середа, 2 лютого 2022 р.


 3 лютого 2022 р.

6 клас
Українська література

Е. Андієвська "Говорюща риба"

1.Прочитати твір с.115 - 120.
2. Дати відповіді письмово в зошиті на запитання:
1.    Де жила рідня балакучої риби?… 
2. Кого не знайшлося говорющій рибі і в іншому тaбуні? … 
3. Що робила бaлaкущa рибa, говорячи без упину? … 
4. Хто одним мaхом виніс її нa берег?... 
5. Що робив рибалка, коли щaстило добре продaти вилов?... 
6. Кому сказала риба: Я йду до рибaлки в гості?... 
7. Які дивні звички мaли люди? … 
3. Охарактеризувати говорющу рибу, рибалку, жінку рибалки. (Допомога за посиланням)

 8 клас
Українська література

М. Коцюбинський "Дорогою ціною" Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі

1.   Вправа «Незакінчене речення» ( письмово в зошиті)

 

1) Тема повісті «Дорогою ціною — 

2) У творі порушено проблеми... 

3) Остап утік із села, тому що... 

4) Соломія пішла з Остапом через те,.. 

5) Перша спроба потрапити за кордон була... 

6) Під час другої спроби перетнути ріку Остап був... 

7) Коли Соломія пішла шукати дорогу й людей, до Остапа... 

8) У цей час у плавнях трапилася... 

9) Соломія знайшла циган і... 

10) Цигани виявилися... 

11) Остап потрапив у в’язницю, тому що... 

12). Головна думка твору — ... 

2. Цифрова літературна вікторина«Пізнай героя за його висловлюванням» (письмово в зошиті).

1-     Соломія

2-     Остап

3-     Пан

4-     Панночка

5-     Іван

КОД: 

1.     «Втечу… Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились…».   

2.     «Бунтар… гайдамака! Він мені людей баламутить!». 

3.     «…Тікаймо звідси, бо ті хлопи заб’ють нас, як мого дідуся в Умані».

4.     «Ну, хай тебе боронить і хова од лихого мати божа… Прощавай!».     

5.     «Не так мені страшно ляха, як злість бере на наших людей: застромив   віл шию в ярмо та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…».

6.     «З живого шкуру здеру, чисто оббілую… Я ж йому пригадаю, гайдамаці, Кодню…». 

7.     «За Дунай, у Січ із тобою… Приймаєш товариша чи не приймаєш?». 

8.     «Пропадай воно все пропадом… Піду і я світ за очі… Вже ж за тобою, хоч серцеві легше буде…». 

9.     «Шукай тепер, пане, парубка з молодицею… ніхто не бачив, лиш двох парубків стрічали». 

10.  «Хіба я боюся смерті? Сохрани боже!.. Пошли, господи, й завтра.. Раз вмирати — не двічі. Вмер — і край, більш не встанеш». 

11.  «Бодай ти, запалася, треклята країно, з твоїми порядками!..». 

12.  «Як живий буду, землю оратиму, рибальством житиму… все ж краще на волі, ніж під паном…». 

3.  Кохання – це  вірність  і  відданість, взаємодопомога  і   взаєморозуміння, саме  вони  допомагають  долати  будь - які  перешкоди. Багато  з  цих  рис  притаманні  і  нашим героям. І  зараз  я  пропоную  вам обрати   із  запропонованих  рис  ті, які  притаманні  кожному  з  героїв, а  також  ті, що  є  для них  спільними.   

Остап Соломія

- Сміливість

- Рішучість

- Патріотизм

- Пошана традицій

- Повага до діда

- Товариськість

- Жертовність

-  Відчайдушність

- Відданість

- Упевненість

- Прагнення до волі

- Взаємодопомога

- Сила  волі

- Оптимізм

- Вірне і щире кохання   

-        А чи знайшли наші герої своє щастя? Чи збулися їхні мрії?

(Ні, адже не були разом, а така жадана воля дісталася Остапові занадто «дорогою ціною»)

-        Фінал повісті трагічний. Гине Соломія, Остап залишається самотнім. Але чи обривається зі смертю Соломії їхнє кохання?

(Кохання залишається жити в Остапові)

- Чи до кінця свого життя Остап зберіг вірність? Зачитайте останні монологи

Остапа. Чим він живе?

- Що чує в душі все своє життя Остап?(Поклик Соломіїної душі)

- Назвіть три ключових слова, які можуть презентувати повість «Дорогою ціною».

Відповідь: воля, кохання, боротьба.

Отже, ми можемо зробити висновок, що кохання непереможне, воно виявляється сильнішим за смерть.


9 клас

Українська література

М. Гоголь "Тарас Бульба". Образи синів Тараса Бульби

1.Прочитати теоретичний матеріал за посиланням 
2. Скласти порівняльну характеристику Остапа та Андрія. (Допомога посилання 1, 


Немає коментарів:

Дописати коментар