четвер, 1 вересня 2022 р.

 


2 вересня 2022 р.
5 клас
Українська література

Тема "Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва. ТЛ: образне слово"

1. Перегляньте відеоурок за посиланням ( тисніть на слово "посилання").

2. Опрацюйте сторінки 4 - 7 підручника. Електронна версія підручника за посиланням.

3. Усно дати відповіді на запитання с.6 - 7 підручника.


9 клас
Українська література
Тема "Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури"

1. Подивіться відеоурок за посиланням.

2. Опрацювати с. 3 - 4 підручника.

3.Робота з текстами

Прочитайте уривки з літературних творів:

  1. На вигляд він був таким: середній на зріст, ні надто високий, ні надто малий, з густими бровами, з голубими очима, з рівним носом. Був хоробрий і спритний, як барс. Серед своїх дружинників відрізнявся завжди чистою білою сорочкою та локоном довгого волосся на виголеній голові, що означало знатність роду. В одному вусі висіла в нього золота сережка, прикрашена двома перлинами з рубіном, вставленим між ними.

(«Повість минулих літ»)

  1. Старшим боярином був з города парубок, свитник Василь. Хлопець гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний; жупан на ньому синій і китаєва юпка, поясом з аглицької каламайки підперезаний, у тяжинових штанях, чоботи добрі, шкапові, з підковами.

(Г.Квітка-Основ’яненко «Маруся»)

  1. Попереду йшов високий чорнявий хлопець із пірсингом у правій брові. Девʼятнадцятирічний Лука – Люк – був одягнений у темні шорти й чорну футболку. Він злегка кивав у такт першому треку улюбленого плейлиста – Guns ‘n Roses – “Welcome to the Jungle”, що лунав із одного навушника у вусі. Другий висів на шиї…

(А.Нікуліна «Зграя»)

  • Що спільного між уривками?
  • Що відрізняється?
  • Як ви вважаєте, у який час вони були написані?
  • Що вам допомогло зорієнтуватися у часі написання цих творів?
  • Про що це свідчить?
  • А що ви можете сказати про людей, які це написали?
  • Ким, на вашу думку, є митці?

4.Теорія літератури (записати в зошит визначення).

Контекст (від лат. contextus — сплетення, з’єднання) — система значень та понять, яка виражає незмірно більше, ніж безпосередній сенс слів, які її складають. Контекст визначає єдність смислового змісту та мовленнєвої форми, закінченість смислового забарвлення, виражає ставлення того, хто говорить, до того, про що говориться.

Аналіз художнього твору — з’ясувати історію його написання, ідейно-тематичне спрямування, особливості жанру, композиції, сюжету, охарактеризувати образи. Розрізняють аналіз прозаїчного і поетичного творів.


Немає коментарів:

Дописати коментар