4, 5, 6 травня 2022 р.
5 КЛАС
Українська мова
І.Виконайте контрольну роботу №7 з теми "Відомості з синтаксису й пунктуації" за посиланням (тисніть на слово "посилання").
ІІ.Тема "Пряма мова. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням.
2. Опрацюйте параграф 47.
3.Виконайте вправи 498, 499, 502.
5 КЛАС
Українська література
Тема. Г. Тютюнник "Дивак". Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи, уміння фантазувати, уявляти.
1.Опрацювання твору «Дивак»
Тема: зображення ставлення людини до природи та різниці у її сприйнятті хлопчиком та дідусем.
Ідея: оспівування краси природи та гідного ставлення до неї крізь призму розуміння маленького хлопчика Олеся.
2. Характеристика образу Олеся.
•Пригадайте , які деталі портрета хлопчика виділяє автор?
Що він маленький і має особливі очі.
•Про що „говорять” очі хлопчика? Чи можна за поглядом , за очима розпізнати вдачу людини? Запам'ятайте визначену вами рису характеру.
Допитливість. „ Очі... дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути весь світ ”.
Які бувають очі у вас і ваших однокласників? Додайте до названих епітети: веселі, сумні, байдужі, злі...
· Хлопчик іде до школи дорогою, якою попросила мати-бором. Штрих до портрета-він послухався матір, не хотів засмучувати її. Отже, співчутливий.
То друга риса хлопчика.
•Олесик іде до школи чи мандрує? Що він робить по дорозі?
Допитливе хлопча мандрує, бо стільки цікавого, хоч і не завжди веселого трапляється по дорозі! Усе привертає його увагу, дивує, хвилює: і як дятел- дроворуб порається в лісі, і як шумлять сосни, а одна з них жалібно скрипить, бо помирає („ Олесь нагріб чобітками снігу під окоренок і утрамбував його гарненько”), і як гнеться-тріщить лід (навіщо його,молоденького, ламати), і як живуть риби у воді (та злюща хижа щука поїдає малих рибок -так хочеться чимось зарадити риб`ячій дрібноті)
•Прочитайте уривок про те, як Олесь вдивляється у дно річки. Вас щось вразило в цьому епізоді чи ні? Запитайте самі себе : чи я добрий? Чи співчутливий до всього живого ? Чи люблю фантазувати? Чи плачу, страждаю, коли помирає тварина або рибка?
Може, й занадто довгою дорогою йде Олесь, але ж якою цікавою! Уся його поведінка говорить про небайдужість хлопчика-таку рідкісну і важливу рису людини. Хоч Олесь дуже вже відволікається на різні дрібниці, але його відволікання - то невситима жага пізнання світу природи.
•Чи була причина у Федька Токайла бити Олеся? Як зреагував той на зухвалу поведінку однокласника? А як би ви , хлопчики , вчинили на місці Олеся ? Чи ви вважаєте , що Олесь просто злякався?
Зрештою, запам 'ятаймо: по-перше, не всі люди однакові; по-друге, бити завжди ганебно, а ні за що -втричі ганебніше.
З цього моменту починає розкриватися смисл назви оповідання „Дивак Не дав відповіді кривднику, уявляє себе в царстві риб глибині річки, гатить підбором по льоду в те місце, де щука схопила пліточку, у надії порятувати рибку. Справді, якийсь дивак. Чому він так незвично, дивно поводиться?...А може , не дивно, а мудро, так, як треба було б чинити всім? Люди різні і, на жаль, небагатьох із них природа наділяє творчою уявою і безмежнгім співчуттям до тих, хто страждає. До цих людей належить і наш герой.
•Прочитайте епізод „На уроці малювання” . Як ви розцінюєте небажання слухняного, дисциплінованого учня , відмінника малювати горщика і його вихід із класу? Це зумисна зухвалість бешкетника чи порив відтворити те цікаве, що побачив, ідучи до школи, і образа за те, що його не зрозуміли?
Певна річ, автор у цьому епізоді порушує важливу педагогічну проблему творчого, індивідуального підходу до кожного учня, а не підстригання всіх на один копил. Окрім того, Олесь розвіяв цим учинком думку про свою безвідмовну сумирність, слабкість і безхарактерність. Отже, хлопчик має сильну принципову вдачу, яка ніскільки не суперечить доброті. Він із тих, хто вміє обстоювати свої погляди. В Олеся власний неповторний, багатий внутрішній світ, своє розуміння того, що і як треба робити. Тому він по-дитячому наївно і вперто чинить по- своєму, а не так, як інші.
3.Виконайте завдання письмово:
А). А яким здається Олесь вам? Що в його вдачі вам до душі, а що ні? Порівняйте Олеся з собою . А тепер запишіть свої риси вдачі а потім визначте що між вами спільного.
5. Визначені риси обох характерів запишемо в таблицю , яка матиме такий вигляд:
Риси вдачі Олеся | Спільні риси вдачі | Мої риси вдачі |
· Отже, чи багато спільного у вас із Олесем? То , можливо, й ви диваки?
Тестове опитування
1. Чому дорога річкою не була зручнішою взимку?
А Тому що вона довша;
Б тому що лід тонкий;
В тому що є дорога лісом;
Г тому що ніхто нею не користувався.
2. Що намалював Олесь на снігу?
А Хату й півня;
Б школу й себе;
В свою родину;
Г снігового янгола.
3. З ким порівнює автор дятла?
А 3 хазяїном лісу;
Б з санітаром;
В з дроворубом;
Г з лісником.
4. Що запропонували школярі Олесю?
А Прогуляти уроки;
Б піти до бібліотеки;
В запросити їх до себе;
Г подушки гнути.
5. Який перший урок чекав на Олеся в школі?
А Письмо;
Б читання;
В малювання;
Г природознавство.
6. Чому Олесь раптово покинув школу?
А Йому терміново потрібно було повернутись додому;
Б не хотів робити те, що задала вчителька;
В він вирішив приєднатися до хлопчаків на річці;
Г вчителька вигнала його з класу.
7. Що сприяло примиренню Олеся з Федьком?
А Бійка;
Б розмова;
В кінець уроків;
Г пиріг із м’ясом.
8. Хто підвіз Олеся додому?
А Дід Прокіп;
Б сусід Микола;
В батько Петро;
Г брат Пилип.
9. Чим топили піч у родині Олеся?
А Мотлохом;
Б вугіллям;
В соломою;
Г деревом.
10. Дядьки на вигоні називали Олеся диваком, а як їх назвав дід?
А Фармазони;
Б патякали;
В дурні;
Г божевільні.
11. Кого захищав Олесь від діда?
А Федька;
Б кобилу;
В маму;
Г вчительку.
12. Про яку казку мріяв Олесь?
А Про дятла;
Б про ліс;
В про Котигорошка;
Г про Івасика-Телесика.
6 КЛАС
Українська мова
Тема"Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання"
1.Перегляньте відеоурок за посиланням.
2.Опрацюйте с.221 - 222 підручника.
3.Виконайте вправи 509,510,512,513.
4.Вибірковий диктант
Виписати з поданого тексту займенники, вказати їх розряд за значенням.
4.Вибірковий диктант
Виписати з поданого тексту займенники, вказати їх розряд за значенням.
Усі його люблять, всі його чекають, а хто подивиться - кожен скривиться. Хоч сам не біжить, а стоять не велить. Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? Мене просять і чекають, а як покажуся - утікають. Одгадай загадочку, кину її в грядочку, нехай моя загадочка лежить до весни.
6 КЛАС
Українська література
Тема "С. Руданський "Запорожці у короля"
1. Прослухайте аудіозапис за посиланням.
2.Опрацюйте порівняльну характеристику різних жанрів комічного.
Анекдот | Байка | Співомовка |
Коротка форма | Коротка форма | Коротка форма |
Гумористичний | Комічний | Гумористичний |
Прозовий | Частіше віршований | Віршований |
Несподіваний кінець | Мораль | Несподіваний кінець |
3.Опрацюйте с.242 - 249 підручника.
4. Літературний диктант(виконати в зошиті)
1.Запорожцям, які приїхали до короля, було запропоновано
2.У польського короля, за співомовкою С. Руданського “Запорожці у короля”, козаків частували
3.Через що козаки «вуса прездорові вгору й завертіли»?
4.“Приїхали запорожці”, “вуса прездорові”,“ляхи препогані” – це який художній засіб?
5.У якому місті ходив чумак по крамницях у співомовці "Добре торгувалось"?
6.Що у руках тримав чумак зайшовши до найбагатшої крамниці?
7.Хто такі чумаки?
8.Чи знайшов все ж таки чумак те, що шукав по крамницях?
9.Що засуджує автор у співомовці «Добре торгувалось»?
10.Як зреагували козаки на перше запрошення ляхів до столу?
11.Невеликий віршований твір або прозовий з гумористичним сюжетом називається ...
12.Зворотний порядок слів - це...
7 КЛАС
Українська мова
Тема. Написання сполучників разом та окремо.
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2.Опрацюйте параграф 47.
3. Виконайте вправи 497,498,503.
7 КЛАС
Українська література
Тема. Розвиток мовлення. "Нова пригода Івана Сили". Продовження повісті О. Гавроша
Завдання
Написати продовження повісті "Нова пригода Івана Сили"
8 КЛАС
Українська мова
Тема "Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках"
1.Перегляньте відеоурок за посиланням.
2.Опрацюйте параграф 35.
3. Виконайте вправи 400, 401, 407.
8 КЛАС
Українська література
Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона".Проблематика твору:роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви
Проблеми, які розглядає автор у цьому творі:
- Добро і зло.
- Людяність і самопожертва.
- Дружба і зрада.
-
Доцільність самопожертви.
Доцільність самопожертви.
- Проблема вибору.
Виконати літературний диктант
1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці?
2. Як звати головного героя твору?
3. З ким із персонажів твору ми знайомимось найперше?
4. Які сни бачив князь Люботинський лише в полудень?
5. З якою проблемою зіткнувся князь?
6. На березі якої річки бачили дракона?
7. Чому пустельник дивувався з дракона?
8. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?
9. Який талант мав Грицько?
10. Хто такий пан Лаврін?
11. Як лицарі вирішили виманити дракона?
12. Чи мав дракон товаришів?
Читати В. Чемерис "Вітька + Галя,або Повість про перше кохання".
9КЛАС
Українська мова
Виконайте контрольну роботу №5 "Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв`язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності" за посиланням (тисніть на посилання).
9КЛАС
Українська література
Тема "П. Куліш "Чорна рада". Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв"
1.Ознайомтесь з ідейно - тематичним аналізом роману "Чорна рада" за посиланням.
2.Впізнай героя за цитатою: (виконати в зошиті)
1.«Як треба рятувати Україну, байдуже мені і літа, і рани»
2.«Моя хата скраю, я нічого не знаю»
3. «На Запоріжжі воля ніколи не вмирала, давні звичаї ніколи не забувались»
4. « Молода, батьку, знайшлась би й друга, Кирила Тура другого не буде»
5.« Коли таке лихо сталося через мою Лесю… Везіть пана Петра до нас у Хмарище. Не будемо ночей досипати, а вже його на ноги поставимо»
6.«Будь мені за рідну сестру. Не судив нам бог жить із тобою….я довіку не перестану тебе любити, як свою душу»
3.Подивіться відео "Характеристика героїв роману" за посиланням.
6 квітня 2022 р.
Тема. Розвиток мовлення "Твір - характеристика персонажа роману П. Куліша "Чорна рада"
1. Подивіться відеоурок за посиланням.
2. Оберіть персонажа твору та напишіть твір - характеристику.
Немає коментарів:
Дописати коментар