вівторок, 29 листопада 2022 р.

 

30 листопада 2022 р.
5 клас
Українська мова
1.Повторити праграф 19 - 23. (Буде контрольна робота)
2. Виконати вправи 241, 242.
6 клас
Українська мова
Число іменників
1.Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Параграф 31.
3.Вправи 246, 250
7 клас
Українська мова

Тема уроку: Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів, що характеризують психічні стани людей, із використанням фразеологізмів, які містять дієприкметники (наприклад: як водою облитий;  як ошпарений; як громом прибитий).

Прочитайте і проаналізуйте діалог між двома ученицями, які обговорюють прихід до їхнього класу ”новачка”. 

За партою сидить Соломія, раптом до класу вбігає Ірина.

-Знаєш, що трапилось?

- Ні, але з твого виразу обличчя неважко здогадатись…

-Продовжуй!

-Це щось таке, що тебе дуже зацікавило.

-Можливо, але ти навіть не здогадуєшся, що по коридору вже іде до нашого класу “новачок”.

- І що? Мені байдуже… Ех, якби він був гарний як намальований, тоді інша річ.

-Та він викапаний Роберт Томас Паттінсон!

-Невже?

-Справді. Він такий загадковий, оповитий таємницею.

-Ти так розповідаєш, ніби це ідеал хлопця.

-Можна подумати, що ти не зацікавилась ним.

-Якщо чесно, то я ще не бачила його, а вже хочу сидіти з ним за партою. Чому ж він зволікає?

-… Вибач, але це була моя вигадка, що допомогла нам помріяти.

-Нема за що вибачатись, бо це було весело. Ми могли змалювати в своїй уяві ідеального хлопця.

-Ти, напевно, думала, що він спортивної статури, енергійний, розумний і красивий.

-А ти була впевнена, що в нього чудовий голос та миловидне обличчя.
Дівчата не зауважили,
як до класу зайшов учитель. Вони швиденько підготувались до уроку. За декілька хвилин уже стояли біля дошки й розв’язували складні задачі.

4.Запитання до діалогу:

1.              Як можна охарактеризувати дівчат-співрозмовниць?

2.              Чи правильно повели себе однокласниці?

3.              Які риси, на їхню думку, має ідеальний хлопець?

4.              Як називаються подані словосполучення, використані у діалозі: гарний як намальований, говорить як по писаному, язик гарно підвішаний, став як укопаний, як у воду опущений, огорнутий таємницею, наставлений на розум, спійманий на слові.

Завдання: складіть і запишіть  діалог між двома учнями, де розбишака пояснює свій вчинок, а інший дає зрозуміти, що хлопець повівся неправильно і радить, як саме потрібно змінитися; у діалозі охарактеризуйте учасників, використовуючи дієприкметники.

Немає коментарів:

Дописати коментар