1.Завдання 11, с.58 письмово.
Рабиня
Довго,
ритмічно гойдалися ноші. Потім Настю підхопили міцні руки й понесли до палацу.
Вона не оглядалась, не бачила, скільки проминули високих покоїв. Настю поклали
на низький і м’який диван. Носії беззвучно вислизнули. Дівчина лишилася на
самоті.
Щойно
Настю продали. Що відчувала вона, коли сиділа на терезах? Тепер вона не людина,
а рабиня. Її зважили на терезах і купили за гроші.
Кімната
була невелика, напівтемна. На візерунчастій стелі зображено зорі й
багатокутники. Двері низькі й склепінчасті. У вікнах – кольорові шибки. На
кам’яній долівці – килим на всю кімнату. Вздовж стін – дивани. Посередині –
маленький восьминогий столик, не вищий від звичайного дзиґлика. Кілька
строкатих подушок. От і все.
Клітка.
Чепурна, барвиста клітка. З неї не вирватися на волю. Як
божевільна, Настя схопилася й припала до вікна. Воно виходило в сад. Міцні
кам’яні мури свідчили про неможливість втечі.
Настині
думки запрацювали гостро й напружено. Мовчати! Удавано скоритись! А коли
обізнається зі звичаями татар, заговорить по-татарськи, тоді втекти, привести козаків
і стерти із землі оцю в’язницю!
І плакала
в розкішній клітці, і билась об грати вікон Гюль-Хуррем, Троянда Щастя. Так
прозвали Настю людолови (За З.Тулуб, 179 сл.)
1.
Словникова
робота.
Покої – великі кімнати. Терези – ваги. Дзиґлик – стільчик. Склепінчастий – склепіння –
опукле перекриття, що з’єднує стіни, підпори будівель. Мур – огорожа.
2.Запишіть план
План
1.Ритмічно гойдалися ноші.
2. Щойно Настю продали.
3. Невелика напівтемна кімната:
а) зорі й багатокутники на стелі;
б) низькі склепінчасті двері;
в) кольорові шибки у вікнах;
г) килим на долівці:
д) низькі м’які дивани;
е) восьмикутний столик;
є) строкаті подушки;
4. Настя припала до вікна.
5. Бажання втекти з полону.
6. Гюль-Хуррем – прозвали Настю.
3. Написання переказ тексту художнього стилю з елементами опису
приміщення.
7 клас
Українська мова
Тема "Дієприкметник"
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Опрацювати параграф 18.
3.Виконати вправу 177.
9 клас
Українська мова
Підрядні сполучники й сполучні слова у складнопідрядних реченнях
1. Подивитися відеоукрок за посиланням.
2. Повторити параграф 17.
3.Виконати вправу з будинком с.66.
Немає коментарів:
Дописати коментар