неділя, 19 квітня 2020 р.

БЛОК 5. ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ



5 клас
Українська мова
Тема "Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв`язком. Кома між частинами складного речення, з`єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв`язком"
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
1. Подивіться відеоурок.

2.Опрацюйте параграф 46.

3.Виконайте вправи 487, 489.

4.Додаткові вправи виконайте (виконують всі учні):
  1. Цифровий диктант
Укажіть, зі скількох частин складаються подані складні речення.
1. Вечірнє небо світиться красою і соняхи гудуть…
2. Мені треба працювати і працювати і ця праця має стати щастям моїм і покликанням.
3.Він пострибає і злякається й почне плакати.
4. Сонце вже сховалося зі сходу наповзають тихі сутінки рівно куриться димок на погоду.
5.Ось і хата дядька Себастіяна на ній темніє велике гніздо зверху в ньому живуть лелеки під низом – горобці.
6.На клумбі цвіли жоржини чорнобривці пахло прив’ялим духом полину.

2.Перепишіть речення, визначіть граматичні основи і скажіть, які речення прості, а які складні? Як ви це з’ясували? Поясніть розділові знаки.

 1.Він вихнувся, щось блиснуло в повітрі й те блискуче вдарило по сосні.
 2.Отже, вночі в ту сітку й заплуталась старша коза Лиска.
 3.Знову луна пішла від того дзвінкого удару, а її сосна жалібно застогнала.
 4. З поміччю своїх родичів вона вибудувала собі гарнесеньку хатку, наносила повну хижку запасів: сушених грибків, меду, в’ялених ягідок, корінців, суничного чаю.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


5 клас
Українська література
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема. М.Рильський. "Осінь- маляр із палітрою пишною"
1.Прочитайте вірш.
2. Послухати аудіозапис вірша за посиланням.
3.  Словникова робота.
Палітра-дощечка або пластинка, на якій живописець змішує і розтирає фарби.перен. сукупність кольорів, кольорова гама, характерна для картини або творчості художника.
Маляр- той,хто займається живописом, малюванням.
Маляр-робітник, який фарбує стіни, будівлі загалом
Шати-багате, розкішне святкове вбрання, металева оправа на образах.
4. Ознайомтесь з аналізом поезії за посиланням.
5. Створіть паспорт поезії.
 Назва поезії

Автор

Рід літератури

Жанр

Тема


Ідея


Художні засоби






Враження





 6. Вивчіть напам`ять один з віршів М. Рильського "Дощ", "Осінь - маляр із палітрою пишною". (Надішліть відео декламування вірша напам`ять).
7. Читати Г. Тютюнник "Дивак".


6 клас

Українська мова
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема. Займенник:загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
1.Опрацюйте параграф 58.
2. Виконайте вправи 483, 486, 489.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

Тема. Розряди займенників за значенням
1. Перегляньте відео

2. Опрацюйте параграф 59.
3.Виконайте вправу 497
4. Завдання (виконати в зошиті обов`язково)
Прочитайте прислів’я і приказки. Як ви їх розумієте?Знайдіть займенники. Яку роль вони виконують?До якого розряду вони належать? Чому?
1.Гарно того вчити, хто хоче все знати.
2.Скільки голів, стільки й умів!
3.Яка головонька, така й розмовонька!
4.Сватай ту, яку сам хочеш, а не ту, яка за тебе йде.
5. Бійся не того собаки, що бреше, а того, що лащиться. 
5.Завдання (виконати в зошиті обов`язково)
Прочитайте текст. Сформулюйте його основну думку. Які народні пісні ви знаєте? Знайдіть питальні займенники? З якою метою вони вживаються?
Українська пісня! Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим і ніжним, сильним і хоробрим?
Який трудівник в лузі та ще й при березі, чи у полі на роздоллі, чи серед степу широкого, чи на морі глибокому, чи у шахті під землею, чи на заводі за верстатом не почував легкості і бадьорості від її геніального ритму?
Яка мати не співала цих легких, як сон, пісень над колискою дорогих дітей своїх?
Яка дівоча весна не приносила кохання на її крилах?
Українська пісня – це геніальна поетична біографія українського народу. Це історія українського народу, народу-трудівника, народу-воїна, народу, що цілі віки бився, як лев за свою свободу, що цілі віки витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав великий Шевченко, «без золота, без каменю, без хитрої мови» на виковування в боротьбі свободи, права на повноцінне життя, на виявлення в житті всіх своїх здібностей!
(За О. Довженком)
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

6 клас


Українська література
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема. Леонід Глібов "Щука".
1.Ознайомтесь з біографією письменника за посиланням.


4.
Отже, ми з'ясували, що байка виникла дуже давно. Але структура (будова) її не змінилася: вона складається з двох частин – оповіді (тут розгортаються події) та моралі (тут автор робить повчальні висновки).
Основна ознака байки — це алегоричність. Алегорія - це (гр. allegoria — iносказання) обpаз, в якому все зобpаження має пеpеносне значення; виpаження iдеї в пpедметному обpазi: лисиця — хитpiсть, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво.

Зараз ми ознайомимося із змістом байки «Щука». Але для початку давайте з’ясуємо, а яка ж насправді ця риба в природі?
Слово «щука» — праслов’янське. Утворене від «щуп» — худющий. У діалектному мовленні є слово «щуплий» — у значенні «тендітний». Через те, що ця риба довга, у воді вона здається худою, тонкою. Щуки досягають завдовжки до 1,5 м, а вагою до 35 кг. Живуть вони аж до двохсот років. Ця риба-хижак живиться іншими, меншими рибами, жабами, навіть пташенятами. Плаває дуже швидко.
Отже, який ми можемо зробити висновок? Що уособлює обаз Щуки?
 Як бачимо, щука може уособлювати хижість, зажерливість.
Словникова робота
Читаючи байку, нам будуть траплятися незрозумілі слова. Зверніть увагу на дошку.
Бомага – папір.
Буцімби – нібито
Шаплик – посудина з ручками для носіння рідини.
Нікчемна - ні на що не здатний.
Стряпчий – захисник обвинуваченого в суді.
Завсіди – зазвичай.
Щупачок – самець щуки.
Річ держать – промовляти, говорити.
5. Ознайомтесь з аналізом байки "Щука" за посиланням.
6. Виконайте літературний диктант (відповіді надішліть)
1)      Основна ознака байки. 
2)      Дійова особа байки «Щука» змальована лицемірною і підступною. 
3)      Епітет, який характеризує Шкапу. 
4)      Невеликий алегоричний твір повчального змісту. 
5)      Персонажі, в образах яких  гостро і дотепно висміяно царських суддів.
6) Пестливе слово, в сповненому іронії описі хабарництва і зловживань Щуки. 
7)Псевдонім Л. Глібова.
8). За які провини Щуку було притягнено до суду?
9).Скільки суддів розглядало справу Щуки?
10)Яка думка про правду висловлюється у творі?

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


7 клас
Українська мова
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема. Особливості вживання прийменників
1.Опрацюйте параграф 44.
2.Виконайте вправи 459, 462, 467, 468 (друге завдання).
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

7 клас

Українська література
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригоди українського силача"
1. Прочитати О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".
2.Ознайомитися з біографією письменника.
 - Олександр Гаврош, як то у народі кажуть, постать знакова для Закарпаття.
 Відомий журналіст, поет, знаний письменник та драматург не бачить обмежень для життя чи творчості.




2. Факти біографії.








Народився 26 березня 1971 року в Ужгороді. Закінчивфа-культет журналістики Львівського Національного університету імені Франка. Працює в закарпатських та всеукра-їнських ЗМІ.
Має понад тисячу публікацій у пресі. 
Член Асоціації українських письменників. Переможець «Коронації слова»  2007 року (ІІ місце) та лауреат 2008 року за п’єси «Ромео і Жасмин» і «В Парижікраснеліто…». Окремі твори перекладені білоруською, словацькою, польською мовами. 
Засновник і співголова журналістського клубу «Не Таємна вечеря». Автор багатьох творчихпроектів. 
Захоплення – література, історія, культура.

        Прототипом образу ІванаСили стала реальна людина — Іван Фірцак (сценіч­не ім’я — Кротон), якого на Закарпатті знають усі. Кротон довгі роки виступав із цирком, і своїми силовими номерами дивував усіх. Глядачі десятків країн апло­дували атлетові, але, повернувшись на Україну, він змушений був виживати і за мізерну плату влаштовувати імпровізовані «гастролі» у дворах.
 «Неймовірні пригоди ІванаСили», попри казкову форму, — твір про реальне життя, у якому поряді з благородством існує зажерливість і брехливість.  О. Гав­риш відтворив історію  незаслужено забутого українського силача, але все-таки це художній твір, а тому в ньому діють придумані автором герої.
4. Історична довідка
Іван Фірцак народився у червні 1899 року в українському селі Білки на Закарпатті. За неймовірну силу отримав прізвисько «Кротон».
Чемпіон Чехословаччини з важкої атлетики та боротьби.
Чемпіон Європи з культуризму.
Вісімнадцять років був артистом чехословацького цирку. Побував у шістдесяти чотирьох країнах, дивуючи всіх неймовірною силою.
Виграв чимало поєдинків з відомими борцями світу.
З рук королеви Англії Іван Фірцак отримав шолом і пояс, оздоблені золотом та діамантами.
Американська преса називала його найсильнішою людиною XX століття.
Після одного з боїв переніс важку операцію, під час якої йому замінили частину черепної кістки на золоту пластину.
Але Кротон і далі продовжував свої знамениті виступи.
На початку сорокових років повернувся на Закарпаття з дружиною РуженоюЗікл, повітряною гімнасткою «Герцферт-цирку».
Подружжя мало восьмеро дітей. Старший син Іван став чемпіономУкраїни з боксу в середній вазі.
Помер знаменитий силач у 1970 році в рідному селі Білки. У народі його прозивали Іваном Силою.
5.Вікторина за першими розділами твору (виконати та надіслати)
1) Кому присвячено повість "Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу"? 
2) На якому виді транспорту Іван прибув до столиці?
3) Як звали малого, що утікав від крамарів? 
4) Яку роботу порадив хлопець Івану Силі? 
5) Що згадував Іван, лежачи на дерев`яному ліжку
6) Яка була оплата за вантаж мішків? 
7) Як звали знаменитого бійця атракціону?
8) Хто переміг у двобої Велета та Івана Сили? 
9) Хто зацікавився Іваном після двобою? 
10) Де очікував Міха свого товариша Івана, поки той обідав у доктора Брякуса?
11) Ким виявився доктор Брякус? 
12) Що запропонував доктор Брякус молодому силачеві? 
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

Тема. О. Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості
1. Прочитайте Бесіду «Ланцюжкова реакція»
1.     Пригадайте, будь ласка, хто головний  герой твору «Неймовірні пригоди Івана Сила». (Іван Сила – двадцятирічний юнак із Закарпаття, який приїхав до Києва у пошуках роботи).
2.     У чому його особливість? (Іван виявився надзвичайно сильним. Приїхавши до столиці він дуже швидко здобув славу, став чемпіоном Республіки, почав працювати у цирку, виконуючи небезпечні трюки. Під час гастролей неодноразово доводив, що являється одним із найсильніших людей світу).
3.     Чи знайоме вам його ім’я в реальному житті? (Так, Іван Сила – прототип всесвітньо відомого силача Івана Фірцака на прізвисько Сила. Він виграв чимало поєдинків з відомими борцями світу, став чемпіоном Чехословаччини з важкої атлетики та боротьби, чемпіоном Європи з культуризму, був названий американською пресою найсильнішою людиною XX століття).
4.     Що таке прототип? (Прототип – це реальна особа, уявлення про який послужило письменнику першоосновою при створенні літературного типу, образу людини - героя твору.
5.     Чи знаєте ви ще українських силачів, крім Івана Фірцака, якими нам варто пишатися? (Так, Іван Піддубний із Полтавщини, який став чемпіоном світу з боротьби на початку ХХ століття. Василь Вірастюк – володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу», брати Клички – чемпіони світу з боксу у важкій вазі, Дмитро Халаджі – автор понад двох десятків силових рекордів, занесених до Книги рекордів України та Всесвітню Книгу рекордів Гіннеса).
2.Ознайомтесь з характеристикою героя твору за посиланням.
1.    У чому полягає непереможність Івана Сили: у фізичних здібностях  чи духовному багатстві?  Ознайомтесь з таблицею:

1)    Іван Сила побив республіканські рекорди.
2)    Переміг чемпіонів Республіки, Англії, Японії.
3)    Демонстрував неабияку силу під час виконання циркових трюків.

1)    Головний герой допомагав постраждалим (як під час знайомства з Міхою).
2)    Не хотів, щоб хтось постраждав через нього (тому й вигадував трюки на арені без боротьби).
3)    Поважав свій рідний край, батьків, друзів.
Висновок:  Іван Сила був не лише сильним, а й добрим. У ньому поєдналися найкращі людські якості: толерантність, милосердя, відповідальність, повага до старших, любов до рідного краю. 

3.Скласти паспорт твору та паспорт героя
Паспорт твору
Автор

Назва твору

Рік написання

Тема

Ідея

Основна думка

Жанр

Герої твору

Композиція
1. Експозиція
2. Зав’язка
3. Розвиток дії
4. Кульмінація
5. Розв’язка
Мої враження від твору





Паспорт героя
Назва твору

Герой твору

Рік народження

Місце народження

Прототип героя

Зовнішній вигляд

Риси характеру

Відношення до інших героїв твору

Мої враження від героя

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

8 клас
Українська мова
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема "Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах"
1.Подивіться відеоурок.

2.Опрацюйте параграф 34.
3.Виконайте вправи 389,390,391.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


8 клас

Українська література
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин"

1.Перед нами парадокс: дракон Грицько (який  мав  би уособлювати зло) є поетом і християнином.
Парадокс ( грецьке -  несподіваний, дивний) - висловлювання, що суперечить звичним уявленням людей або усталеним системам знання, які ґрунтуються на певних принципах і відповідно до зумовленої історичним розвитком науки парадигми. Тобто, парадокс – це суперечність.
Проблемне питання
- Чому ж так сталося, що дракон, який мав бути злим, став іншим? Яка причина? (Він народився після загибелі батьків, не знав, яким має бути дракон, його виховав Пустельник, навчив  читати, познайомив з Біблією).  Отже, дуже часто спрацьовують стереотипи: син злочинця має бути злочинцем, дракон має бути злим тощо. Але не потрібно забувати про виховання. Один із афоризмів вчить:Кожна дитина - це наче білий аркуш паперу. Хто на ньому що напише, такою залишиться дитина на все життя.
Виховання - це цілісний процес  розвитку почуттів, волі, оцінки явищ життя, формування характеру. Християнське виховання намагається дати духовне спрямування, щоб дитина могла встояти перед різними спокусами і йти в житті правильним шляхом, дбає про духовний розвиток особистості, що ґрунтується на вічних Божественних принципах.    
Пригадайте, хто такі пустельники? (Люди, які хотіли наблизитися до  Бога, обирали самотність, весь час молилися, читали  Біблію).
2.«Даймонд».   Складіть даймонд із словами «дракон» та  «князь».                                                                            «Даймонд» - семирядковий  « вільний вірш»
                                 Алгоритм
1)      Перший та останній рядки – іменники-антоніми
2)      Два прикметники чи дієприкметники, що відносяться до першого іменника
3)      Три дієслова,що відносяться до першого іменника
4)      Два протилежні за змістом непоширені речення, в якості іменників виступають іменники з першого та останнього рядків
5)      Два прикметники чи дієприкметники, що відносяться до другого іменника
6)      Три дієслова,що відносяться до другого іменника 


(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Підтекст твору, алегоричність образів дракона Грицька,Пустельника та князя
1. Ознайомтесь з аналізом твору за посиланням.
2. Скласти порівняльну характеристику.

Дракон
Пустельник
Князь

3. Літературний диктант ІІ-ІІІ частини твору
1.З ким приїхали паничі на боротьбу з драконом .
2.Яка нагорода за перемогу над драконом чекає лицарів .
3.Кого зустрів Лаврін з джурою дорогою до Люботина? 
4.Як називався меч  Чорного лицаря? 
5.Хто вказав короткий шлях Лавріну? 
6)Дракон пише… .
7.Скільки голів у Грицька? 
8.З ким влаштував Пустельник зустріч князя?  
9.Як називався дракон? 
10.Що приніс із собою князь на зустріч з драконом?  
11.Чим закінчилася зустріч князя з драконом?  
12.Що сталося з Пустельником?  
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

9 клас

Українська мова
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
Тема.Текст і його основні ознаки. Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тексті й абзаці
1.Опрацюйте параграфи 33, 34.
2. Перегляньте відеоурок
3.Виконайте вправи
1.Дослідження-відновлення.
Перепишіть, визначивши межі речень і розставивши пропущені розділові знаки. Поділіть висловлювання на мікротеми. З’ясуйте тип мовлення. Доберіть заголовок, який би відповідав темі тексту.
Українська народна пісенність дорогоцінне надбання поетичного генія трудового народу нев’януча окраса його духовної культури здається усю мудрість обдарування усю красу і благородство душі усю ніжність і ласку увесь високий і гордий політ думки та натхнення вклали протягом століть у свої пісні легіони безіменних народних співаків і поетів тому сповнені юної зваби безсмертно ширяють пісні над українськими просторами легко залітаючи на крилах мелодії за межі рідного краю народні пісні володіють чудовою здатністю полонити людські серця підносити настрій окрилювати бажання надихати у праці розраджувати в горі тамувати душевні болі множити сили у боротьбі до пісні звертаються колективно й поодинці в будень і свято старі й молоді звертаються при найрізноманітніших життєвих нагодах і душевних зворушеннях у ній повсякчас можна почути рідний серцю голос батьківщини уловити відлуння своїх інтимних почуттів та затаєних дум золотий промінь надії слово мудрої поради і тихої маминої ласки супроводжуючи народне життя у щоденному побуті й на історичних шляхах пісня обіймала весь багатогранний світ людини (О. Дей).
— Поміркуйте, чи треба поданий текст ділити на абзаци. Поясніть.
— Доповніть текст, дописавши один абзац як завершальну частину висловлювання.
— Чи поділяєте ви думку про те, що народна пісня може щось значити для старшого покоління, але не для молоді? Аргументуйте свою позицію.
2. Спишіть уривок, у якому розкрито мікротему певного тексту. Розставте пропущені розділові знаки.  Підкресліть тематичні речення прямою лінією, а ключові слова - хвилястою.
 В Україні ремез найчастіше селиться на вербі. Дерева дають йому і притулок і будівельний матеріал. Будувати гніздо птах починає в другій половині квітня а закінчує лише в травні. Півмісяця споруджується чудова будівля яка викликає подив і захоплення. Не віриться, що пташка може виткати такий міцний білуватий матеріал (Із журналу).
3. Виконайте вправу 1 параграфа 34.

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).


9 клас

Українська література
(термін виконання з 21. 04.- 24. 04. 2020)
1.Виконайте контрольну роботу№5 з теми "Нова українська література" за посиланням. (Тисніть на слово посилання)
2. Читати роман П. Куліша "Чорна рада".
3. Переглянути фільм.

Немає коментарів:

Дописати коментар