субота, 4 квітня 2020 р.

Блок 3. Дистанційне навчання

5 клас 
Українська мова
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)
Тема. Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні
1. Подивіться відео.



2. Опрацюйте параграф 44.
3. Виконайте вправи 468, 469,472.
4. Виконайте завдання:
Цифровий диктант
Закодувати поширені (1) й непоширені (2) звертання.
1.Місяченьку, ходи до нас! 2.Біла хато, писанка яскрава! 3.Квітни, міцній, наша рідна державо»! 4. Мир і любов, Україно, неси, сяй для планети, як сонце краси. 5. Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
  (відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

Українська література
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)

Тема. Є. Гуцало "Лось". Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.
1.Ознайомтесь з  «паспортом твору».
Тема
Ідея
Жанр
Розповідь про незвичайну пригоду, яка трапилася з лосем та трагічний фінал цієї пригоди.
Уславлення чесності  та справедливості, гуманного ставлення до природи; засудження жорстокості, підступності. Гармонія світу людини та природи – це ідеал, до якого потрібно прагнути.
Оповідання.
 2. Ознайомтесь з цитатною характеристикою героїв твору.
- „Старший майнув до саней по сокиру, а молодший повільно пішов уперед, боячись сам підійти до лося перше, ніж наспіє брат”. (Хлопці виявляють чуйність і доброту)
- „Старший узявся рубати лід, прокладаючи хід до берега, а молодший тупцяв біля нього і, не знаючи, чим допомогти.” (Старший брат був енергійнішим, сміливішим, а менший намагався бути схожим на брата. Вони уміло поводилися в небезпечній ситуації, бо хотіли врятувати звіра.)
- „Обидва брати й не думали про те, що весняна крига — зрадлива, не зважить і на те, що вони рятівники”. (Рядки говорять про сміливість хлопців.)
- „Але діти все ще не вірили, що лось мертвий, а тому уважно приглядалися, щоб не прогавити тієї миті, коли ворухнеться, щоб звестись на ноги”. (Хлопці — щирі та добрі люди, здатні до співчуття, для них те, що сталося, — трагедія.)
- „— Ми його врятували,— знову повторив старший брат, і лице почервоніло так, наче з нього ось-ось мала бризнути кров.
- — Ану замовчіть мені,— ще дужче розгнівався дядько,— бо дістанеться вам од мене й од батька вашого! Будете розумні, то матимете й собі м'яса, не скривджу.
- Менший підберезник одвернувся, приховуючи сльози. Старший брат узяв його за руку й, не кажучи більше ні слова, повів до саней”. (Хлопці кращі, чистіші душею за свого дядька, вони не бояться його погроз.)
Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях, в яких тонув мало не по пояс, дядько зупинився поряд із дітьми. Мабуть, також був здивований, що оцей могутній звір лежить на землі. Дядько тримав у руці рушницю, але з таким виглядом, ніби збирався від когось захищатись. (Портрет дядька Шпичака).

3.Завдання пошуково-дослідницького характеру
  • Порівняйте образи людей в оповідання «Лось» Є. Гуцала. З’ясуйте, що вони уособлюють. (Зробити в зошиті).
Герої
Хлопчики-підберезники
Дядько Шпичак
Що уособлюють


Дії


Портрет


Характер



4.          Розгадайте кросворд у зошиті
ЛЮДИНА + ПРИРОДА =  ГАРМОНІЯ … (ключове слово)
1.     Що пообіцяв віддати дядько Шпичак хлопцям за мовчання? 
2.     В що лось  дедалі глибше занурювався? 
3.     Якою була весняна крига? 
4.     По що приїхали хлопці?
5.     Якою ставала тиша «з настороженої й сліпої»?
6.     Чим ткнув Шпичак вбитого звіра? 
7.     Куди спробував вискочити лось з ополонки? 
8.     Хто переслідував лося восени в чорному бору? .
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).



6 клас 

Українська мова
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)

Тема. Відмінювання числівників
1. Подивіться відео

2. Опрацюйте параграф 56.
3. Виконайте вправи 467, 471, 474, 475.

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

Тема. Написання разом порядкових числівників з -тисячний
1. Опрацюйте параграф 57.
2. Виконайте вправи 477, 479 (1,2 завдання), 480 (1,2 завдання).


(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).

Українська література
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)

Тема. Леся Воронина. «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі і вороги.  Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
Діти, поміркуйте, яку людину можна назвати сміливою.
-         Сміливою вважають людину, яку не зупиняє страх, тому що вона не боїться загроз, бо може рішуче  боротися з ворогами.
-         Сміливець бореться зі злом та несправедливістю.
-         Сміливця не зупиняють власні переляки, і він діє, не зважаючи ні на що.

Поговоримо про Клима Джуру – головного персонажа повісті  «Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9», який подолав страх і став справжнім сміливцем, навіть урятував нашу планету від страшних прибульців. Заповнивши таблицю «З-Х-Д»,  схарактеризуємо його образ.

1. Заповніть таблицю «З-Х-Д» в зошиті
Знаємо
Хочемо дізнатися
Дізналися
ПІБ персонажа – Джура Клим Миколайович.
Риси характеру Клима Джури.

Місце проживання – у звичайному місті, у звичайному будинку.
Поведінку, вчинки хлопця.

Вік – середній шкільний.
Стосунки з однолітками, дорослими.

Рідні: батьки – археологи,  часто бувають в далеких відрядженнях; бабуся – скромна прибиральниця в банку, насправді ж – відомий учений-винахідник.
Стосунки Клима з бабусею.

Заняття – грає на скрипці.
Стосунки хлопця з батьками.




Образ Клима Джури неможливо розглядати окремо, адже його оточували люди. Головним ворогом хлопця був Сашко Смик. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив хлопця. 

2.Давайте зіставимо образи хлопчиків, складіть порівняльну характеристику Клима Джури і Сашка Смика.



(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua або у вайбер).



7 клас 

Українська мова
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)
Тема. Написання прислівників окремо, разом, через дефіс
1. Перегляньте відеоурок



2. Опрацюйте параграф 39.
3. Виконайте вправи 393, 395,397, 400.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ).


Тема. Написання прислівникових сполучень

1. Подивіться відеоурок.


2. Опрацюйте параграф 40.
3. Виконайте вправу 418 та наступні завдання:

1. Розподільний диктант

Ø  Записати прислівники, розподіливши їх у дві колонки: 1. Разом; 2. Через дефіс.


(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(і)краю, (в)до(світа), (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди(годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в)цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у)день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.

2. Дослідження-зіставлення

Ø  Переписати речення, розкриваючи дужки. З’ясувати розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвати частини мови, до яких вони належать.

1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу.

2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря.

3) Глянути (в) бік — ударити (в)бік.

4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро.

5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути.

6) Подарувати (на)пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.

4. Повторіть параграфи 32 - 39, підготуйтесь до контрольної роботи.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ).


Українська література

Виконати контрольну роботу №5 "Ти знаєш,що ти людина " за посиланням




8 клас 

Українська мова
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)

Тема. Відокремлені означення. Розділові знаки при відокремлених означеннях


1.Опрацювати параграф 32.
2. Перегляньте відео.

3. Виконати вправи 374, 375,377.
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ), вайбер.

Українська література
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)

Тема. В. Дрозд "Білий кінь Шептало"
1. Подивіться відеоурок.

2. Опрацюйте образи твору за посиланням 

3. Важливо!!!! Білий кінь Шептало – це алегоричний образ. Автор зображує людину у стані внутрішнього роздвоєння. Підсвідомо вона хоче бути вільною,  не хоче приймати рабську долю, бути «як усі», опирається «сірій» буденності, але зазнає поразки у цій боротьбі. Людина змирилася зі звичним станом речей. Так і білий кінь, повертається додому, але навіть і подумати не зміг, що рідне подвір’я вже зачинене для нього. Проте він вирішив все-таки тут залишитися, тому «скільки зміг, просунув голову між двох жердин та й собі задрімав...»

4.Дати відповіді на запитання
1. Хто головний герой оповідання?

2. Що втілює письменник в алегоричному образі  коня?


3. Які приємні спогади допомагають героєві у важкому повсякденному житті?

4. Що розповідала мама про гордих білих коней?

5. Чи змінилося життя  білого коня?

6. Чому Шептало втрачає своє «я»?

7. Коли виявляється твердість характеру Шептала?

8. Як почував себе на волі кінь?

9. Що змусило коня повернутися до стійбища?

10. Що стало алегоричним образом тогочасної системи?

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ), вайбер
9 клас 


Українська мова
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)
Тема. Складне речення з різними видами зв`язку 
1. Перегляньте відеоурок 

2. Опрацюйте параграф 32
3. Виконайте вправу 2 (А,Б,В).
4.Зробити  синтаксичний розбір складних речень з різними видами зв'язку
Спартак дізнався від неї, що прибула нова партія полонених і серед них є кілька студентів (О. Гончар). 

Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що, здається, надворі стоїть весна, одягнена у білі шати.

Скрізь по обидва боки Раставиці на покаті стеляться чудові городи жовтіють тисячі соняшників що ніби поспинались та заглядають поверх бадилля кукурудзи на річку там набігли на річку високі коноплі і залили берег своїм гострим важким духом
(І. Нечуй - Левицький).
(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ), вайбер


Українська література
(термін виконання з 6. 04 - 11. 04. 2020 р.)

Тема. Т. Шевченко. "У нашім раї на землі"
1. Прочитати поезію.
2. Опрацювати аналіз поезії за посиланням.
3.   Літературний  диктант
«У нашім раї на землі…» (можна використовувати цитати з поезії).
1. Найкращим на землі, як вважає Т. Шевченко, є:

2. Мати у письменника — це:

3. «…І перед нею помолюся, /Мов перед образом святим» — це
висловлювання стосується:

4.Жінка-покритка, яку батьки вигнали з хати, залишає рідну
домівку, мов:

5. Про що матиме розповісти покритка своїй дитині, коли та підросте:

6.Яку долю передрікає поет своїй героїні?

7.Чим пояснити те, що кожна дитина для матері є її гордістю? 

8.Яка доля очікує Йванів, коли вони подорослішають? 

9.Чому старість самотньої жінки — це її безпорадність і важке життя? 

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ), вайбер.

Тема. Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заславння і після повернення з нього. "Доля", "Росли укупочці, зросли"
1. Важливо знати!!! 
З біографії Тараса Григоровича ви знаєте, що після звільнення з кріпацтва, життя митця складалося ніби на добре. Він успішно вчився в Академії мистецтв, був своєю людиною в колах передової інтелігенції, ні від кого не залежав. Щороку друкувалися його твори в журналах, альманахах, виходили окремими книжками й користувалися великою популярністю в читачів. Після довгих років блукань на чужині поет повернувся у палко любимий рідний край, міг працювати для розвитку його культури. Ніби вже була й знайдена стежка, яка могла привести поневолений народ до національного й соціального визволення,— збройне повстання. Здавалося вже цілком здійсненною і мрія про особисте щастя, сім’ю, родинний затишок, але … І раптом усе зруйнувалось… Переслідування, допит, ув’язнення, солдатчина…
 Загальна характеристика лірики Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення із заслання (матеріал для вчителя й учнів)
       «Невольнича поезія» (1847 — 1857). Так сам Шевченко назвав свої твори, писані під час перебування під слідством у казематі ІІІ відділу та на засланні.
Повідомлення 1. «В казематі»
У доробку Т. Шевченка з’являються твори політичної поезії, які, за тогочасними цензурними вимогами, не можна було друкувати в журналах та альманахах, тому поширювалися нелегально. Вони стали в Україні ХІХ ст. першими творам підпільної літератури. Ще й свободою не встиг натішитися, як попав у ще гіршу неволю. Гнітило й саме перебування в одиночній камері — не було з ким перекинутися словом, поділитися думками, полегшити душу. Свої думи–муки поет виливав у віршованих рядках… Шевченкові пощастило роздобути великий аркуш тонкого поштового паперу, склавши його увосьмеро, він написав на ньому тринадцять віршів. Тужним настроєм, природним у становищі ув’язненого поета, пройняті майже всі вірші, написані в казематі, хоч зміст їх різноманітний. Цикл «В казематі» складається з 13 віршів, згодом поет додав до нього ще дві поезії. Для цих творів характерні мотиви розлуки, поневіряння на чужині, тяжкої жіночої долі, нерозділеного кохання, самотності, безнадії, смерті. Всі герої цих поезій глибоко нещасливі: одинока дівчина–сирота, згорьована дружина п’яниці, розлучена з миллим наречена, покинута стара матір, каліка–солдат. Усі вони нарікають на лиху долю, гірке безталання. Особисті болісні переживання поета зливаються із стражданнями рідного народу. До цього циклу належать поезії «Не кидай матір!», «За байраком байрак», «Чого ти ходиш на могилу?», «Косар», «Н. Костомарову», «Мені однаково, чи буду…», «Ой три шляхи широкії»,  «Рано–вранці новобранці», «Ой одна я, одна», «Садок вишневий коло хати», «Не спалося,— а ніч, як море», «В неволі тяжко, хоч й волі…», «Чи ми ще зійдемося знову?». Перебуваючи в Орському укріпленні, Тарас Григорович переписав створені в казематі поезії в «Малу книжку», але першим, як заспівний, помістив новонаписаний вірш (вже в засланні) — «Згадайте, братіє моя…». Після звільнення з солдатської служби ці твори автор переніс у «Більшу книжку», об’єднав їх у цикл і дав заголовок «В казематі», під яким зазначив присвяту: «Моїм союзникам посвящаю».
Повідомлення № 2. Творчість періоду заслання
Перші три роки перебування Шевченка в Орському укріпленні були дуже плідними. Він не дав себе знищити як митця, не дозволив царським сатрапам задушити свій талант, спустошити душу. Нехтуючи «височайшею» забороною, поет складав вірші, мережачи ними «захалявні книжечки». Творчість цього періоду становить новий, вищий етап у розвитку поетичного генія Шевченка, опанування методом практичного реалізму, досконалістю
художньої форми. Звичайно, зміцнілий талант, сформований світогляд, усвідомлені суспільні обов’язки митця перед народом, великий життєвий досвід були запорукою того, що поет міг би створити у кілька разів більше, ніж написав. Крім того, не всі твори збереглися. Деякі загубилися, інші Тарас Григорович змушений був знищити сам, бо, коли б їх знайшло начальство, поет зазнав би ще більших утисків та переслідувань. Можна здогадуватися,
що знищені вірші мали особливо гостре антисамодержавне спрямування. І все ж за перші три роки заслання ним було написано більше, ніж за весь інший час. До нас дійшло понад сто творів, серед них дев’ять поем. Т. Шевченко розумів, що порушуючи царську заборону, він наражався на велику небезпеку, але почуття обов’язку перед народом викривати злочинність самодержавства і непоборна потреба виливати свої думи–муки у віршованих рядках, постійно творити були сильніші за страх перед карою. Вірші та поеми на історичну тематику («Заступила чорна хмара…», «У недільку святую», «Чернець», «Іржавець», «Швачка».
Розробляв Т. Шевченко і жанр філософської лірики («Один у одного питаєм…», «Буває, іноді старий…», «Дурні та гордії ми люди…», «О думи мої, о славо злая!», «Не для людей тієї слави…», «Ну що б, здавалося, слова…»). Багато віршів мають автобіографічний характер («Мені тринадцятий минало..», «І виріс я на чужині…», «І золотої й дорогої…», «Якби ви знали, паничі…», «Сонце заходить, гори чорніють…», «Самому чудно….», «А.О. Козачковському», ««То так і я тепер пишу…», «Готово! Парус розпустили», «Лічу в неволі дні і ночі…» тощо). З творів, написаних за сім років перебування поета в Новопетрівському укріпленні, збереглися лише вірш «Мій Боже милий, знову лихо!» і поема «Москалева криниця», це пояснюється тим, що, очевидно, Т. Шевченко після другого арешту й важкого покарання остерігався писати вірші. Ретельно виконуючи царські заборони, начальство приставило до поета спеціального наглядача, в обов’язки якого входило пильно стежити за тим, щоб він не мав ні олівців, ні паперу. Коли умови були сприятливіші, Тарас Григорович, можливо, й складав поезії, але не записував їх, і з часом вони забувалися.
Повідомлення № 3. Повісті російською мовою
У 1853 — 1857 роках Т. Шевченко написав близько двох десятків повістей російською мовою, з яких до нас дійшло тільки дев’ять. Дві повісті («Варнак» і «Княгиня») за два роки до звільнення письменник надіслав у Петербург своїм друзям з тим, щоб надрукувати під псевдонімом К. Дармограй у якомусь з російських журналів, але цей захід закінчився невдачею. Після смерті Тараса Григоровича повісті зберігалися спочатку в М. Лазаревського, а потім — у М. Костомарова, в архіві якого пролежали двадцять років. Окремою книжкою ці твори вийшли тільки в 1883 році («Т. Г. Шевченко. Поемы, повести и рассказы, писанные на русском языке»). Повісті містять чимало відомостей про дитячі роки самого поета, перебування його в Петербурзі, в Україні (в 40-х роках) та на засланні («Художник»).
Доля обдарованих людей з народу, трагізм їхнього становища в умовах самодержавно–кріпосницької дійсності відтворені й у повісті «Музыкант». Тему виховання молодої людини, прищеплення їй високоморальних якостей розроблено в повістях «Несчастный» і «Близнецы». Повніше й глибше розроблено і сюжет поеми «Княжна» в повісті під назвою «Княгиня». Одній з провідних тем творчості Т. Шевченка — доля матері–покритки в тогочасному суспільстві — присвячена повість «Капитанша». «Варнак» — повість, в якій письменник прагнув піднести, возвеличити народних месників. Повість «Наймичка» має той же сюжет, що й однойменна поема, але в ній багато інших епізодів і змінено імена основних дійових осіб. Остання повість — «Прогулка с удовольствием и не без морали» — має форму подорожніх записок, що дало можливість автору вивести цілу галерею різноманітних типів тогочасного помісного дворянства. Повісті Т. Шевченка, як і його віршовані твори, мають виразну антикріпосницьку спрямованість, цікаві змістом, однак своїми художніми якостями дещо слабші за вірші та поеми.
Повідомлення № 4. Творчість після заслання (1857–1861)
Останні роки життя поета були періодом найвищого розквіту його таланту, хоч після семи років вимушеного мовчання поетова муза не відразу заговорила на повний голос. У 1857 році було написано лише дві поеми — «Неофіти» і «Юродивий» (остання залишилася незакінченою) ; у 1858 — п’ять невеликих віршів: «Доля», «Муза», «Слава», «Сон» («На панщині пшеницю жала»), «Я не нездужаю, нівроку», у 1859 — одинадцять віршів й одну поему, у 1860 — тридцять п’ять поезій. Значне місце в поезії останніх років життя Т. Шевченка посідають сатиричні твори. Огненне слово повинне виконувати важливе суспільне завдання — служити трудящим. Вони здобудуть волю і широкі можливості для політичного й культурного розвитку. У шевченкових віршах останнього періоду помічається деяке послаблення впливу фольклору. На прикладах розглянутих творів ясно видно, що поет тепер більше став використовувати образи й художні засоби книжного походження («Неофіти», «Юродивий», вірші, написані у формі наслідування біблійних творів).
У поезії митця ще з більшою пристрастю зазвучали й пафос боротьби, і обурення проти гнобителів.

2. Прочитати поезії "Доля", "Росли укупочці, зросли".
3.Опрацювати аналіз поезії "Доля" за посиланням .
4.Опрацювати аналіз поезії "Росли укупочці, зросли" за посиланням.
5. Виконати тести
 «Доля»
1. Доля для поета, як він про це зазначив у творі, була для нього:
а)вбогим другом; б) правдою життя;
в) прозрінням свідомості; г) довгоочікуваним щастям.
2. Т. Шевченко розпочав навчання:
а) у Сошенка; б) під час служби у пана Енгельгардта;
в)у дяка - п`янички; г) в духовній семінарії.
3. Митець дорікає своїй долі за те, що вона йому:
а) не допомагала впродовж життя;
б)збрехала;
в) завдала всіляких перешкод;
г) чинила опір у здобутті освіти.
4. Заповіддю для Т. Шевченка була:
а) чемність і гордість; б) путь до волі;
в) невимовна біль за долю своїх братів і сестер;
г)слава.
«Росли укупочці, зросли»
1. Поет, звертаючись у творі до Бога, називає його:
а) променем щастя; б) душею нації; в)всещедрим; г) всемогутнім велетнем.
2. Дитинство ліричного героя асоціюється із:
а)грою і сміхом; б) дивовижними речами;
в) світом казок і пригод; г) солодощами.
3. Життя у подружжя було:
а) сумбурним і нестерпним; б) вкрай важким матеріально; в) наче у раю; г)тихим і веселим.
4. У потойбічний світ герой поезії прагне перенести із дійсності:
а) садок вишневий коло хати; б)безвічну любов;
в) всі життєві радощі; г) срібло–золото.
Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.

(відповіді надсилайте на електронну адресу ryabokon_lana@meta.ua ), вайбер.
6. Вивчити напам`ять вірш "Доля", надіслати відео на вайбер, розповідь вірша напам`ять. (Відео !!!!!! Не  голосове повідомлення).

Немає коментарів:

Дописати коментар