вівторок, 19 квітня 2022 р.


 20 квітня 2022 р.

5 клас
Українська мова
Тема. Урок розвитку мовлення. Ділові папери. Оформлення конверта
Сьогоднішній урок розвитку зв’язного мовлення незвичайний. Ми зустрінемося із співучою, чарівною Українською Мовою та її синами Стилями Мовлення.

До нас надійшов лист від матінки Української Мови. Прочитаймо його.

Добрий день, дорогі дітки! До вас звертається любляча мати Українська Мова. Я надзвичайно щаслива, бо в мене багато дітей. Серед них найулюбленіші — Стилі Мовлення. Я дуже сумую за своїми синами. Із нетерпінням чекаю зустрічі з ними. Четверо зателефонували, що вже в дорозі, а п’ятий щось забарився. У нього завжди термінові справи, ділові зустрічі. Своєю неувагою він мене дуже засмучує. Милі дітки, допоможіть прискорити приїзд мого сина. Буду вам дуже вдячна. 15 квітня 2020 р. З повагою до вас матінка Мова.

  Ось такого незвичайного листа ми отримали. Давайте допоможемо матусі Мові.

— Які стилі мовлення ви знаєте?

Що ж  характерне для офіційно-ділового стилю? (Застосування особливої термінології, усталені мовні звороти, поділ на чіткі частини, логічність викладу, відсутність емоційно-образної лексики, документальність).

Різновиди офіційно-ділового стилю

Прочитайте мовленнєву ситуацію«Зустріч»
 — Привіт, Олю! 
— Добрий день, Дашо!
— Як ми давно не зустрічалися! За яким адресом ти зараз проживаєш?
 — Я мешкаю не за адресом, а за адресою. Адрес — письмове звернення до особи, установи. Адреса — місце проживання особи, напис на конверті. Соромно тобі цього не знати. І чого тебе в школі навчають?!
 — Ой, і знову ці нудні правила! Я так не люблю їх вчити! Без них можна обійтися. І зовсім мені не соромно! А от значення інших слів я знаю добре. Адресат — це той, хто надсилає кому-небудь листа. 
— І неправильно!
Давайте, друзі, допоможемо Даші розібратися в лексичному значенні цих слів.
 Щоб ви не помилялися так, як Даша, я  підготувала для вас пам’ятки. Прочитайте уважно, хто такий адресат, а хто — адресант; також запам’ятайте, що називається адресою та з яких частин вона складається. 
Пам’ятка
 Адресат — особа, якій пишеться й адресується лист або інше поштове відправлення.
 Адресант — особа, яка відправляє поштою листа, телеграму.
 Адреса — це точна, за певною формою складена вказівка, кому слід вручити поштове відправлення, де проживає чи знаходиться адресат. Адреса складається з таких частин: а) хто посилає лист; б) звідки він; в) кому призначений; г) куди направляється. 
Завдання
1. Опрацюйте параграф 62.
2.Виконайте вправу 580.
Українська література
Тема. М. Рильський. Основні відомості про поета. "Дощ"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням.
2.Перегляньте відеопоезію "Дощ" за посиланням.
3. Опрацюйте аналіз вірша "Дощ"
Тема: Благодатний дощ
 Ідея: Поетизація чарівності дощу.
 Жанр: пейзажна лірика.
 Художні засоби в поезії
- Згадайте, які художні засоби ви знаєте? (Метафори, епітети, порівняння та ін..)

Епітет – це художнє означення (який?).  Уживається в поєднанні з іменником. (золота людина)
Метафора – слово чи словосполучення, що розкриває ознаки одного предмета через якості, ознаки  іншого. (Села сплять)
4. Завдання. 
Виписати з вірша "Дощ" всі епітети, порівняння, метафори. 
Зразок: епітети - .......
порівняння - .....
метафори - ........
6 клас

Українська мова
Тема. Розряди займенників за значенням
1. Перегляньте відео за посиланням.
2. Опрацюйте параграф 59.
3.Виконайте вправу 497
4. Завдання (виконати в зошиті обов`язково)
Прочитайте прислів’я і приказки. Як ви їх розумієте?Знайдіть займенники. Яку роль вони виконують?До якого розряду вони належать? Чому?
1.Гарно того вчити, хто хоче все знати.
2.Скільки голів, стільки й умів!
3.Яка головонька, така й розмовонька!
4.Сватай ту, яку сам хочеш, а не ту, яка за тебе йде.
5. Бійся не того собаки, що бреше, а того, що лащиться. 
5.Завдання (виконати в зошиті обов`язково)
Прочитайте текст. Сформулюйте його основну думку. Які народні пісні ви знаєте? Знайдіть питальні займенники? З якою метою вони вживаються?
Українська пісня! Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим і ніжним, сильним і хоробрим?
Який трудівник в лузі та ще й при березі, чи у полі на роздоллі, чи серед степу широкого, чи на морі глибокому, чи у шахті під землею, чи на заводі за верстатом не почував легкості і бадьорості від її геніального ритму?
Яка мати не співала цих легких, як сон, пісень над колискою дорогих дітей своїх?
Яка дівоча весна не приносила кохання на її крилах?
Українська пісня – це геніальна поетична біографія українського народу. Це історія українського народу, народу-трудівника, народу-воїна, народу, що цілі віки бився, як лев за свою свободу, що цілі віки витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав великий Шевченко, «без золота, без каменю, без хитрої мови» на виковування в боротьбі свободи, права на повноцінне життя, на виявлення в житті всіх своїх здібностей!
(За О. Довженком)

8 клас

Українська мова


Тема. Відокремлені прикладки. Розділові знаки при 

відокремлених прикладках

Виконайте вправи.

1.Запишіть речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділіть відокремлені прикладки. З'ясуйте, у яких реченнях доцільно вжити тире. 

Прибув мій канівський земляк Середа на ім’я Петро. (Г. Косинок) Дружина Платона Симиренка Софія за походженням французька дворянка швидко перейняла козацькі звичаї родини, охоче спілкувалася українською мовою. (Л. Мацько) Із Любечем давньоруським містом пов’язані долі багатьох руських князів Олега, Ярослава Володимировича. (М. Тищенко) Особливо вразила і запам’яталася всім художня композиція Сашка Довженка «Святки» поетична розповідь про народні новорічні торжества. (С. Плачинда)

2. Подані речення трансформуйте так, щоб виділені компоненти виступали в ролі відокремленої прикладки. Запишіть змодельовані речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділіть відокремлені прикладки.

Зразок. Відомий український композитор і письменник Микола Аркас усе життя був вдячний матері. (В. Жадько) — Микола Аркас — відомий український композитор і письменник — усе життя був вдячний матері.

Нащадок племені фулярів із Сенегалу Айра Олдрідж народився у Нью-Йорку. (М. Шудря) Дочка київського князя Ярослава Мудрого Анна у серпні 1049 року взяла шлюб із французьким королем Генріхом І. (О. Балабко) Студент Київського університету Олександр Тулуб познайомився з улюбленим викладачем філологічного факультету, українським письменником Миколою Івановичем Костомаровим. (3. Тулуб)


9 клас

Українська література

Тема. Біблія в житті Т. Шевченка. "Ісаїя. Глава 35"

1. Прочитати "Ісаїя. Глава 35" с. 243 - 248

2.Ознайомитися з аналізом поезії за посиланням (тисніть

 на слово "посилання").


3.
Біблія у творчості Т.Г.Шевченка
Малярські роботи
«Жертвоприношення Авраама», «Ієзекіїль на полі, всіяному кістками», «Христос благословляє хліб», «Лот із дочками», «Розп’яття», «Апостол Петро», «Вірсавія», «Самаритянка» та ін.
Літературні твори
«Давидові псалми», «Ісаія. Глава 35. (Подражаніє)», «Подражаніє Ієзекіїлю. Глава 19», «Осія. Глава XIV. (Подражаніє»), «Царі», «Неофіти», «Марія», «Саул».
Епіграфи до творів, узяті зі Святого Письма
«Сон» («У всякого своя доля»), «Тризна», «Єретик», «Кавказ», «Великий льох», «Неофіти», «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
Звернення до Бога
637 разів (у формі ліричних відступів), молитви.
4.       Самостійно знайдіть і визначте художні засоби з "Ісаїя. Глава 35". Заповніть таблицю.
Художні засоби
Приклади
Епітети

Порівняння

Персоніфікація

Метафора


5. Виконайте хронологічний диктант за творчістю Т. Шевченка
1.      9 березня1814р. — 
2.      1823 рік –
3.      1825 рік –
4.      25 квітня 1838 р. – 
5.      1840 рік –
6.      1843 рік – 
7.      1845 рік – 
8.      5 квітня 1847 р. -
9.      1857 рік — 
10. 10 березня 1861 р. – 
11. 22 травня 1861 р. – 

6. Читати роман "Чорна рада" П. Куліша.
7. Повторити творчість Т. Шевченка, буде контрольна робота.

Немає коментарів:

Дописати коментар