25 квітня 2022 р.
5 клас
Українська мова
Тема. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів. Виділення вставних слів на письмі комами
1. Повторити параграф 45.
2. Виконати вправи
Вибірковий диктант
Виписати вставні слова.
Літо бабине вгорі, отже, осінь на порі. (О. Пархоменко.) Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці. (Л. Костенко.) Задумливо летять сніжинки. А чи їм падать, може, ліньки… (А. Казка.) І справді, ця земля округла, наче глобус. (В. Осадчий.) Радилися небораки: по-перше, де зимують раки? По-друге, хто малює зебрі смуги? По-третє, чи колючий хвіст у редьки? По-четверте, чи в середу буває четвер? (І. Світличний.) Поки щось жираф ковтне, мабуть, цілий день мине. (Є. Гуцало.) Воли, як відомо, худоба повільна й лінива. (Марко Вовчок.) Либонь, з усього я надивувавсь… (Є. Гуцало.)
Диктант- завдання
Переписати, вставні слова підкреслити.
1. Понад Дніпром козак іде, може, з вечорниці. (Т. Шевченко.) А наш соловейко коли заспіває, здається, скресає Дніпро. Здається, сад повесні заквітає на щастя усім і добро. (Л. Забашта.) А який же то світогляд в річки, в поля, у діброви? Може, тихий, бірюзовий? (П. Тичина.) Кажуть, море Янтарне вимиває шматки янтарю. (Л. Забашта.) А може, й зараз твориться бурштин, але про це ще людству невідомо. (Л. Костенко.) Троянди, як відомо, запашні. (М. Доленго.) Хто пісню для гледичії склада? Мабуть, оцих музичних бджіл орда! (Є. Гуцало.) У чому, власне, чудо Паганіні? (Л. Костенко.) У дереві кожному скрипка, говорять, живе. (Є. Гуцало.) Може, бренькав я на лірі? Мо’, в житті скакав телятком? (П. Тичина.)
Українська література
Тема. М.Рильський. "Осінь- маляр із палітрою пишною"
1.Прочитайте вірш.
2. Послухати аудіозапис вірша за посиланням.3. Словникова робота.Палітра-дощечка або пластинка, на якій живописець змішує і розтирає фарби.перен. сукупність кольорів, кольорова гама, характерна для картини або творчості художника.
Маляр- той,хто займається живописом, малюванням.
Маляр-робітник, який фарбує стіни, будівлі загалом
Шати-багате, розкішне святкове вбрання, металева оправа на образах.
5. Створіть паспорт поезії.
Назва поезії |
|
Автор |
|
Рід літератури |
|
Жанр |
|
Тема |
|
Ідея |
|
Художні засоби |
|
Враження |
|
6. Вивчіть напам`ять один з віршів М. Рильського "Дощ", "Осінь - маляр із палітрою пишною". (Надішліть відео декламування вірша напам`ять).
6 КЛАС
Українська література
Тема. Л. Глібов. "Муха і Бджола", "Жаба і Віл". Алегоричні образи
1. Прочитайте"Муха і Бджола", "Жаба і Віл".
Байка «Жаба і Віл»
Тема байки: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея байки: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме: жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості.
Основна думка: «…найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Композиція «Жаба і Віл»
Вступ: Жаба вилізла на берег подивитися і трохи погрітися і, побачивши Вола, вирішила з ним позмагатися.
Основна частина: змагання Жаби з Волом; намагання подруги-сестри Жаби довести їй марність цієї справи.
Закінчення: шкода, яку заподіяла Жаба собі — самознищення.
Мораль: автор звертає увагу на застосовування тих реальних власних можливостей, які «милосердний бог дає».
Герої байки «Жаба і Віл»: Жаба, її подруга-сестра, Віл, автор.
Байка Л. Глібова розповідає про Жабу, яка, побачивши Вола, захотіла стати такою великою, як він. Заздрість примусила її надиматися, поки луснула, хоч подруга й застерігала її про небезпеку. Це алегорична картина, яка висміює людей, що прагнуть досягти того, що виходить межі їхніх можливостей. Причому йдеться не про щось необхідне, суспільно корисне, а про звичайні забаганки.
Автор у кінці виводить мораль: треба жити так, «як милосердний Бог дає», тобто відповідно до своїх можливостей та здібностей.
Байка «Муха й Бджола»
Тема байки «Муха й Бджола»: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.
Ідея байки «Муха й Бджола»: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.
Основна думка байки «Муха й Бджола»: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.
Мораль байки «Муха й Бджола»: засудження нероб та ледарів.
Композиція байки «Муха й Бджола»: Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.
Експозиція: зустріч читача з Мухою, що живе безтурботно, мов панночка.
Зав’язка: розмова Мухи з Бджолою: сенс життя у розкоші, святкуваннях чи у повсякденній сумлінній праці? Кульмінація: непорозуміння між Мухою і Бджолою.
Розв’язка: мораль байки. Характеристика героїв байки «Муха й Бджола» Л. Глібова Бджола - працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час). Муха — ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна
2.Скласти порівняльну характеристику Мухи та Бджоли.(письмово)
3.Яку людську ваду втілено в образі Жаби? Чи траплялися такі люди у твоєму житті? Якщо так, то як виявлялася ця риса характеру? (письмово)
Відповіді надішліть.
Тема. Написання прийменників
1.Опрацюйте параграф 43.
2. Виконайте вправи 448, 449,451.
Українська література
Читати повість О. Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили" у підручнику.
9 клас
Українська мова
Тема. Види й засоби міжфразового зв`язку
9 2. Опрацювати параграф 35.
3. Виконати вправи 1, 2, 4.
Немає коментарів:
Дописати коментар