понеділок, 25 квітня 2022 р.


 26 - 27 квітня 2022 р.

5 клас

Українська мова 

Тема: Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

1.    Опрацювання  таблиці.





2.    Робота з текстом.

Прочитайте зразки листів. Визначте їх частини та вид (особистий, діловий).

 

Зразок №1.

Директору спорткомплексу «Динамо»

Пану Маринюку Т.Т.

         

Адміністрація гімназії №8 м. Полтави просить Вас надати спортивні майданчики для проведення змагань з легкої атлетики. Оплату гарантуємо.

14.09.2019 р.                                        

Директор                                                                                                   О. Савчук

 

Зразок №2.

З листа поета Василя Стуса синові Дмитру

9.02.81 р.

Дорогий сину!

Дякую тобі за листа. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися. Братися за навчання. Може, ти й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена тобою мама? Шануйся, сину. Не залишай маму саму, частіше бувай з нею. Не пускай маму саму нікуди – завжди, коли вона не перечитиме…

За мене не турбуйся. Я нібито залізний. Бо інакше мені просто не можна.

Обіймаю і зичу добра.

Пиши. Що ти читаєш тепер. Але пиши – тільки тоді, коли є настрій, бажання. А не просто мус.

Будьмо ж!

                                                                                                                     Твій тато

Зразок №3.

Люба бабусю!

Пише Вам онук Іванко. Я одержав Вашого листа, де Ви пишете про свої життєві клопоти. Мені дуже шкода, що можу лише зрідка з Вами бачитись, що так мало, і тільки на канікулах, допомагаю Вам по господарству. Сподіваюся, швидко настане літо, і я приїду до Вас. Гадаю, Ви теж мене дуже чекаєте.

Хочу трохи розповісти про свої справи. Я навчаюся на «відмінно». А ще відвідую спортивну секцію, вчуся грати на гітарі. Бабусю, коли я до Вас приїду, то співатимемо наші улюблені пісні під гітару.

На Новий рік та Різдво ми, на жаль, до Вас не приїдемо, тому що поїдемо відпочивати в Карпати. Тож я попередньо вітаю Вас із цими чудовими святами.

Бувайте здорові, люба моя бабусенько! Ми з татом і мамою міцно Вас обнімаємо.

                                                                         Ваш онучок Іванко

Завдання: Написати листа до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.


                              Українська література
Чекаю відео вірша напам`ять М. Рильського до 27 квітня. Далі виставляю одиниці!

6 КЛАС
Українська мова
                              Тема "Розряди займенників"
Виконати вправи, виконання надіслати

1. Спишіть і підкресліть питальні займенники однією лінією, а відносні — двома.

1. Ой, який хороший день, в небі чисто-чисто. Скільки музики й пісень розлилось над містом! (М. Познанська) 2. Добре жить тому, чия душа і дума добро навчилися любить (Т. Шевченко). 3. Хто людей питає, той і розум має (Народна творчість). 4. Чия ця дівчинка дзвінкоголоса? (П. Тичина) 5. Книга й школа — що є глибше, як з наукою дружить? (П. Тичина) 6. І я згадав своє село. Кого я там покинув? (Т. Шевченко) 7. Хто ця жінка, чим вона стривожена, звідки вона і чому не знає шляху до повітового міста? (А Шиян)

2.Перепишіть фразеологізми, визначте відмінок зворотного займенника.

Собі на умі, дати собі раду, само собою зрозуміло, сам собі пан, показати себе, відчути на собі, себе не пам’ятати, бути не в собі, сам не при собі, сушити собі голову, та й ні гадки собі, ціну собі знати, шукати себе, набивати собі ціну.

3.Випишіть займенники, визначте їх розряд і відмінок.

Усі ми знаємо слово порт. Та не кожний скаже, звідки воно. Адже porta по-латині — «ношу», портмоне (гаманець) — «нести монети», портфель — «нести аркуші» (паперу). Походження слова порт пов’язують із давньоримським звичаєм. При заснуванні міста римляни оточували його стіною. Але перед тим, як вимурувати її, місце оборювали плугом. Там, де мала бути міська брама, не орали, а несли плуга на руках. Отже, porta буквально означає «місце, де плуга несли на руках». Звідси значення porta — «двері». Тепер нам стає ясно, чому служник, який стоїть біля дверей готелю, називається портьє і звідки походить слово портьєра (завіса, що затуляє двері) (Є. Чак).

7 клас

Українська мова

Тема. Особливості вживання прийменників
1.Опрацюйте параграф 44.
2.Виконайте вправи 459, 462, 467, 468 (друге завдання).

8 клас
Українська мова

Тема "Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах"
1.Подивіться відеоурок за посиланням.
2.2.Опрацюйте параграф 34.
3.Виконайте вправи 389,390,391.

                                  Українська література

Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин"

1.Перед нами парадокс: дракон Грицько (який  мав  би уособлювати зло) є поетом і християнином.
Парадокс ( грецьке -  несподіваний, дивний) - висловлювання, що суперечить звичним уявленням людей або усталеним системам знання, які ґрунтуються на певних принципах і відповідно до зумовленої історичним розвитком науки парадигми. Тобто, парадокс – це суперечність.
Проблемне питання
- Чому ж так сталося, що дракон, який мав бути злим, став іншим? Яка причина? (Він народився після загибелі батьків, не знав, яким має бути дракон, його виховав Пустельник, навчив  читати, познайомив з Біблією).  Отже, дуже часто спрацьовують стереотипи: син злочинця має бути злочинцем, дракон має бути злим тощо. Але не потрібно забувати про виховання. Один із афоризмів вчить:Кожна дитина - це наче білий аркуш паперу. Хто на ньому що напише, такою залишиться дитина на все життя.
Виховання - це цілісний процес  розвитку почуттів, волі, оцінки явищ життя, формування характеру. Християнське виховання намагається дати духовне спрямування, щоб дитина могла встояти перед різними спокусами і йти в житті правильним шляхом, дбає про духовний розвиток особистості, що ґрунтується на вічних Божественних принципах.    
Пригадайте, хто такі пустельники? (Люди, які хотіли наблизитися до  Бога, обирали самотність, весь час молилися, читали  Біблію).
2.«Даймонд».   Складіть даймонд із словами «дракон» та  «князь».                                                                            «Даймонд» - семирядковий  « вільний вірш»
                                 Алгоритм
1)      Перший та останній рядки – іменники-антоніми
2)      Два прикметники чи дієприкметники, що відносяться до першого іменника
3)      Три дієслова,що відносяться до першого іменника
4)      Два протилежні за змістом непоширені речення, в якості іменників виступають іменники з першого та останнього рядків
5)      Два прикметники чи дієприкметники, що відносяться до другого іменника
6)      Три дієслова,що відносяться до другого іменника 



                                                   9 клас
                                Українська література

Тема. П. Куліш. Роман "Чорна рада".Походження його назви. Історична основа й авторська уява
1. Ознайомитися з біографією письменника в підручнику с.250 -254.
2.Перегляньте відео за посиланням.
3.    Теорія літератури. 
Роман — вид епічної літератури, для якого характерні значний обсяг і складність будови, широке зображення подій і докладне розкриття життєвих доль людей чи однієї людини впродовж тривалого часу. Цей жанр дає авторові змогу докладно передати історію формування характерів персонажів, показати умови їхнього життя й побуту, розкрити психологію, описати боротьбу за тривалий проміжок часу на тлі важливих історичних подій, а також соціально-класові й національні відносини. У романі буває кілька головних сюжетних ліній, які часто взаємопереплітаються та перехрещуються. Якщо романи одного автора пов’язані сюжетом, ідейним задумом, образами персонажів, тоді їх називають дилогією (два твори), трилогією (три твори), тетралогією (чотири твори) або говорять про цикл романів (якщо їх багато).
Особливості роману: 
• докладне розкриття історії формування характерів багатьох персонажів, показ їх побуту, психології, праці, кохання тощо за тривалий проміжок часу; 

• наявність розгорнутого сюжету або кількох сюжетних ліній, об’єднаних спільним задумом; 


•велика кількість дійових осіб; 
• докладність описів і розповідей;
• прозова (рідше віршована) форма;
• великий обсяг.
                 За змістом розрізняють романи соціальні, психологічні, історичні, сімейно-побутові, сатиричні, філософські, науково-фантастичні, пригодницькі та ін.
Роман-хроніка — це такий прозовий твір, у якому розкривається послідовна історія певних суспільних або родинних подій за тривалий проміжок часу. 
Історичний роман — роман, у якому відтворюється історична епоха на прикладі конкретних людських доль і подій. 

4.Заповніть «анкету твору». 
Автор

Назва

Жанр

Тема

Герої

Час дії

Основна думка

Проблематика

Сюжетні лінії

5.    Доведіть, що «Чорна рада» - історичний роман, роман-хроніка.
(письмово)

Немає коментарів:

Дописати коментар