
Вибрати
правильну відповідь.
1. За жанром "Катерина"
а) оповідання
б) соціально-побутова поема
в) історичний роман
г) казка
2. «Катерину» Т. Шевченко присвятив...
А Своїм
сестрам.
Б Усім
дівчатам.
В В. Жуковському.
Г Карлу Брюллову
3. Починаючи
твір, поет застерігає дівчат, щоб вони...
А Не
цуралися будь-якої роботи по господарству.
Б Не
ігнорували народних звичаїв та обрядів.
В Не
лінилися здобувати освіту.
Г Не
кохалися з москалями.
4. "Обіцявся чорнобривий, коли не загине..."
а) обіцявся вернутися і жити з Катериною
б)обіцявся вернутися, тоді Катерина
буде собі московкою"
в) приїхати через рік
г) забрати її до Києва
5. "Не слухала Катерина , ...., полюбила москалика"
а)подруг
б) батька, неньку
в) сусідок
г) своє серце
6. Яку пісню
співала героїня вночі біля криниці?
А Весільну.
Б Галю.
В
Жниварську.
Г Гриця.
7.Чому москаль залишив Катерину, через те, що:
А На цьому наполягали
батьки дівчини.
Б Катерина сама прогнала
В Москаль
вирушив у похід до Туреччини.
Г Вона йому
набридла.
8. Виганяючи
дочку з дому, мати звернулась до неї зневажливо:
А «Виховуй
свою дитину як знаєш».
Б «Іди шукай
у Москві свекрухи».
В «Не з’являйся
більше на мої очі».
Г «Живи як
знаєш серед люду чужого».
9. Катерину з сином пустив жити до себе
А москаль
Б чумаки
В лісник
Г кобзар
10.Як склалася подальша доля Івася, сина Катерини, наприкінці твору? Він:
А потрапив у
родину до свого батька.
Б служив
козачком у пана.
В став водити сліпого кобзаря.
Г повернувся до бабусі і дідуся
ІІ рівень
Дати відповіді на питання.
1. Чому
батьки виганяють Катерину з дому?
2. Чому Шевченко застерігає українських дівчат не кохати москалів?
3. Що
сталося з Катериною, коли москаль відцурався її та сина?
ІІІ рівень
Переставити пункти плану.
-Зустріч батька з сином.
-Катерина з сином шукають москаля.
-Катерина чекає на москаля.
-Шевченко застерігає дівчат не кохати москалів.
-Офіцер іде до Туреччини.
-Батьки виганяють Катерину.
-Іван відмовляється від Катерини і сина.
- Катерина втопилася.
-Обіцянки москаля.
Відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua
3. Читати Т. Шевченко "Наймичка"
3.
Немає коментарів:
Дописати коментар