21 квітня 2022 р.
6 КЛАС
Українська мова
Тема. Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі
Вправа 1. Пригадай, яку будову має текст-роздум.
Будь-який твір має чітку структуру й будується за стрункою схемою: вступ, основна частина, висновок. Твір-роздум – особливий текст, будова якого визначена законами логіки.
Твір-роздум має таку структуру:
1. Теза.
2. Аргументи:
перший аргумент приклад з літератури чи інших видів мистецтв;
другий аргумент приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
3. Висновок.
Спеціальні слова та вирази у творі-роздумі:
Теза: я думаю…, я вважаю…, мені здається…, на мою думку…, на моє переконання… Аргументи: я так вважаю, тому що…; аргументом на користь моєї думки є такий приклад…; на згадку приходять герої…, яскравим прикладом моєї думки є…; говорячи про …, не можна не згадати…; історія також дає багато прикладів…; хочу навести приклад з власного життя… Висновок: отже, можна сказати, що…; підсумовуючи, можна зробити висновок, що…; отже, бачимо, що…; на завершення свого роздуму зазначу, що…
Вправа 2. Ознайомся з тематикою твору-роздуму. Напишіть контрольний твір на одну з тем:
· Що я роблю для здійснення своєї мрії?
· У чому полягає гідність людини?
· Що важливіше – наполегливість чи скромність?
Українська література
Тема. Леонід Глібов "Щука".
Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона"
1. Ознайомтесь з біографією письменника за посиланням.
3. Що таке байка? Ознайомтесь за посиланням.
4.
Отже, ми з'ясували, що байка виникла дуже давно. Але структура (будова) її не змінилася: вона складається з двох частин – оповіді (тут розгортаються події) та моралі (тут автор робить повчальні висновки).
Основна ознака байки — це алегоричність. Алегорія - це (гр. allegoria — iносказання) обpаз, в якому все зобpаження має пеpеносне значення; виpаження iдеї в пpедметному обpазi: лисиця — хитpiсть, осел — тупа упертість, вовк — хижацтво.
Зараз ми ознайомимося із змістом байки «Щука». Але для початку давайте з’ясуємо, а яка ж насправді ця риба в природі?
Слово «щука» — праслов’янське. Утворене від «щуп» — худющий. У діалектному мовленні є слово «щуплий» — у значенні «тендітний». Через те, що ця риба довга, у воді вона здається худою, тонкою. Щуки досягають завдовжки до 1,5 м, а вагою до 35 кг. Живуть вони аж до двохсот років. Ця риба-хижак живиться іншими, меншими рибами, жабами, навіть пташенятами. Плаває дуже швидко.
Отже, який ми можемо зробити висновок? Що уособлює обаз Щуки?
Як бачимо, щука може уособлювати хижість, зажерливість.
Словникова робота
Читаючи байку, нам будуть траплятися незрозумілі слова. Зверніть увагу на дошку.
Бомага – папір.
Буцімби – нібито
Шаплик – посудина з ручками для носіння рідини.
Нікчемна - ні на що не здатний.
Стряпчий – захисник обвинуваченого в суді.
Завсіди – зазвичай.
Щупачок – самець щуки.
Річ держать – промовляти, говорити.
5. Ознайомтесь з аналізом байки "Щука" за посиланням.
6. Виконайте літературний диктант (відповіді надішліть)
1) Основна ознака байки.
2) Дійова особа байки «Щука» змальована лицемірною і підступною.
3) Епітет, який характеризує Шкапу.
4) Невеликий алегоричний твір повчального змісту.
5) Персонажі, в образах яких гостро і дотепно висміяно царських суддів.
6) Пестливе слово, в сповненому іронії описі хабарництва і зловживань Щуки.
7)Псевдонім Л. Глібова.
8). За які провини Щуку було притягнено до суду?
9).Скільки суддів розглядало справу Щуки?
10)Яка думка про правду висловлюється у творі?
8 клас
Українська література
Тема. Ю. Винничук "Місце для дракона"
1. Прочитати повість - казку "Місце для дракона".
2. Подивіться відеоурок за посиланням.
3. Виконати письмово завдання
1. В якому місті відбуваються події?
2.Хто куняв у кріслі?
3.Як називалася молода князівна?
4.Де побачили сліди дракона?
5.Скільки років було дракону?
6.З ким товаришував молодий дракон?
7.Де заховався дракон від юрби?
8.Хто врятував дракона від пожежі?
9.Що наказав радник повісити на корчмі?
10.Що їв люботинський дракон?
11.Де зібралась лицарська компанія?
12.Чого навчив пустельник дракона?
9 клас
Українська література
1.Виконайте контрольну роботу№5 з теми "Нова українська література" за посиланням. (Тисніть на слово посилання)
2. Читати роман П. Куліша "Чорна рада".
2. Читати роман П. Куліша "Чорна рада".
3.Переглянути фільм за посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар