неділя, 12 квітня 2020 р.

БЛОК № 4. ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ


5 клас
Українська мова
(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)
Тема. Урок розвитку мовлення. Ділові папери. Оформлення конверта
Сьогоднішній урок розвитку зв’язного мовлення незвичайний. Ми зустрінемося із співучою, чарівною Українською Мовою та її синами Стилями Мовлення.

До нас надійшов лист від матінки Української Мови. Прочитаймо його.

Добрий день, дорогі дітки! До вас звертається любляча мати Українська Мова. Я надзвичайно щаслива, бо в мене багато дітей. Серед них найулюбленіші — Стилі Мовлення. Я дуже сумую за своїми синами. Із нетерпінням чекаю зустрічі з ними. Четверо зателефонували, що вже в дорозі, а п’ятий щось забарився. У нього завжди термінові справи, ділові зустрічі. Своєю неувагою він мене дуже засмучує. Милі дітки, допоможіть прискорити приїзд мого сина. Буду вам дуже вдячна. 15 квітня 2020 р. З повагою до вас матінка Мова.

  Ось такого незвичайного листа ми отримали. Давайте допоможемо матусі Мові.

— Які стилі мовлення ви знаєте?

Що ж  характерне для офіційно-ділового стилю? (Застосування особливої термінології, усталені мовні звороти, поділ на чіткі частини, логічність викладу, відсутність емоційно-образної лексики, документальність).

Різновиди офіційно-ділового стилю

Прочитайте мовленнєву ситуацію«Зустріч»
 — Привіт, Олю! 
— Добрий день, Дашо!
— Як ми давно не зустрічалися! За яким адресом ти зараз проживаєш?
 — Я мешкаю не за адресом, а за адресою. Адрес — письмове звернення до особи, установи. Адреса — місце проживання особи, напис на конверті. Соромно тобі цього не знати. І чого тебе в школі навчають?!
 — Ой, і знову ці нудні правила! Я так не люблю їх вчити! Без них можна обійтися. І зовсім мені не соромно! А от значення інших слів я знаю добре. Адресат — це той, хто надсилає кому-небудь листа. 
— І неправильно!
Давайте, друзі, допоможемо Даші розібратися в лексичному значенні цих слів.
 Щоб ви не помилялися так, як Даша, я  підготувала для вас пам’ятки. Прочитайте уважно, хто такий адресат, а хто — адресант; також запам’ятайте, що називається адресою та з яких частин вона складається. 
Пам’ятка
 Адресат — особа, якій пишеться й адресується лист або інше поштове відправлення.
 Адресант — особа, яка відправляє поштою листа, телеграму.
 Адреса — це точна, за певною формою складена вказівка, кому слід вручити поштове відправлення, де проживає чи знаходиться адресат. Адреса складається з таких частин: а) хто посилає лист; б) звідки він; в) кому призначений; г) куди направляється. 
Завдання
1. Опрацюйте параграф 62.
2.Виконайте вправу 580.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


Тема. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів. Виділення вставних слів на письмі комами
1. Подивіться відеоурок.



2. Опрацюйте параграф 45.
3. Виконайте вправи 479, 480, 481.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


5 клас
Українська література
(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)

1. Виконайте контрольну роботу №4 "Рідна Україна. Світ природи" за посиланням (натискайте на посилання і виконуйте у Google Формі)


Тема. М. Рильський. Основні відомості про поета. "Дощ"
1. Перегляньте відеоурок.


2.Перегляньте відеопоезію "Дощ"
3. Опрацюйте аналіз вірша "Дощ"
Тема: Благодатний дощ
 Ідея: Поетизація чарівності дощу.
 Жанр: пейзажна лірика.
 Художні засоби в поезії
- Згадайте, які художні засоби ви знаєте? (Метафори, епітети, порівняння та ін..)

Епітет – це художнє означення (який?).  Уживається в поєднанні з іменником. (золота людина)
Метафора – слово чи словосполучення, що розкриває ознаки одного предмета через якості, ознаки  іншого. (Села сплять)
4. Завдання. 
Виписати з вірша "Дощ" всі епітети, порівняння, метафори. 
Зразок: епітети - .......
порівняння - .....
метафори - ........
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).



6 клас
Українська мова
(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)


Тема. Правильне вживання числівників на позначення дат і часу

1. Перегляньте відеоуроки




Теоретична хвилинка
- Якщо тобі потрібно сказати точний час (без хвилин), то слід використовувати прийменники О чи ОБ: о третій годині, об одинадцятій годині.
Для позначення половини використовуємо прийменник НА: пів на десяту, опів на сьому.
Називаючи точний час із хвилинами, слід пам'ятати, що до 30 хвилин треба вживати прийменник НА або ПО, а після 30 хвилин – прийменник ЗА або ДО.
НЕПРАВИЛЬНО: пів сьомої (години), п’ятнадцять (хвилин) восьмої (години), без десяти (хвилин) три (години) .
 ПРАВИЛЬНО: п’ятнадцять (хвилин) на восьму (годину), п’ятнадцять (хвилин) по восьмій (годині), за десять (хвилин) третя (година), десять (хвилин) до третьої (години).
 Ніколи не запитуйте «Скільки на ваших?», коли просите когось глянути на свій годинник. Правильно буде  «Скажіть, будь ласка, котра година?».

-  А чи правильним буде запитання «Яка година?».
- Так, якщо слово «година» вживаємо в значенні «певний період», «певний момент». Отже, на запитання «Яка година?»  слід відповідати: година світла, сонячна, весела, ясна, сумна, тобто, ми підкреслюємо тільки якість, а не порядок при лічбі. 
 Аналітичне читання.

Опрацюйте матеріал таблиці
Запам’ятайте!
02.00– перша година
02.15 – чверть на третю
02.30 – пів на третю
02.45 – за чверть третя
03.00 – третя година ночі
16.00 – четверта година дня
08.00 – восьма година ранку
20.00 – восьма година вечора
Котра година?
02.02дві хвилини на третю
02.05- п’ять хвилин на третю
03.25 – двадцять п’ять хвилин на четверту
04.48 – за дванадцять хвилин п’ята
01.58 – за дві хвилини друга

Перегляньте відео 

2. Опрацюйте теоретичний матеріал 
Для позначення дат використовуються порядкові числівники у сполученні з іменниками, причому чис­лівники у словосполученнях відмінюються, а іменни­ки — назви місяців — вживаються в Р.в. одн.:
  • першого січня, по перше січня, до першого січня;
  • друге лютого, другого лютого, до другого лютого.
Для позначення знаменних дат порядковий чис­лівник пишеться з великої літери: 
  • Перше травня;
  • з Восьмим березня.
Якщо ж порядковий числівник у складній назві пишеться цифрою, то назву місяця треба писати з ве­ликої літери: 1 Травня, Березня.
Зробіть вправи:

3. Виконайте вправу «Якщо на годиннику…» (запишіть варіанти часу словами): 12.40; 12.15; 15.50;19.00

4. На годиннику 14.45. Завдання: записати позначення часу різними способами.
Через 1 год15 хв буде…
Через 5 год 30 хв буде…
Через 4 год 45 хв буде…
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

               Тема. Контрольна робота №7. Числівник.


Виконайте контрольну роботу за посиланням

(натискайте на посилання і виконуйте).

6 клас
Українська література

(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)



Виконайте контрольну роботу №5. Пригоди і романтика за посиланням (натискайте на посилання)



7 клас



Українська мова



(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)



1. Виконайте контрольну роботу №6. Прислівник за посиланням 



Тема. Прийменник



1.Опрацюйте параграф 42.
2.Виконайте вправи 438,440, 443

Тема. Написання прийменників

1.Опрацюйте параграф 43.
2. Виконайте вправи 448, 449,451


7 клас

Українська література


(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)

1. Олег Ольжич. "Захочеш - і будеш"прочитати, ознайомитися з біографією письменника.

2. Подивіться відеоурок



3.Зробити   Ідейно-тематичний аналіз поезії (написати,яка тема та ідея твору).
4. Визначити художні засоби: епітети, метафори, повтори. 
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

5. Ознайомитися з біографією Олени Теліги. Прочитати вірш "Сучасникам".
6.Перегляньте відеоурок


7. Схарактеризуйте образ ліричної героїні.
8.*     Завдання пошуково-дослідницького характеру.
 ü  складіть паспорт-характеристику вірша О. Теліги «Сучасникам, визначте художні засоби.
Тема

Ідея

Мотив

Жанр лірики

Художні засоби
епітети

метафори

риторичні оклики

звертання

інверсія

образи-символи

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

8 клас

Українська мова


(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)

Тема. Відокремлені прикладки. Розділові знаки при 

відокремлених прикладках

1. Опрацюйте параграф 33.

2. Виконайте вправи 383,385.

8 клас

Українська література


(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)

Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона"

1. Прочитати повість - казку "Місце для дракона".
2. Подивіться відеоурок


3. Виконати письмово  завдання
1.  В якому місті відбуваються події?
2.Хто куняв у кріслі?
3.Як називалася молода князівна?
4.Де побачили сліди дракона?
5.Скільки років було дракону?
6.З ким товаришував молодий дракон?
7.Де заховався дракон від юрби?
8.Хто врятував дракона від пожежі?
9.Що наказав радник повісити на корчмі?
10.Що їв люботинський дракон?
11.Де зібралась лицарська компанія?
12.Чого навчив пустельник дракона?


(
відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

9 клас

Українська мова

(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)

Тема. Складне речення з різними видами сполучникового й безсполучникового зв`язку

1. Повторити параграф 32.

2. Виконати вправу 4, вправа з "будиночком"с.115 (А,Б,В)

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


9 клас

Українська література

(термін виконання з 13. 04 - 18. 04. 2020)

Тема. Біблія в житті Т. Шевченка. "Ісаїя. Глава 35"

1. Прочитати "Ісаїя. Глава 35"

2.Ознайомитися з аналізом поезії за посиланням (тисніть

 на слово "посилання").


3.
Біблія у творчості Т.Г.Шевченка
Малярські роботи
«Жертвоприношення Авраама», «Ієзекіїль на полі, всіяному кістками», «Христос благословляє хліб», «Лот із дочками», «Розп’яття», «Апостол Петро», «Вірсавія», «Самаритянка» та ін.
Літературні твори
«Давидові псалми», «Ісаія. Глава 35. (Подражаніє)», «Подражаніє Ієзекіїлю. Глава 19», «Осія. Глава XIV. (Подражаніє»), «Царі», «Неофіти», «Марія», «Саул».
Епіграфи до творів, узяті зі Святого Письма
«Сон» («У всякого своя доля»), «Тризна», «Єретик», «Кавказ», «Великий льох», «Неофіти», «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
Звернення до Бога
637 разів (у формі ліричних відступів), молитви.
4.       Самостійно знайдіть і визначте художні засоби. Заповніть таблицю.
Художні засоби
Приклади
Епітети

Порівняння

Персоніфікація

Метафора


5. Виконайте хронологічний диктант за творчістю Т. Шевченка
1.      9 березня1814р. — 
2.      1823 рік –
3.      1825 рік –
4.      25 квітня 1838 р. – 
5.      1840 рік –
6.      1843 рік – 
7.      1845 рік – 
8.      5 квітня 1847 р. -
9.      1857 рік — 
10. 10 березня 1861 р. – 
11. 22 травня 1861 р. – 

6. Читати роман "Чорна рада" П. Куліша.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


Немає коментарів:

Дописати коментар