Українська мова
Тема: Розвиток мовлення.
Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.
1.
Опрацювання таблиці.
2. Робота з текстом.
Прочитайте
зразки листів. Визначте їх частини та вид (особистий, діловий).
Зразок №1.
Директору спорткомплексу
«Динамо»
Пану Маринюку Т.Т.
Адміністрація гімназії №8
м. Полтави просить Вас надати спортивні майданчики для проведення змагань з
легкої атлетики. Оплату гарантуємо.
14.09.2019 р.
Директор О. Савчук
Зразок №2.
З листа поета Василя Стуса синові Дмитру
9.02.81 р.
Дорогий сину!
Дякую тобі за
листа. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися. Братися за
навчання. Може, ти й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена
тобою мама? Шануйся, сину. Не залишай маму саму, частіше бувай з нею. Не пускай
маму саму нікуди – завжди, коли вона не перечитиме…
За мене не турбуйся.
Я нібито залізний. Бо інакше мені просто не можна.
Обіймаю і зичу
добра.
Пиши. Що ти читаєш
тепер. Але пиши – тільки тоді, коли є настрій, бажання. А не просто мус.
Будьмо ж!
Твій тато
Зразок №3.
Люба бабусю!
Пише Вам онук
Іванко. Я одержав Вашого листа, де Ви пишете про свої життєві клопоти. Мені
дуже шкода, що можу лише зрідка з Вами бачитись, що так мало, і тільки на
канікулах, допомагаю Вам по господарству. Сподіваюся, швидко настане літо, і я
приїду до Вас. Гадаю, Ви теж мене дуже чекаєте.
Хочу трохи
розповісти про свої справи. Я навчаюся на «відмінно». А ще відвідую спортивну
секцію, вчуся грати на гітарі. Бабусю, коли я до Вас приїду, то співатимемо
наші улюблені пісні під гітару.
На Новий рік та
Різдво ми, на жаль, до Вас не приїдемо, тому що поїдемо відпочивати в Карпати.
Тож я попередньо вітаю Вас із цими чудовими святами.
Бувайте здорові,
люба моя бабусенько! Ми з татом і мамою міцно Вас обнімаємо.
Ваш онучок Іванко
1. Спишіть і підкресліть питальні займенники однією лінією, а відносні — двома.
1. Ой, який хороший день, в небі чисто-чисто. Скільки музики й пісень розлилось над містом! (М. Познанська) 2. Добре жить тому, чия душа і дума добро навчилися любить (Т. Шевченко). 3. Хто людей питає, той і розум має (Народна творчість). 4. Чия ця дівчинка дзвінкоголоса? (П. Тичина) 5. Книга й школа — що є глибше, як з наукою дружить? (П. Тичина) 6. І я згадав своє село. Кого я там покинув? (Т. Шевченко) 7. Хто ця жінка, чим вона стривожена, звідки вона і чому не знає шляху до повітового міста? (А Шиян)
2.Перепишіть фразеологізми, визначте відмінок зворотного займенника.
Собі на умі, дати собі раду, само собою зрозуміло, сам собі пан, показати себе, відчути на собі, себе не пам’ятати, бути не в собі, сам не при собі, сушити собі голову, та й ні гадки собі, ціну собі знати, шукати себе, набивати собі ціну.
3.Випишіть займенники, визначте їх розряд і відмінок.
Усі ми знаємо слово порт. Та не кожний скаже, звідки воно. Адже porta по-латині — «ношу», портмоне (гаманець) — «нести монети», портфель — «нести аркуші» (паперу). Походження слова порт пов’язують із давньоримським звичаєм. При заснуванні міста римляни оточували його стіною. Але перед тим, як вимурувати її, місце оборювали плугом. Там, де мала бути міська брама, не орали, а несли плуга на руках. Отже, porta буквально означає «місце, де плуга несли на руках». Звідси значення porta — «двері». Тепер нам стає ясно, чому служник, який стоїть біля дверей готелю, називається портьє і звідки походить слово портьєра (завіса, що затуляє двері) (Є. Чак).
Українська мова
Тема "Відокремлені обставини. Розділові знаки при відокремлених обставинах"
Тема. Ю.Винничук. "Місце для дракона". Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин"
1.Перед нами парадокс: дракон Грицько (який мав би уособлювати зло) є поетом і християнином.
9 клас
Автор | |
Назва | |
Жанр | |
Тема | |
Герої | |
Час дії | |
Основна думка | |
Проблематика | |
Сюжетні лінії |
Немає коментарів:
Дописати коментар