5 клас
Українська мова
Тема "Другорядні члени речення. Додаток"
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Виконайте вправи
Записати речення, підкреслити додатки.
1. Без верби й калини немає України. У мами її діти найкращі. Не бажай синові багатства, а бажай розуму. За науку цілуй батька й матір у руку.
2. Заєць спить, та очей не жмурить. Зайця ноги носять, вовка зуби годують. Спіймав зайця за хвіст. Видно зайця по вухах. Тягли ведмедя до меду та урвали вуха, тягли ведмедя від меду та урвали хвіст.
Переписати прислів’я, уставляючи на місці крапок вибрані з довідки слова. У записаних реченнях підкреслити додатки.
Кожний Іван має свій … . Без нашого … вода не освятиться. Без … порожня хата. Цікавій Варварі … одірвали. Не лякай … морем. Кожна жаба своє … хвалить. Танцювала риба з … , а петрушка з … , а цибуля з … , а дівчина з козаком!
Довідка.
План. Гриця. Кіндрата. Носа. Щуку. Болото. Раком, пастернаком, часником.
Українська література
П. Тичина "Гаї шумлять", "Блакить мою душу обвіяла"
1. Опрацювати сторінки підручника 200- 202.
2.Записати до зошита визначення "ліричний герой".
3. Переписати в зошит таблиці і запам`ятати їх.
Гаї шумлять»
Тема |
Оспівування
краси гаїв України |
Ідея |
Фантастичний
вплив природи на психологічний стан людини |
Основна думка |
Кожна
людина відчуває природний світ своєрідно |
Жанр |
Пейзажна
лірика |
Художні засоби |
|
Метафори |
«Гаї
шумлять», «хмарки біжать», «дзвін гуде», «думки пряде», «шепіт трав», «мріє
гай», «горить-тремтить ріка» |
Епітети |
«Шепіт
голублячий», «іду зворушений» |
Порівняння |
«Купаючи
мене, мов ластівку», «ген неба край — як золото», «ріка мов
золото-поколото», «ріка як музика» |
«Блакить мою душу
обвіяла»
Тема |
Шанобливе
ставлення до України |
Ідея |
Любов
до рідної землі |
Основна думка |
Чуттєве
переповнення ліричного героя до своєї Батьківщини |
Жанр |
Пейзажна
лірика |
Художні засоби |
|
Метафори |
«Блакить
душу обвіяла», «душа сонця намріяла», «душа причастилась кротості трав» |
Епітети |
— |
Порівняння |
«Струмок
серед гаю як стрічечка», «метелик мов свічечка» |
1. До
кого звертається автор у вірші «Не бував ти у наших краях!»?
А
Товариша;
Б
іноземця;
В вигаданого співрозмовника;
Г
батька.
2. Який художній засіб використовує автор
у рядку «На квітці метелик мов стрічечка»?
А
Метафору;
Б порівняння;
В
епітет;
Г
персоніфікацію.
3.
Яка пора року зображена у вірші «Не бував ти у наших краях!»?
А Весна;
Б
зима;
В
осінь;
Г
літо.
4.
Без чого не можуть люди «і нивки зорати»? (Вірш «Не бував ти у наших краях!»)
А
Заробітної плати;
Б пісні;
В
їжі;
Г
сліз.
5.
Який художній засіб використовує автор у рядку «Горить-тремтить ріка»?
А Метафору;
Б
порівняння;
В
епітет;
Г
персоніфікацію.
6.
Яка пора року зображена у вірші «Гаї шумлять»?
А Весна;
Б
зима;
В
осінь;
Г
літо.
7.
Хто виступає ліричним героєм у вірші «Гаї шумлять»?
А Автор;
Б маленький хлопчик;
В
парубок;
Г
батько.
8.
Чим милується ліричний герой у вірші «Гаї шумлять»?
А
Гаєм;
Б
річкою;
В хмарками;
Г
травою.
9. До
кого звертається автор у вірші «Блакить мою душу обвіяла»?
А
Природи;
Б
світу;
В
матері;
ГУкраїни.
10. З
чим порівнює автор могили у вірші «Не бував ти у наших краях!»?
А
Хмарами;
Б
степом;
В горами;
Г
лісами.
11.
Який вірш закінчується рядком «...як музика»?
А «Гаї шумлять»;
Б «Не
бував ти у наших краях!»;
В
«Блакить мою душу обвіяла»;
Г «А
я у гай ходила».
12. З
чим автор порівнює неба край у вірші «Гаї шумлять»?
А Музикою;
Б
золотом;
В
коханням;
Г
думками.
Відповіді надіслати сьогодні!
5. Вивчити вірш П. Тичини напам`ять на вибір, надіслати відео до 30.03.2022р.
6 клас
Українська література
Я. Стельмах "Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера"
1. Охарактеризувати образи Митька і Сергія письмово за посиланням.
2.А зараз заповніть досьє на наших головних героїв за планом.
3. Ім’я
4. Місце проживання
5. Освіта
6. Сім’я
7.
Місце перебування
8. Мета приїзду
9. Улюблені заняття
Висновки про характер«Спостерігаю. Міркую. Роблю висновки»
Записати речення, довести,
що вони є БСР. З’ясувати смислові відношення між частинами БСР, пояснити вживання розділових знаків.
Глянеш – в плесі відбиті справжні зорі небесні
(Д.Білоус).
І вірю я: любов зігріє жорстокий двадцять
перший вік (І.Гончар).
Творча лабораторія
Доповнити БСР пропущеними частинами. Прочитати доповнені речення вголос з правильною
інтонацією, пояснити вживання розділових знаків.
Я вірю:…2.Ранок видався тихий та
ясний:…3. Повертався додому задоволений: …4….: пройшов теплий дощ.
«Зламаний мікрофон»
Списати , вставляючи
пропущені букви й розділові знаки.
З..млі кланяйся н..зько до хліба
буд…ш близ…ко. Зійшов сніжок б…рись за плуж…к. Посій впору буд…ш мати з…рна
гору. Кинь ячмінь у болото вб…ре тебе в золото. Прийде пора вир…сте трава.
Немає коментарів:
Дописати коментар